PÇ1 | Okulöncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ2 | Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır. |
PÇ3 | Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ4 | Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. |
PÇ5 | Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. |
PÇ6 | Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. |
PÇ7 | Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. |
PÇ8 | Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir. |
PÇ9 | Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
PÇ10 | Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
PÇ11 | Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. |
PÇ12 | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. |
PÇ13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. |
PÇ14 | Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. |
PÇ15 | Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. |
PÇ16 | | 0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir |
|
PÇ17 | Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. |
PÇ18 | Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
PÇ19 | Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
PÇ20 | Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar. |
PÇ21 | Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. |
PÇ22 | Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. |
PÇ23 | Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. |
PÇ24 | Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. |
PÇ25 | Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. |
PÇ26 | Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
PÇ27 | Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. |
PÇ28 | Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişimini değerlendirir. |