Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
SBE5052 / COĞRAFYA EĞİTİMİNDE VERİ TOPLAMA
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Günümüz teknoloji çağında bilimlerin en tipik özelliği değişik araştırma metotları uygulamaları ve ulaşmak istedikleri amaçların farklı olmasıdır.Bu çalışmadaki metot, ilke ve amaçların içeriği metodolojiyi oluşturur. Sosyal bilgiler eğitimi içinde coğrafya bilgilerinin yüksek lisans öğrencilerinin özel alan bilgisi ihtiyacını karşılamaya yöneliktir. Yüksek lisans coğrafya konularının en köklü sorunlarından biri coğrafya da veri toplama ve değerlendirme metotlarının artık radikal cephede mutlaka ele alınıp incelenmesidir. Dersin amacı, sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularından olan metot ve yöntemlerin özel alan bilgisi temelini oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda metotlardan elde edilen tekniklerle oluşturulan harita ve diyagramlar coğrafi verilerin görsel sunulmasında yardımcı olmaktır. Bunlar ışığında istatistiksel haritalar yada istatistiksel görselle melerin nasıl değerlendirileceği üzerinde durmaktır.
Dersin Kısa İçeriği
Coğrafi araştırmadaki aşamalar ve coğrafi sorunların tanıtımı.Coğrafya eğitimindeki başlıca araştırma metotları ve bu metotların karşılaştırılması. Coğrafi metodolojinin esasları.Coğrafi düşüncedeki değişme ve gelişmeler.Coğrafyanın planlaması ve uygulanması.Coğrafya uygulama ödevlerinde özel öğretim metotları ve öğretimin araç gereçleri . Coğrafyada araştırma konularının formüle edilmesi. İlgili verilerin toplanması( kitap kaynakları ve istatistiksel yayınlar). Coğrafyada yayınlanmış tarihsel istatistiksel. Bu verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesi. Verilerin görsel bir biçimde sunulması ( istatistiksel diyagram ve haritalar) Kantitatif olmayan istatistiksel haritalar. Belirli alanlar içerisinde dağılmış miktarlar. Alan ve mesafe değiştiren yöntemler. Beşeri alandaki gezi ve gözlemler( fotoğraf tekniğinde kullanılan kriterler). Bu coğrafi çalışmaların bir düzen içinde formüle edilmesi.
Dersin Önkoşulu
Coğrafya eğitimindeki başlıca araştırma metotları ve bu metotların karşılaştırılmasını kavratabilmek. 2 Coğrafya uygulama ödevlerinde özel öğretim metotları ve öğretimin araç gereçlerinin kullanımını sağlamak 3 Coğrafyada yayınlanmış tarihsel istatistiksel verileri değerlendirmesini yaptırabilmek 4 Beşeri alandaki gezi ve gözlemler( fotoğraf tekniğinde kullanılan kriterler) esnasında tekniklerin kullanılmasını sağlama becerisi kazandırmaktır.