TDE7116 / Yenileşme Devri Türk Edebiyatında Tenkit II

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

  
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatında tenkit sahasında verilen eserler üzerinden dönemin tenkit anlayışını vermek
2Şahabettin Süleyman'nın tenkit sahasındaki faaliyetleri hakkında bilgi vermek
3Fazıl Ahmet Aykaç, Celâl Sahir Erzozan, Yakup Kadri ve Mehmet Fuat Köprülü'nün dönem içindeki tenkit faaliyetleri hakkında bilgi vermek
4II. Meşrutiyet devrinde gelişen tenkit anlayışı ve Millî edebiyatın doğuşuna zemin hazırlayan tenkit yazıları hakkında bilgi vermek
5Millî Edebiyat döneminde tenkit anlayışı ve tenkit sahasında eser veren münekkitler hakkında genel bilgi vermek
6Ömer Seyfettin'in "Yeni Lisan Makalesi" etrafında gelişen tenkit anlayışı üzerinde durmak
7"Yeni Lisan" makalesinin getirdiği teklifler ve tekliflerin yol açtığı tartışmalar hakkında bilgi vermek
8Raif Necdet Kestelli'nin "Hayat-ı Edebiye" adlı eseri ile ahlakçı tenkit anlayışını yerleştirme çabası üzerinde durmak
9Raif Necdet Kestelli'nin "Hisler ve Fikirler" adlı eseri ile ahlakçı tenkit anlayışını yerleştirme çabası üzerinde durmak
10Cumhuriyet döneminde tenkit anlayışı ve temsilcileri ile ilgili genel bilgiler vermek
11Mehmet Fuat Köprülü'nün "Bugünkü Edebiyat" adlı eseri üzerinde durmak ve tenkit sahasını belirlemek
12Nurullah Ataç ve Suut Kenal Yetkin'in ve Nihat Sami Banarlı'nın eserleri ve tenkit anlayışı hakkında bilgi vermek
13Vedat Günyol, Mehmet Kaplan, Fethi Naci'nin tenkit anlayışı ve bu sahada verdiği eserlerin tanıtılması
14Ahmet Hamdi Tanpınar ve Orhan Şaik Gökyay'ın tenkit anlayışı ve eserlerinin tanıtılması
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Sosyal Bilimler