Zorunlu Ders
|
MIM3001 MİMARİ PROJE V
|
4
|
4
|
8
|
Ön proje, kesin proje ve uygulama projesi kapsamında, mekansal düzenleme ve taşıyıcı sistem alternatifleri. Malzeme ve konstrüksiyon sistemleri. Yapı alt sistemleriyle ilgili statik, sıhhi tesisat, mekanik ve elektrik donatımı sistemlerinin mimari proje ile bütünleştirilmesi. Her bir tasarımın gerektirdiği farklı anlatım tekniklerine ve yürürlükteki proje düzenleme esaslarına uygun olarak hazırlatılması.
|
Zorunlu Ders
|
MIM3003 YAPI FİZİĞİ VE ÇEVRE DENETİMİ
|
2
|
0
|
3
|
Yapı fiziğinin temel prensip ve kavramları; iklim ve enerji bilincine dayalı çevre denetimi anlayışı; mikro klima, bina geometrisi, yönlenme, plan organizasyonu ve yapı kabuğu vb. tasarım değişkenlerinin iç çevre konforunu minimum enerji kullanmayı sağlayacak şekilde optimizasyonu; doğal ve yapay aydınlatma ölçütleri; yangın güvenliği; yapı akustiği ve yalıtım malzemelerinin seçimi ve uygulama yöntemleri.
|
Zorunlu Ders
|
MIM3005 RÖLÖVE UYGULAMA TEKNİKLERİ
|
1
|
1
|
3
|
Rölöve çalışmalarının tarihçesi, önemi, yurtiçi ve yurtdışı belgeleme çalışmaları, rölöve çalışmalarında ön araştırma, belgeleme ve fotoğraflamanın yeri, rölöve teknikleri yapının belgelenme sürecinin ele alınması (planlar, cepheler, kesitler, detaylar), krokinin hazırlanması, rölöve çizimlerinin sunumu, rölöve raporunun hazırlanması.
|
Zorunlu Ders
|
MIM3007 TAŞIYICI SİSTEM TASARIMI
|
2
|
0
|
3
|
Betonarme, ahşap ve çelik sistemlerin tasarım ilkeleri, çok katlı, büyük açıklıklı, çubuk, yüzeysel taşıyıcı ve asma sistemler, uzay çerçeveler, gelişmiş endüstriyel sistemlerin tasarım esasları
|
Staj Dersi
|
MIM3009 ŞANTİYE STAJI
|
0
|
0
|
5
|
Akademik süreçte elde edilen bilgilerin çeşitli inşaat uygulamalarında ve inşaatın çeşitli aşamalarında görülerek pekiştirilmesi, şantiye kurulumu, yönetimi, işlerin organizasyonu, iş güvenliği, uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü konularında mesleki bilgi kazanılması.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3021 MESLEKİ YABANCI DİL III
|
2
|
0
|
4
|
İleri seviyedeki metinlerin etkin bir şekilde okunması, yorumlanması, okunup dinlenen düşünceler üzerine kendi fikirlerini ortaya koyan yazı ve kısa konuşmalar üretebilme çalışmaları
|
Seçmeli Ders
|
MIM3023 NİĞDE MİMARLIK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
|
2
|
0
|
4
|
Öğrenciye, mimarlık eğitimi aldığı üniversitenin bulunduğu Kapadokya yöresinin ve bilhassa Niğde’nin Antik dönemden başlayarak mimarlık, sanat ve kültür tarihinin aktarılması, Niğde’de bulunan Roma, Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemi yapılarının mimarlık tarihi bakımından incelenmesi.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3025 MİMARLIKTA ESTETİK
|
2
|
0
|
4
|
Antikiteden XX. Yy’a, felsefede Estetik Olgusu: kişiler, doktrinler, eşikler. Estetik nedir? Güzellik, sanat, eleştiri ve estetik kuramları; Felsefede ve Mimarlıktaki Yansımasında Estetik Olgusu; Mimarlıkta Estetik Olgusu: mimarlık kuramları; mimarlıkta algılama, kavrayış, beğeni, değerlendirme, eleştiri; tasarım, temsil, form, oluşum ve anlam.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3027 TÜRK EVİ
|
2
|
0
|
4
|
Türk Evi’nde plan, fonksiyon, cephe oluşumları, malzeme, yapım teknikleri ve süsleme, yöresel özellikler; Türk Evi’nin mekân birimi (Türk Odası) ve diğer mekânlar; zemin katlarda organizasyon, esas kat plan tipleri, cephe elemanları, yapım yöntemleri, üsluplar, Türk Evi’nin bölgelere göre dağılımı ve bölgesel farklılıklar, koruma sorunları, Türk Evi’nin çağdaş yaşam çerçevesinde irdelenip değerlendirilmesi
|
Seçmeli Ders
|
MIM3029 TARİHİ ÇEVRE KORUMA
|
2
|
0
|
4
|
Tarihi çevre nedir, tarihsel çevre niteliğindeki alanları tanıma ve koruma bilinci kazanma, tarihi çevreyi oluşturan sokak, meydan gibi dış mekânların tanımlanması, çevredeki tarihi anıtları ve yapıları tanımak, kültür varlıklarının korunması ile ilgili yasa ve koruma eğitimi, tarihi çevrenin öğeleri olan anıt, sit kavramının incelenmesi.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3031 BİNALARDA DOĞAL AYDINLATMA
|
2
|
0
|
4
|
Aydınlık düzeyi ve ölçmesi, nesnelerin ışık yansıtma ve geçirme özellikleri, günışığı aydınlığının bağlı olduğu etkenler, güneş ve göğün özellikleri, hacim dışındaki engellerin özellikleri, pencerenin özellikleri, hacmin özellikleri, düşey ve yatay pencere özelliklerinin doğal aydınlığın nicelik ve dağılımına etkisi, günışığı sistemleri, pencere tasarımı ve ışık rafı tasarımına yönelik uygulamalar
|
Seçmeli Ders
|
MIM3041 MODERN ŞEHİRCİLİK VE TARİHİ KENT DOKUSU
|
2
|
0
|
4
|
Eski Türklerde şehircilik anlayışından başlayarak, Anadolu öncesinde ve sonrasındaki şehircilik anlayışının tarihsel olarak incelenmesi, şehir planlarının sınıflandırılması ve günümüzdeki durumunun tespit edilmesi.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3043 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI
|
2
|
0
|
4
|
Geleneksel Türk el sanatlarının türlerini bilme, tanıma, el sanatlarının bilim, teknik ve sanatla olan ilişkisini kurma, geçmişten günümüze Türk el sanatlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. Günümüz Türk el sanatlarının üretimlerindeki sorunlarla ilgili bilgi sahibi olma. Geleneksel Türk el sanatlarının tanıtımı ve pazarlaması ile ilgili öneriler geliştirme.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3045 FOTOĞRAFÇILIK
|
2
|
0
|
4
|
Fotoğraf sanatının temel prensipleri, günümüzdeki teknik gelişmeler ışığında fotoğraf sanatı, fotoğraf çekimi ve uygulamaları, dijital fotoğrafçılığa giriş.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3047 HALK OYUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Anadolu Türk Halk Oyunlarının ortaya çıkışı, halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, bölgesel halk dansları örnekleri, Türk halk müziğinin tarihi, türkü kavramı, halk müziği türleri, yöresel halk müziği örnekleri.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3049 ARKEOLOJİ
|
2
|
0
|
4
|
Arkeolojinin tanımı, amacı, sınırları; arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, mitoloji, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri; arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi; arkeolojinin metodu; yüzey araştırması ve kazı çeşitlerine değinilecektir.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3051 TÜRK MİMARİSİNDE SU YAPILARI
|
2
|
0
|
4
|
Türk mimarisinde görülen hamam, çeşme, sebil, selsebil, köprü gibi yapıların saydam ve fotoğraflar eşliğinde tanıtılması, bu yapıların yapıldıkları dönemle ilgili mimari özellikleri, ülkenin ve yapıldığı bölgenin sosyoekonomik durumu ile ilişkileri.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3053 KENTLEŞME SORUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Kentleşmenin tanımı, nedenleri, dünyada ve Türkiye’de günümüze kadar kentleşmenin gelişimi; kentleşme-kalkınma ilişkisi, kentleşme ve toplumsal değişim ve siyasal davranışların değişimi; kent tanımları ve kent kuramları; küreselleşme ve kentler, gecekondu, konut politikası.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3055 SANAT TARİHİ
|
2
|
0
|
4
|
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar, Sanat felsefesi; kişilerin zihinsel ve duygusal gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitim-sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3057 TÜRK ÇİNİ VE SERAMİK SANATI
|
2
|
0
|
4
|
Türklerin Orta Asya’dan başlayarak Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu, Beylikler, Erken-Klasik-Geç Osmanlı dönemi çini ve seramik sanatının teknik ve üslûp gelişiminin evreleri, bu kronolojiye uygun olarak eserlerin devirlerindeki üretim ve örnekleri.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3059 DÜNYA MÜZİK KÜLTÜRLERİ
|
2
|
0
|
4
|
İnsan ve müzik kültürü; müziğin tanımı, kökeni, oluşumu ve evrimi, müziğin temel öğeleri; müzikte niteliğin belirleyicileri; müziğin insan yaşamındaki işlevleri; müziksel iletişim ve öğeleri; ilkçağ uygarlıklarından günümüze müzik kültürleri;işitsel ve görsel araçlarla dünyanın farklı ülkelerindeki müzik kültürlerinden örnekler; müzik kültürü öğelerini farklı coğrafyalar üzerinden çözümleme yaklaşımları.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3061 YAŞAM BOYU SPOR
|
2
|
0
|
4
|
Yaşam boyu sporun tanımı, tarihsel gelişimi; yaşam boyu spor felsefesi; yaşam boyu aktivitelerin tanıtımı; jogging, yürüyüşler gibi diğer yaşam boyu spor içerikli faaliyetler.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3063 ALMANCA
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilerin, somut ihtiyaçlarını dile getiren günlük hayattaki sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilmeleri ve bunlarla kendini ifade edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilmeleri ve bu tür sorulara yanıt verebilmeleri için gerekli temel konuları (Nomen-Zahlen-Personalpronomen-Wortfrage-Satzfrage-Negativartikel-Possesıvartikel-Modalverben-Propositionen u.s.w ) içermektedir
|
Seçmeli Ders
|
MIM3065 İLETİŞİM
|
2
|
0
|
4
|
İletişimin tanımı; önemi iletişimle ilgili temel kavramlar; iletişimin kökeni ve gelişimi; iletişim modelleri; iletişim türleri; sözlü, yazılı, sözsüz iletişim; iletişim engelleri, iletişim araçları; iletişimin bireysel ve örgütsel yararları.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3067 SOSYOLOJİYE GİRİŞ
|
2
|
0
|
4
|
Sosyoloji biliminin temel kavramları, sosyolojide yöntem, Toplumsal yapı ve toplumsal değişme, birey ve toplum, toplum ve kültür, toplum ve aile, toplum ve siyaset, toplum ve ekonomi, sosyal tabakalaşma, toplum ve eğitim, toplum ve sağlık, kentleşme ve göç, toplum ve din, toplum ve suç.
|
Seçmeli Ders
|
MIM3069 İŞARET DİLİ
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
MIM3071 GİRİŞİMCİLİK
|
4
|
0
|
4
|
X
|
Seçmeli Ders
|
MIM3073 KARİYER PLANLAMA
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3051 GÜNCEL BİYOTEKNOLOJİ
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3053 SANAT TARİHİ
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3055 MESLEKİ İNGİLİZCE
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3057 ULUSLARARASI LOJİSTİK
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3059 HERKES İÇİN WEB TASARIMI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3061 PROJE SÜREÇLERİ VE YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3069 HABER ÇÖZÜMLEMELERİ
|
1
|
2
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3071 ARAPÇA DİNİ VE EDEBİ MİTİNLER
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3073 KUR'ANI EZBERLEME USULLERİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3081 GENÇLERE YÖNELİK ÜREME SAĞLIĞI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3083 KENDİNİ TANIMA VE FARKINDALIK
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3085 SAĞLIKLI YAŞAM VE HASTALIKLARDAN KORUNMA
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3087 BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMA VE RAPORLAMA
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3089 ÇALGI BİLİMİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3091 KRİZ İLETİŞİMİ
|
2
|
1
|
5
|
|