GÜÇLÜ YÖNLER
- Köklü ve güçlü kurumsal yapı
- Genç ve ileriye dönük hedefleri olan dinamik personel yapısı
- Çok yönlü çalışmalara yatkınlık
- Tekstil ve Moda Tasarımı mesleğine Türkiye’de ve Dünya'da bitmeyen talep,
- Mesleğin popülaritesi,
- Merkez kampüste yerleşim
- Niğde’nin büyük illere yakın olması,
- Niğde ilinin tarihi ve kültürel zenginlik birikimi ve çeşitliliği,
- Mesleğin dinamik yapısı sayesinde güncel teknolojilerin takip edilerek kullanılıyor olması,
- Tasarım eğitiminin yeni fikirleri ve yetenekleri desteklemesi,
- Akademisyen-öğrenci diyaloğunun güçlü olması,
- Alt yapının ihtiyacı karşılayacak düzeyde olması,
- Öğretim elemanı sayısının hızlı bir biçimde artması,
- Ulusal ve Uluslararası düzeyde değişim programlarının bölüm bünyesinde etkin kullanımı,
- Sanayi sektörü ile işbirliği ve toplumsal katkıya önem verilmesi
- Tekstil ve Moda tasarımı alanında eğitim düzeyinin ve mezun kalitesinin artması ile mezunlara olan talep
ZAYIF YÖNLER
- Akademik ve idari personel sayısının azlığı
- Atölye ve dersliklerin üretim ve tasarım için donanımlı olmaması
- Fakülte binasının eğitim için yeterince büyük ve elverişli olmaması
- Yurt dışı toplantılara katılım için mali desteğin yetersizliği
- Niğde şehrinin ve üniversitenin sosyal imkânlarının sınırlı olması
- Araştırma görevlisi sayısının yetersiz olması
- Yüksek lisans ve doktora programlarının bulunmaması
- Endeksli yayın sayısının azlığı
- Sanatsal/tasarım çalışmalarının sayısının azlığı
- Fakültenin yeni kurulmuş olması nedeniyle çok tanınmaması
- Şehir olarak staj yeri, fuar, sanatsal etkinlikler ve malzemeye ulaşma imkânlarının kısıtlı olması
- Atölye ve laboratuvarlarda çalışacak yeterli sayıda uzman ve teknik eleman bulunmaması
- Proje (uluslararası) sayısında yetersizlik
- Mesleki yabancı dil eğitimi verilmemesi
- Tasarım amaçlı vektörel ya da piksel tabanlı programların bulunmaması
- Tanıtım eksikliği
FIRSATLAR
- Türkiye’nin jeopolitik konumu dolayısıyla Türk hazır giyim ve moda sektörünün ülkemizde konumlanması
- Tekstil ve Moda sektörünün ülkemizde yaptığı ihracat açısından önemli konumda olması
- Küresel markaların kaliteli üretim için ülkemize olan talebi
- Marka yaratmaya yardımcı olacak nitelikli elemanların yetişmesi için üniversiteler ile işbirliği kuracak alanla ilgili resmi kuruluş ve STK’ların varlığı
- Alanın disiplinlerarası çalışmalara olan yatkınlığı
- Ülkemizin “Türk Tasarımı” kimliğinin tanınmasını ve yerleşmesini sağlamak amacıyla gerekli idari, yasal ve teknik alt yapıyı geliştirmek için yaptığı faaliyetlerin varlığı
- İletişim olanaklarının gelişmesi
- Uluslararası hareketlilik sağlayan programların sağladığı olanaklar
- Niğde’nin tarihi ve kültürel zenginliği,
- Anadal, yandal, ikinci üniversite ve sertifika programları konusunda üniversitenin sağladığı olanaklar,
- Tasarımın dünyadaki artan önemi ve tüketim zincirinin ayrılmaz bir parçası olması
- Niğde’nin konumu dolayısı ile öğrenci için yaşanabilir, ulaşılabilir bir şehir olması
- Üniversitenin ekonomik olanakları ve kampüsün gelişiminin desteklenmesi, teknolojik altyapı yatırımlarının artması
- AR-GE ve İnovasyon faaliyetlerine akademik olanaklar sağlanması
- Eğitim, araştırma ve uygulama açısından kentte organize sanayinin bulunması
- Üniversitenin uluslararası düzeyde dinamik bir performansa sahip olması
- Tüm dünyada tasarıma verilen önemin artması sebebiyle mezunların yeterince çalışma alanı bulabilmesi
- Ülkemizde çeşitli tasarım etkinliklerinin ve yarışmalarının yapılıyor olması
TEHDİTLER
- Avrupa yüksek eğitim alanından mali olanak yaratmada rekabetin getirdiği güçlüklerin olması
- Akademik personele sağlanan desteklerin kısıtlı olması
- Niğde halkının ve yerel yönetimin üniversiteye karşı gereken ilgiyi göstermemesi
- Bölgede alana ilişkin sanayinin kısıtlı olması
- Ülke çapında devlet ve vakıf üniversitelerinde Tekstil ve Moda Tasarımı alanında bölümlerin sayılarındaki artış
- Yükseköğretim öncesi eğitim içeriğinin zayıf ve yetersiz olması
- Gelişmiş özel/vakıf üniversitelerinin burs, akademik, ekonomik vb. cazibesi
- Mezun öğrencilerin düşük ücretlerle/sigortasız çalıştırılması
- Büyük kentlerle kıyaslandığında şehir üstünlüğünün olmaması
- Fakültedeki eğitimi destekleyen etkinlikler için Niğde’nin yetersiz olması
- Personelin niteliklerinin artırılmasına yönelik teşviklerin azlığı
- Alanla ilgili sanayici, eğitimci, meslek örgütü ve kamu kuruluşu gibi farklı aktörler arasında iletişim ve işbirliğini güçlü olmaması
- Yabancı dil eğitiminin yetersiz olması
- Araştırma personeli temini ve istihdam güçlüğü
Son Güncelleme Tarihi:06.08.2020