|
PÇ1
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)
|
|
PÇ2
|
Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ3
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ4
|
Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ5
|
Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramlar konusunda bilgi sahibidir.(TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ6
|
Öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrencilerin gelişim ve yaş düzeyinde uygular. (TYYÇ-Beceriler)
|
|
PÇ7
|
Sosyal ve kültürel faaliyetleri öğrencilerin seviyelerine uygun yürütür. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
|
|
PÇ8
|
Laboratuvar malzemelerini kullanarak ilkokula uygun deneyler geliştirir. (TYYÇ-Beceriler)
|
|
PÇ9
|
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel bilgileri ve ilkokul programında yer alan yeni eğilimleri takip eder. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)
|
|
PÇ10
|
Öğrencilere uygun bilgiye ulaşmak için modern teknolojiyi etkin kullanır. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)
|
|
PÇ11
|
Öğrenci-aile-okul üçgeninde işbirliğine açık iletişim kurar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
|
|
PÇ12
|
Öğrencilere rol model olarak; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun yaşama ve davranış profili çizer. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)
|
|
PÇ13
|
Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilkelerini dikkate alarak ilkokul kademesinde uygular. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)
|
|
PÇ14
|
İş güvenliği ve çevre koruma ile ilgili tüm kaynakları etkin kullanır. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)
|