Genel Bilgi Ayrıntılı
595
Genel Bilgiler
2010 yılında kurulan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Coğrafya Bölümü 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrenci alımını gerçekleştirmiştir. Yüksek lisans ve doktora programları şu an için bulunmamaktadır.

Bölümümüz 1 Profesör, 3 Doçent 1 Doktor Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisinden oluşan genç, dinamik ve yetkin akademik kadroya sahiptir. Coğrafya Bölümü’nün lisans programı, her biri 30 AKTS değerinde 8 yarıyıldan oluşan 4 yıllık bir programdır. Bir AKTS, öğrencinin her yarıyıl için 30 saatlik iş yükünü ifade eder.

Programda, lisans öğrencileri ilk yıl Coğrafya’ya temel teşkil eden dersler ile ortak zorunlu dersler olan Temel bilgisayar, Türk dili, Yabancı dil ve Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi derslerini görür. İkinci ve üçüncü sınıfta coğrafyacıların eğitim sonrası mesleki yaşamlarına destek olacak gerekli zorunlu ve seçmeli dersleri alırlar. Son sınıfta ise araştırma projesini başarıyla bitirip diğer derslerini de başarıyla geçen öğrenciler programdan mezun olurlar.

Amaç ve Hedefler
Amaç:

Programın temel amacı; fiziki ortamda işleyen doğal süreçler ile insanın sosyal ve ekonomik etkinliklerinin zamana ve mekâna bağlı ilişkilerini, özelliklerini ve değişimlerini ortaya koyarak; İnsan-çevre arasındaki etki ve etkileşimi doğanın hassas dengelerini koruyarak yüksek yaşam şartlarını sağlayan koşulların ortaya çıkarılmasına hizmet eden eğitim ve öğretim imkânlarını sunmaktır.

Mustafa Kemal Atatürk’ün “Kültür dediğimiz zaman, bir insan cemiyetinin devlet hayatında, iktisat hayatında, yapabilecekleri şeylerin muhassalasını kastediyoruz ki, medeniyet de bundan başka bir şey değildir” şeklindeki sözlerine uygun olarak; Coğrafya bölümü öğrencilerini, dünyanın ve Türkiye'nin fiziki, sosyal, kültürel, politik ve ekonomik özelliklerini anlayabilen ve bu konulara ilişkin sorgulayıcı ve yapılandırmacı bir yaklaşımla bilimsel bilgi ve araştırma yöntemleriyle donatmak en önemli ilkedir.

Hedef:

Coğrafya Bölümünün en büyük hedefi başta Avrupa ve ABD'de olmak üzere, öğrencilerimizi yurt içi ve yurt dışında diğer coğrafya bölümleri ile “Öğrenci Değişim Programları” sayesinde daha mezun olmadan iş sahibi olabilmeleri için gerekli koşulları sağlayabilmektir. Yüksek Lisans ve Doktoralarını yapabilmeleri, daha büyük riskler alarak sürdürülebilir projelere imza atabilecek, geleceğe güvenle bakabilen fikir önderlerini yetiştirebilmektir.


Düzey Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TTYÇ) ve Verilen Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere COĞRAFYA LİSANS DERECESİ verilecektir.

COĞRAFYA lisans programı 240 ECTS kredisinden oluşan 4 yıllık bir programdır. Program, Bologna Süreci’nin “Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)”'nde tanımlanan “Birinci Düzey (First Cycle)” ile “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” 'nde tanımlanan "6. Düzey" yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS kredi koşullarını ve düzey yeterliliklerini; ayni zamanda, “Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)” nde tanımlanan "6. Düzey" yeterliliklerini sağlamaktadır. 








Kabul Koşulları
Türk öğrenciler, COĞRAFYA bölümüne Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucuna göre kabul edilirler. ÖSYM tarafından düzenlenen LYS (Lisansüstü Yerleştirme Sınavı) sınavında başarılı olanların TS-1 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır.

Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz. 


Önceki Öğrenmenin Tanınması
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi yaşam boyu öğrenme ilkesini esas alarak, daha önce bir başka kurumda alınmış dersleri tanır ve bu derslerin öğrenme çıktıları Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde kayıtlı programlarla uyumlu olduğu takdirde mezuniyet kredisinden muaf tutar. Öğrenme çıktılarının uyumu ve muafiyet konularına Fakülte Kurulu tarafından ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak karar verilir.

Program Profili
Coğrafya Bölümü, öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek kalitede bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve teorik araştırmalara katılımlarını sağlamak için kurulmuştur. Lisans programı, ortak eğitim stratejisi ve pratik yaparak deneyim kazandırma anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Böylece teknolojideki yeni trendlerin kolayca uyarlanması mümkün olacaktır. Program coğrafyanın bütün alanlarında uygulama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Coğrafya lisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde Birinci Düzey, TYYÇ’de 6. Düzey), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı bir programdır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir:

•ISCED Eğitim Alan Kodu: 31 – Coğrafya

•ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 6, Kategorisi (Profili): 64, Alt Kategorisi: 645 - Akademik ağırlıklı lisans derecesi

•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 31 - Coğrafya

•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı "6. Düzey" lisans derecesi


Eğitim Öğretim Metotları
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ndeki programlarda en çok kullanılan eğitim-öğretim yöntemleri aşağıda verilmiştir. Programlar, amaç ve hedeflerine göre, bu listede sıralanan yöntemlerin çoğunu kullanmaktadır. Coğrafya Bölümü’nün, hedeflediği program öğrenme çıktılarına ulaşmak için, programın tümünde kullandığı eğitim-öğretim yöntemleri “program öğrenme çıktıları” kısmında, programdaki bir dersle ilgili yöntemler ise “ders tanıtım ve uygulama bilgileri” kısmında yer almaktadır.

Kullanılan Eğitim Öğretim Yöntemlerinden Örnekler
Ders & Sınıf İçi Etkinlikler
Arazi Çalışması
Grup Çalışması
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Teknik Gezi
Web Tabanlı Öğrenme
Uygulama
Yerinde Uygulama
Mesleki Faaliyet
Sosyal Faaliyet
Lisans Bitirme Projesi
Alan Çalışması
Rapor Yazma


Örneklerle Birlikte Mezunların Mesleki Profilleri
Programdan mezun olan her öğrenci, tüzük ve yasalarla belirlenmiş şartları yerine getirmek koşuluyla, birçok bakanlık bünyesinde ilgili resmi kurumların çatısı altında coğrafya kapsamında yapılacak çalışmalarda araştırmacı ve raportör olarak görev alabilirler. Maden Tetkik Arama Enstitüsü, Devlet Su İşleri, Tarım ve Köy Hizmetleri, Orman Genel Müdürlüğü, Karayolları, Afet İşleri, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, Devlet İstatistik Enstitüsü, Devlet Planlama Teşkilatı vb. gibi resmi kuruluşlar ile Kültür ve Turizm Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su işleri Bakanlığı gibi bakanlıkların bünyelerinde çalışabilmektedir; bölge planlama çalışmalarında ve belediyelerin planlama faaliyetlerinde görev yapabilmektedirler. Ayrıca Türkiye ve yurtdışındaki üniversitelerde ilgili yüksek lisans ve doktora programlarına kayıt olarak akademik kariyer de yapabilirler.

Yeterlilik Ölçütleri ve Yönetmelikler
COĞRAFYA Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,

Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
Son sınıfta alınan Araştırma Projesi’nin başarıyla bitirilmesi gerekir.
Detaylı bilgi için "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"


Akademik ilerleme Olanakları
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, COĞRAFYA Bölümü’nde ya da bölümle ilgili alanlarda lisans ve bazı durumlarda doktora programlarına başvurabilir. Lisansüstü Eğitim Ulusal Yönetmeliği’ne göre, öğrenciler yüksek lisans programlarına, lisans programlarındaki başarı seviyeleri ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda ilgili alanlarda aldıkları puanları esas alınarak kabul edilmektedirler. Bu bağlamda ulusal yönetmelikler ve her üniversitenin senatosu tarafından belirlenen yönetmelikler, adayların genel değerlendirmesinde ALES sonuçlarının ağırlığını belirleyecektir. Kurumların yönetmeliklerine bağlı olarak, başvurulan bölümlerin bazılarına kabul edilmek için yabancı dilde belirli düzeyde yeterlilik de gerekmektedir.


Sınav Yönetmelikleri Değerlendirme ve Not Sistemi
COĞRAFYA programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir

Ders & Sınıf İçi Etkinlikler
Arazi Çalışması
Grup Çalışması
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Teknik Gezi
Web Tabanlı Öğrenme
Uygulama
Yerinde Uygulama
Mesleki Faaliyet
Sosyal Faaliyet
Lisans Bitirme Projesi
Alan Çalışması
Rapor Yazma


Sınavlar
Öğrencilerin, COĞRAFYA programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.

Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev içerir.

Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.

Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.

Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az %40 ve en fazla %60 olur.

Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.


Değerlendirme
Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.

Detaylı bilgi için “Not Değerlendirme” bölümünü ziyaret ediniz.


Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin COĞRAFYA programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir:

Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak.
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.
Son sınıfta alınan Araştırma Projesi’nin başarıyla bitirilmesi gerekir.
Detaylı bilgi için "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"


Öğretim Türü
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Coğrafya Bölümü Lisans programı, tam zamanlı, yüz yüze ve Türkçe eğitim vermektedir. 



Son Güncelleme Tarihi:05.08.2020