“Ölçme Aracı Geliştirme Süreçleri” Adlı Eğitim Gerçekleştirildi


Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi ve Kalite Koordinatörlüğü aracılığıyla organize edilen “Yeterliğe Dayalı Eğitim İçin Eğitici Eğitimi” konulu eğitimlerden ikincisi olan “Ölçme Aracı Geliştirme Süreçleri” adlı çevrim içi eğitim gerçekleşti.
“Ölçme Aracı Geliştirme Süreçleri” adlı çevrim içi eğitimde Üniversitemiz Öğretim Üyesi Doç. Dr. Devrim Erdem konuşmacı olarak yer aldı. Programa, Rektörümüz Prof. Dr. Muhsin Kar ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Cahit Tağı Çelik ile çok sayıda akademisyen katılım sağladı.
Çevrim içi programdaki açıklamalarına yeterliklerin değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan uygulamalara değinerek başlayan Doç. Dr. Devrim Erdem, “Öğrenciler kendilerine verilen notların, bu notların belirlenmesinde yapılan değerlendirmede hangi ölçütlerin kullanıldığını ve kendilerinden ne beklendiğini yeterince ifade edemediğini belirtmektedirler. Öğrenciler aldıkları nota ilişkin yapılan açıklamaları yeterli bulmadıklarını, ölçülen özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak istediklerini ve yönlendirme beklediklerini ifade etmektedirler” sözleri ile açıklamalarını sürdürdü.
Öğrenme sürecinde, baş aktörün öğrenci olduğunu aktaran Doç. Dr. Devrim Erdem açıklamalarının devamında, eğitimcilerin öğrenme süreçindeki en önemli görevlerinin öğrencilere rehberlik etmek, öğrenciler için uygun öğrenme ortamlarını sağlamak  ve geçerli, etkin ve ölçme değerlendirme süreçlerine dayalı eğitim verebilmek olduğunu önemle vurguladı.
Eğitimdeki açıklamalarında kalite kontrol mühendisinin kim olduğu ve görevlerinin ne olduğuna da değinen Doç. Dr. Devrim Erdem, test geliştirme konusunda detaylı açıklamalarda bulundu. Doç. Dr. Devrim Erdem, “İstendik özelliklerde ölçme aracı hazırlama süreci” olarak ifade ettiği test geliştirme sürecinin öneminden de bahsederek, test geliştirme sürecinde, öncelikle test amacının belirlenmesi, ölçülecek niteliklerin belirlenmesi, sınav türü, soru türü ve sayısının belirlenmesi, soruların gözden geçirilmesi ve düzeltilmesi, deneme formunun hazırlanması, uygulama ve soru seçiminin yapılması, nihai testin hazırlanması ve nihai testin uygulanması gerektiğini katılımcılara aktardı.
Soru-cevap etkinliğinin ardından Rektörümüz Prof. Dr. Muhsin Kar açıklamalarda bulundu. Rektör Kar, katkılarından dolayı Doç. Dr. Devrim Erdem’e teşekkür ederek, eğitici eğitimlerinin akademisyenlere rehberlik etmesi açısından önemli olduğunu ve bu eğitimlerin süreceğini de ifade etti.