Bölümün Program Çıktıları
PÇ1: Sınıf Öğretmenliği alan dersleri ve Öğretmenlik mesleği alanındaki kavramlar konusunda bilgi sahibidir.
PÇ2: Bilimsel bilginin önemini kavrar.
PÇ3: Bilginin kaynaklarının geçerlilik ve güvenilirliğini değerlendirir.
PÇ4: Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgi sahibidir.
PÇ5: Öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme tekniklerini geliştirir.
PÇ6: İlkokulda öğrencinin gelişim özellikleriyle ilgili problemlere çözüm önerileri geliştirir.
PÇ7: Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ8: Eğitim bilimlerinde yapılan bilimsel anketleri yorumlar.
PÇ9: Bilimin doğası konusu üzerine öğrencilerinin dikkatini çeker.
PÇ10: Kendi sınıflarında öğrenci merkezli ve öğrenme odaklı bir yaklaşım kullanır.
PÇ11: Eğitim öğretiminde bireysel farklılıkları dikkate alarak, uygun öğretim stratejisi geliştirir.
PÇ12: Konu alanlarına göre malzemeleri hazırlar.
PÇ13: Sosyal ve kültürel faaliyetleri planlar ve yürütür.
PÇ14: Laboratuar malzemelerini kullanarak deneyler geliştirir.
PÇ15: Liderliğini yaptığı takım çalışmalarını etkin bir şekilde yönlendirir.
PÇ16: Her koşul ve durumda sorumluluk alır.
PÇ17: Ulusal ve uluslararası bilimsel malzemeleri ve İlkokul programında yer alan yeni eğilimleri takip eder.
PÇ18: Gerektiğinde bilgi güncellemek için gerekli tedbirleri alır.
PÇ19: Etkili bilgiye ulaşmak için modern teknolojiyi kullanır.
PÇ20: Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır.
PÇ21: Öğrenci-aile-okul üçgeninde işbirliğine açık iletişim kurar.
PÇ22: Bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder.
PÇ23: Öğretmenlik mesleğini temsil yeteneğine sahip olur.
PÇ24: Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun yaşama ve davranış profili çizer.
PÇ25: Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini uygular.
PÇ26: İş güvenliği ve çevre koruma ile ilgili tüm kaynakları kullanır.
Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme. İlkokul Türkçe (1-4 Sınıf) Programını kullanma. Etkinlik hazırlama.
Çocukların gelişim özelliklerini bilme. Okuma ve yazmayı öğretme. Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirme.
Matematikle ilgili temel beceri ve bilgi kazanma, temel matematik problemlerini çözebilme.
Doğal sayılar, kesirler, ondalık kesirler ve bu kümelerdeki işlemleri, oran-orantı, yüzde, veri analizi, olasılık ve ölçme konuları için farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğretim planı tasarlayabilme.
Fen bilimleri alanında; uygulamalı çalışmalar yapmak, etkinlikler düzenlemek, sınıf içi sunumlar yapmak bilim şenliği etkinlik projeleri hazırlamak ve fen bilimleri programına uygun çalışmalar yapma.
Fen bilimleri öğretimine ilişkin temel kavramları, fen ve teknolojinin toplumsal boyutlarını, bilimsel okuryazarlığın önemini, fen bilimleri öğretiminin amaçlarını ve fen bilimleri öğretimindeki yaklaşımları inceleme.
Uygulamadaki Hayat Bilgisi programının özelliklerini kavrayabilme. Yapılandırmacı öğretim sürecini düzenleyebilme, Çoklu zeka kuramına uygun ders planlayabilme.
Uygulamadaki Sosyal Bilgiler programının özelliklerini kavrayabilme, probleme dayalı öğrenme süreci planlayabilme.
Eğitim ve psikolojisi ilişkisini kavrama, çocuğun gelişimsel alanları hakkında bilgi sahibi olma, öğrenme ve öğrenme kuramları ile öğrenmeyi etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olma.
İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolünü kavrayabilme, düzenler, yürüyüşler, dönüşler ve sıralanmaları yapabilme, jimnastik alıştırmalarını yapabilme, ilkyardımı yapabilme, sporun önemini kavrayabilme.
Öğrencinin; eğitim ile sosyalleşme arasındaki bağları kavrar hale gelmesi. Sosyal bir kurum olarak okulun işlevlerini anlayabilmesi. Eğitimin diğer sosyal kurumlarla etkileşimini formal olarak görebilir hale gelmesi.
Öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi.
Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırma.
Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırma.
İlkokul 4. sınıftan itibaren verilmeye başlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin, etkin şekilde verilmesini sağlama.
Genel Yetkinlikler
1. Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
2. Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilme, kullanma ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlama.
3. Öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olma.
4. Eğitim-öğretim ortamındaki öğrencilerin, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanma.
5. Kişisel-evrensel hak ve özgürlükler ile değerlere, farklılıklara saygılı bireyler yetiştirmeyi kendine amaç edinme.
6. Çocuk, genç ve ailelerle ilgili eğitim araştırmalarına ve proje temelli çalışmalara ağırlık verme, yaşama geçirme ve yaygınlaştırma.
7. Teknoloji ve iletişim konusunda yeterli ve donanımlı olma.
Yüksek Lisans - Doktora
PÇ1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÇ2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÇ3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÇ4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÇ5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÇ6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini
uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÇ7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÇ8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÇ9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÇ10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÇ11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular
PÇ12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÇ14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÇ15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÇ16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÇ17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve
görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÇ18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden
birisini kullanır.
PÇ20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel,
kültürel ve etik değerlere uygun davranır.