Sık Sorulan Sorular

Elektronik İmza Kanunu’nda; güvenli elektronik imza, elle atılan imzaya eşdeğer kabul edilmiş ve elektronik imza ile oluşturulmuş verilerin senet hükmünde olacağı belirtilmiştir.

Yeni başlayan personeliniz kurum tarafından e-imza sertifikası temin edilme şartlarını sağlıyorsa İdari Maşi İşler Daire Başkanlığına e-imza talep edildiğine dair bir yazı yazılması gerekmektedir. Yazıda personelin adını, soyadını, TC kimlik numarasını, ünvanını ve ohu.edu.tr uzantılı mailini mutlaka belirtiniz.

Üniversitemizde Öğretim Üyesi ve Öğretim Görevlisi olan tüm akademisyenler ile İdari görevi olan akademik ve idari personel için e-imza sertifikası alınmaktadır .E-imza sertifikası almak istenilen personele ait bilgileri içeren talebin İlgili Birim tarafından İdari Mali İşler Daire Başkanlığına iletilmesi gerekmektedir.

TUBİTAK-KAMUSM den alınmış e-imza sertifikası varsa kurum EBYS sisteminde kullanılabilecektir.

TÜBİTAK Kamu SM’den gönderilen e-posta tarafınıza tarafınıza ulaşmadıysa bu durumda

 https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go linkininden yeniden eposta gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Eğer bilgilerinizde bir hata yoksa e-posta adresinize tekrar şifre gönderilecektir. 
Bilgilerinizde bir hata varsa İdari Mali İşler Daire Başkanlığına  başvurunuz.

 Güvenlik sözcüğünü unutan başvuru/sertifika sahibi 2 farklı yöntemle yenileyebilir.

1. Kamu SM Çağrı Merkezini arayarak (444 5 576) yenileyebilir.

2. Kamu SM web sitesindeki Online İşlemler bağlantısındaki Güvenlik Sözcüğümü Unuttum butonuna basarak yenileyebilir. 

Kart Okuyuculari Akıllı kartları bilgisayarda kullanılmasına yarayan USB benzeri, içerisinde kartı tutmaya yarayan bir hazne bulunan okuyuculardır. Akıllı Kart kart okuyucunun bu haznesine takılır.

Başka bir bilgisayarda  ve başka bir sertifika ile kullanmayı deneyiniz.

Halen çalışmıyorsa TÜBİTAK Kamu SM Çağrı Merkezini (444 5 576 , 08.00-20.30 saatleri arasında) arayarak destek alabilirsiniz.

E-imzanızı kaybetmeniz durumunda güvenlik nedeniyle iptali için vakit geçirmeden TÜBİTAK Kamu SM Çağrı Merkezi ve İdari Mali İşler Daire Başkanlığında Kurum Yetkilisi ile iletişime geçmelisiniz. Kayıp durumlarında üretim bedeli sertifika sahibi tarafından bireysel karşılanır.

Geçerlilik süresi 1-3 ay içinde dolacak olan sertifikaların yenileme işlemleri İdari Mali İşler Daire Başkanlığınca  sertifika sahipleri için yapılacaktır.

Değişen kimlik bilgileriniz (ad. soyad) için sertifikanın güncellenmesi, yani yeniden üretilmesi gereklidir. Kanıtlayıcı belgeler ile birlikte (mahkeme kararı, evlenme cüzdanı gibi) Kamu SM ye başvurabilirsiniz Detaylı bilgiye web sayfamız E-imza Menusu Altından erişebilirsiniz

Ebys'de e-imza kurulumu için tıklayınız