Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MOZ1008 / BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 2
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmeleridir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman II: Birinci konumda dört telin kullanımına iliskin sag ve sol el tekniklerine iliskin bilgi ve beceriler. Aynı ve farklı teller üzerinde parmak-yay geçisleri, detase ve legato yay tekniklerini dogru olarak uygulama, basit çift ses çalısmalarını uygulama, dört teli kapsayan degisik tonlarda dizi çalısmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Birinci döneme iliskin kazanılan davranısların denetimi, I. pozisyonda dört telin kullanımına iliskin sag ve sol el koordinasyonuna yönelik gerekli teknik bilgi ve beceriler, aynı ve farklı teller üzerinde parmak/yay çalısmaları, detase ve legato yay teknikleri, bos tel kullanılarak çift ses çalısmaları, dört teli kapsayan dizi çalısmaları, ulusal ve evrensel çoksesli solo veya eslikli küçük ölçekli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Birinci konumda dört telin kullanımına, sag ve sol el tekniklerine iliskin bilgi ve becerileri, aynı ve farklı teller üzerinde parmak-yay geçisleri, detase ve legato yay tekniklerini dogru olarak uygulama, basit çift ses çalısmalarını uygulayma, dört teli kapsayan degisik tonlarda dizi çalısmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme.Kontrbas: Birinci konumda dört telin kullanımına iliskin bilgi ve becerilerin sag ve sol elde uygulanması, aynı ve farklı teller üzerinde parmak geçisleri ve yay geçislerini uygulama, detase ve legato yay tekniklerini dogru olarak uygulama, dört teli kapsayan dizi çalısmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun eserleri seslendirme. Baglama II: Baglamada orta ve üst tel kullanımı, üçerli tezene vurusları, aksak ölçülerin çalınması ve bunlara iliskin tezene vuruslar. Flüt II: Birinci ve ikinci oktav sesle ve bu oktavlarda dogru ve temiz ses üretme. Baglı ve dilli çalısmaların farklı artikülasyonlarla uygulanması, diyafram, uzun ses aralık ve gam çalısmaları. Düzeyine uygun etütler, sonatinleri ve sonatları çalma. Barok, klasik ve romantik dönemlerden düzeye uygun küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Gitar: Bireysel teknik ve müzikal gelisimin devamı için apoyando, tirando, arpej, bare ve legato (çıkıcı) çalısmaları ve bu teknikleri içeren düzeye uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme, iki oktav tek ses dizi çalısmaları, klasik gitar müzigi dagarından seçilen çesitli dönemlere ait eserler dinleme ve bu eserlerin yorum özelliklerini tartısma, estetik, müzikalite ve yorum kavramların sorgulama. Ud: I.Pozisyonda çalınan Çargah, Askefza, Acemasiran, Mahur, Nihavend, Kürdi, Buselik gibi çesitli makamlar ve bunlarla ilgili örnek alıstırmalar, II. Pozisyona geçis ve Segah çalısmaları.
Dersin Önkoşulu