TAR4014 / OSMANLIDA EĞİTİM VE BİLİM II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Osmanlı medreselerinde mineraloji, jeoloji ve ziraat eğitimi.[1] s.197-228
2Osmanlı medreselerinde coğrafya eğitimi.[1] s.231-285
3İbni Haldun Çağı (17. yüzyıl) Islahatlar dönemi, İbni Haldunculuğun Yükselişi, Katip Çelebi, Hezarfen Hüseyin Efendi, Müneccimbaşı Ahmed Dede, Naima, Toplumsal Eleştiri ve Pragmatik Okul ve Veysi. [2] s.18-61
4İbni Haldun Çağı (17. yüzyıl) Koçi Bey, Nabi, Defterdar Sarı Mehmed Paşa, Bilimsel Devrim ve Türkiye, İbni Haldunculuğun Etkileri, Yeni Bilime Giriş, 17. yy da Avrupada bilim ve felsefe.[2] s.62-100
5Yeni bir uygarlığın alacakaranlığında (18. yüzyıl) Gelenekçiliğin ve Yenilikçiliğin Doğuşu, Gelenekçiler, Saçaklızade, Müstakimzade, Sünbülzade Vehbi.[2] s. 103-146
6Yeni bir uygarlığın alacakaranlığında (18. yüzyıl). [2] s. 147-218
7Düşünürler ve akımlar Münif Paşa, Ahmed Vefik Paşa, Edhem Pertev Paşa.[3] s.19-64
8Düşünürler ve akımlar Namık Kemal, Beşir Fuad, Hoca Tahsin Efendi. [3] s. 65-94
9Düşünürler ve akımlar Şemseddin Sami, Ahmed Midhat Efendi, Ahmed Cevdet Paşa ve ailesi.[3] s. 95-144
10Düşünürler ve akımlar Salih Zeki Bey, Subhi Edhem Bey, Filozof Rıza Tevfik Bey.[3] s. 145-191
11Düşünürler ve akımlar İslamcılık-Türkçülük, Ahmed Rıza Bey, Ahmed Muhiddin, Siyasi ve Felsefi Bir Araç Olarak Şiir.[3] s.192-243
12II. Abdülhamid devrinde eğitim ve öğretim.[4] s.455-472, [5] s.1-144
13II. Abdülhamid devrinde yüksek öğretim.[4] s.472-482
14II. Abdülhamid devrinde açılan diğer çeşitli okullar.[4] s.482-490