Dolmuşlarda Daha Sakin ve Hoşgörülü Olmak


Rahime Yücel, Edibe Nur Turan, Eda Özkaya Sosyal Sorumluluk Dersi kapsamında Niğde ilindeki şehiriçi dolmuşlarda, yolcular arasında veya şoför ile yolcular arasında cereyan eden gerginlik ve iletişim çatışmalarına dikkat çekmek istediler. 
Dolmuş şoförlerinin izniyle dolmuşlarda dinlettikleri ses kaydı sayesinde yolcuları, bakış açılarını değiştirmeye, daha hoş ve latif olabileceklerini hatırlatarak huzurlu bir ortam yaratmaya davet ettiler. Şoförler ve yolculardan olumlu tepkiler alan öğrencilerimizin bu girişiminde kullandıkları ses kaydı metni şöyle:

"Yapmakta ısrar ettiğimiz şeyi tekrar etmek öğrenmeyi kolaylaştırır. Daha iyisini yapana kadar tekrar etmekten vazgeçmeyin. Tahammül seviyemiz ne kadar da düşük, farkında mısınız? Mesela şu an içerisinde bulunduğunuz otobüste sabır iplerimiz ne kadar da gergin. Kiminiz içinizden kendinize yer vermeyen gence kızıyor; kimi şoförün aracı ne kadar hızlı kullandığından, kimi ise ne kadar yavaş kullandığından şikayetçi... Sağduyulu olun, sabırlı olun, memnun olun ve lütfen gülümseyin. Huzursuz ve içten bir gülümseme neleri güzelleştirir, düşünün ve gülümseyin. İnsanlardan hoşgörülü olmalarını talep etmeyin hoşgörülü olun, hoşgörün!"