Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
AVR6144 / SOSYAL BİLİMLERDE MEKAN ANALİZİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Bütün dünyada gerek fen gerekse tüm sosyal bilimlerde sayısal veri analizleri coğrafi bilgi teknolojileri kapsamında gerçekleştirilmekte ve değerlendirilmektedir. Burada esas hedef sosyal bilimlerin coğrafi düşünce tabanında mekan ile veri arasında nedenselliğin kurularak, değişkenlere bağlı olarak çeşitli sayısal korelasyonların sağlanmasıdır. Sosyal alanlarda yapılacak her türlü çalışma, hazır harita programlarının kullanılmasından ötürü sosyal alanlar arasındaki çok disiplinli düşünce sisteminin geliştirilebilmesidir. Dünyada ve Türkiye’deki benzer uygulamaların hemen hepsi mekan analizine dayalı olarak gerçekleştirilmektedir. Başta sosyolojik çalışmalar olmak üzere tarih, arkeoloji, antropoloji, jeoloji ve coğrafya ilgili alan yazınlar tarandığında coğrafi konum belirleyicilerinden yararlanarak sadece haritalama değil aksine binlerce değişik sorunun sayısal olarak bir ilişki arayışı içinde olduğu görülmektedir. Bu dersin en büyük hedefi sosyal bilgiler öğretimi öğrencilerinin lisans eğitimleri sonrasında lisans kazanımlarını güncel yaşamlarında ne şekillerde değerlendirmelerini sağlamak, bilim dalları arasında korelasyonu kurabilmeleri, basit uygulama yapabilmeleridir.
Dersin Kısa İçeriği
Sosyal bilimler ile yerbilimleri arasında korelasyonun sağlanması, arazi gözlemleri ile elde edilen verilerin değerlendirilerek yorumlanmasına yönelik anlayışın geliştirilmesi ana hedeftir. Bu amaçla öncelikli olarak coğrafi mekanı farklılaştıran bir etken olarak fiziki coğrafya konularının özellikle mekan açısından geçmişten günümüze yaşayışı nasıl değiştirdiği ve etkilediği medeniyetler üzerine olan yaptırımları, son küresel değişimler ve sürdürülebilirlik ve uyum çalışmaları ele alınacaktır. Öğrencilere öncelikle Sosyal Bilimler içinde önemli bir yere sahip olan Coğrafya, Tarih, Arkeoloji, Sosyoloji ve Antropoloji olmak üzere çeşitli bilim dalları arasındaki ilişki disiplinler arası yaklaşımlar ve ortak değer çalışmaları, Coğrafi düşüncenin mekana bağlı olarak değişimleri “temel yaklaşımlar” başlığı altında verilecektir. Çalışmalarda elde edilen verilerin diğer mekanlarda gösterdikleri farklılaşmaları ve bunun nedensellikleri için ilgi ve bağlılıklarının kurulabilmesi için teknolojik uygulamalardan nasıl faydalanabilecekleri ve neler yapabilecekleri örneklenecektir. Toplanan çeşitli verilerin sayısal ortama nasıl taşınacağı, hangi istatistiksel yaklaşımlar kullanılacağı ve ne şekilde görsel hale getirileceği ders kapsamında en önemli kazanımlar olacaktır.
Dersin Önkoşulu
YOK