Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EPO5118 / ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları dersinin temel amacı, öğrencilere temel öğrenme ve öğretme kuram ve yaklaşımlarını tanıtmaktır. Etkili ve başarılı öğretim etkinliklerinin hazırlanması ve uygulanması için öğrenme ve öğretmenin kuramsal temellerinin iyi bilinmesi gerekmektedir. Sınıflarında öğrenme ve öğretme etkinlikleri düzenleyecek olan tüm öğretmenlerin, öğrenme kuramları ile bu kuramlara dayalı olarak ortaya çıkan öğretim uygulamalarını çok iyi bilmeleri ve bunlara öğretim sırasında yer vermeleri gerekmektedir.
Dersin Kısa İçeriği
Öğrenme ve öğretmede temel kavramlar, davranışçı öğrenme kuramları (klasik koşullanma, bitişiklik kuramları, bağlaşımcılık/bağ kuramı, edimsel koşullanma), davranışçı ağırlıklı bilişsel öğrenme kuramları (sosyal bilişsel öğrenme kuramı), bilişsel öğrenme kuramları (Gestalt kuram, bilgiyi işleme kuramı, nörofizyolojik öğrenme kuramı), öğrenme strateji ve stilleri, öğrenme-öğretme strateji ve modelleri, öğretme ve öğrenmede yeni yönelimler.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2
Öğrenme kuramlarını ve eğitime yansımalarını kavrayabilme
3
Öğretme kuramlarını ve eğitime yansımalarını kavrayabilme
4
Çeşitli öğrenme ve öğretme kuramlarının benzerliklerini ve farklılıklarını açıklayabilme
5
Öğretme ve öğrenmede yeni yönelimleri kavrayabilme
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Temel Birimler Dersi
Meslek Bilgisi Dersleri
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi