GÜÇLÜ YÖNLER:
1. Ortak akıl, katılımcılık ve açık iletişime dayalı bölüm kültürünün yaratılmış olması.
2. Liyakat ve sürekli iyileştirme esaslı süreç yönetimi mekanizmalarının oluşturulmuş olması.
3. Öğretim elemanı sayısının, niteliğinin, ar-ge süreçleri kapsamında ulusal ve uluslararası çalışmalarla bölümü temsil etme kapasitesinin yüksek olması.
4. Bologna Süreci kriterleri doğrultusunda oluşturulan AKTS bilgi paketlerinde tüm derslerin kazanımları ile program çıktılarının ilişkilendirilmiş ve birim ağ sayfasında açık bir şekilde paylaşılıyor olması.
5. Fiziki ve teknolojik altyapının yeterli olması.
6. Staj dersinin ders planlarına eklenmiş olması.
7. Lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programların bulunması.
8. Akademik personel ile öğrencilerin mevcut değişim ve işbirliği programlarından yararlanabiliyor olması.
9. Aktif öğrenci kulübünün bulunması.
10. Dış paydaşlarla iletişimi güçlendirecek bölüm danışma kurulunun var olması.
11. Kariyer yönetiminde öğrencilere akademik desteğin sağlanması.
12. Mezunların kamu sektörü ve özel sektörde istihdam sağlayabilecek donanıma sahip olması.
ZAYIF YÖNLER:
1. Uygulama ve saha çalışmalarının derslere yeterince entegre edilememesi.
2. Disiplinlerarası işbirliği imkânlarının kısıtlı olması.
3. Kamu-sanayi ve bölüm işbirliğinin istenilen düzeyde olmaması.
4. Yurt dışı deneyime sahip öğretim elemanlarının sayıca az olması.
5. Değişim programlarından yararlanan öğrenci sayısının yetersiz olması.
6. Öğrenci motivasyonlarının artırılması ve aktif katılım için yoğun çaba gerekliliği.
7. İsteğe bağlı hazırlık sınıfında İngilizce öğrenme imkânından yararlanan öğrenci sayısının yetersiz olması.
FIRSATLAR:
1. Türk dünyasıyla işbirliği imkânı.
2. Çevre üniversitelerdeki işletme bölümleri ile işbirliği imkânı.
3. Niğde’nin merkezi konumu.
4. Öğrenci merkezli, iletişime açık, yenilikçi ve girişimci üst yönetim.
5. Bilimsel, sosyal, sportif ve kültürel etkinliklere ev sahipliği yapan, doğa dostu kampüs.
6. Barınma sorununun olmaması.
7. Bölüm mezunların yönelik istihdam alanlarının fazla ve çeşitli olması.
TEHDİTLER:
1. Yükseköğretim mevzuatındaki değişimlerin eğitim ve araştırma faaliyetlerini olumsuz etkilemesi.
2. Yeni kuşakların düşünme ve öğrenme mekanizmalarının hızlı değişmesi, bunlara uygun bölüme özgü eğitim-öğretim yöntemlerinin geliştirilmesi gerekliliği.
3. Şehrin gelişmişlik düzeyi açısından cazip olmaması.
4. Nitelikli nüfusun büyük şehirlere göç etmesi.
5. Aday öğrencilerin sosyal imkânların daha fazla olduğu büyük şehirlerde yaşamını devam ettirmek istemesi.
6. Havayolu ulaşım sorunu.
7. Öğrencilerin alanında staj yapabilecekleri özel sektör ve sanayi kuruluşları sayısının azlığı.
8. Mezunlar arası rekabetin yoğun olması.
Son Güncelleme Tarihi:23.10.2023