Zorunlu Ders
|
YMI3002 GÖSTERGEBİLİM
|
2
|
0
|
5
|
Görsel sanatlarla ilgili her alanda olduğu gibi iletişim alanında da son derece önemli bir yeri olan bu derste; Saussure’ın başlattığı kuramlardan hareketle gösterge, gösteren, gösterilen, ikon, belirti, simge, sembol, metin, düzanlam, yananlam kavramları açıklanacak, gösteren-gösterilen ilişkisi üzerinden anlam ilişkisi irdelenerek, göstergebilimsel çözümlemeler yapılmaktadır.
|
Zorunlu Ders
|
YMI3004 YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
|
1
|
2
|
5
|
İletişim ve teknoloji ilişkisi, yeni medya ve özellikleri, alternatif medya ve iletişim teknolojileri, internet ve iletişime getirdiği ivme, kablosuz iletişim teknolojileri; bluetooth, GPRS, LAN, WLAN, WAP vb, televizyon yayıncılık teknolojileri, uydu teknolojisi, video konferans sistemi, uzaktan eğitim, sayısal yayıncılık, sayısal yayıncılık ve ürünleri (CD, VCD, DAT, MD, DVD, Blue-ray, eğitimde bilişim teknolojileri, hologram (üç boyutlu görüntü tekniği), iletişim ve nano teknoloji, iletişim ve geleceğin teknolojileri, teknolojik gelişmelerin iletişim mesajlarına yansıma biçimleri ve bunun toplumsal yapıya etkileri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır
|
Zorunlu Ders
|
YMI3006 STAJ
|
0
|
0
|
5
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin kuramsal eğitimlerde öğrendikleri konuları gözlem ve uygulama yaparak pekiştirmeleridir. Staj süresi 30 iş günüdür.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3022 DİKSİYON
|
1
|
0
|
5
|
Diksiyon dersinin içeriği doğru ve güzel konuşmanın sağlanabilmesi için öğrencinin alması gereken diksiyon kuralları, ses bilgisi ve ses kullanım tekniklerinden oluşmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3024 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM
|
3
|
0
|
5
|
Bu ders, kültürlerin nasıl farklılaştıkları ve farklı kültürlere mensup insanların arasında etkileşim ve anlam aktarımları; yabancının algılanması, açıklanması ve iletişimde kültürel farklılıkların gözetilmesi üzerinedir. Kültürlenme, kültüre girme, alt kültür, etnisitenin tanımları yapılmaktadır. Kültürlerarası iletişim kuramlarına girişten sonra, iletişim sistemleri teorisi, zaman, mekan, kültürel içerik, oryantasyon teorisi, insan-doğa ilişkileri, zaman yönelimi, aktivite yönelimleri, kültürel boyut teorisi, bireycilik, kolektivizm, güç aralığı, dişillik, belirsizlikten sakınma, kültürlerarası sözsüz iletişim anlamları, popüler kültür tartışılmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3026 YENİ MEDYADA REKLAMCILIK UYGULAMALARI
|
2
|
1
|
5
|
Bu derste, reklam kavramı, tanımı ve içeriği, tarihsel gelişim süreci, reklamın işlevleri, reklamcılık çeşitleri, reklamcılıkta sosyal ve ekonomik görünüş, , reklam sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konuları, yeni medya kapsamında değerlendirilmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3028 YENİ MEDYADA HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
|
2
|
1
|
5
|
İletişim ve teknoloji ilişkisi, yeni medya ve özellikleri, alternatif medya ve iletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler uygulamalarında kullanımı, dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kitle, kitleler psikolojisi, kitle iletişimi, kitle toplumu, kitle kültürü, kitle iletişiminde ana akım kuramlar kitle iletişim araçlarının etkileri üzerinde durularak, öğrencilerin yeni medyayı analiz etmeleri sağlanmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3030 DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK
|
3
|
0
|
5
|
Bu derste, girişimciliğin kurum içi (intrapreneurship) veya küçük işletme-aile işletmesi (entrepreneurship) boyutlarında farklı türlerine bağlı olarak ortaya çıkan ekonomik, hukuki, mali, davranışsal, psikolojik, sosyal, kültürel yönlerine ilişkin inceleme ve değerlendirmeler yapılmaktadır. Geleneksel yaklaşımlardan farklı olarak girişimciliğin, dijital platformlarda uygulama alanları değerlendirilmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3032 YENİ MEDYA VE TOPLUMSAL HAREKETLER
|
3
|
0
|
5
|
Kamusal alan kavramının tarihi gelişimi ve değişimi, temsili kamuoyunun dönüşümü, 1970’lerden günümüze yeni toplumsal hareketler ve alternatif kamular, 1980’ler ve kamusal alan, sivil toplum tartışmaları, karşıt kamular ve kamusallıklar, kamusal alanın demokratikleşmesi, günümüzün kamusal alanları ve sivil toplum tanımlamaları, toplumsal hareket kavramı ve toplumsal hareketler kuramları, toplumsal hareketler ve siyaset, toplumsal hareketler ve demokrasi, sivil itaatsizlik hareketleri, sivil itaatsizlik hareketlerinin Türkiye medyasındaki yansımaları, bilişim çağında yeni toplumsal hareketler ve bunların internetle ilişkisi gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3034 SOSYAL SORUMLULUK
|
3
|
0
|
5
|
Bu derste ulusal ve uluslararası boyutta sosyal sorumluluk çalışmalarının nasıl bir değişim ve gelişim geçirdiği ele alınmaktadır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluğun aşamaları ve projelendirme süreci bu süreçte kişilere düşecek görevler tartışılmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3036 WEB TASARIMI
|
2
|
1
|
5
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin web sitesi tasarım ve uygulaması yapıp internet üzerinden yayınlamasının sağlanmasıdır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3038 DİJİTAL OYUN TASARIMI
|
2
|
1
|
5
|
Bu dersin içeriği dijital medya, dijital sanatlar, 2D ve 3D grafikler, simülasyon ve modelleme, kullanıcı arayüz tasarımı, hikaye anlatımı ve anlatı mimarisi gibi konularda sunumları kapsamaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
YMI3040 DİJİTAL ANİMASYON
|
2
|
1
|
5
|
Bu derste hareketli görüntü tasarımı için Flash programı ile animasyon uygulamaları yaptırılmaktadır.
|