Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Logo Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
İLETİŞİM FAKÜLTESİ - YENİ MEDYA VE İLETİŞİM BÖLÜMÜ
DERS İÇERİKLERİ
1. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Ortak Zorunlu Ders ATA1015 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 0 2
Bu dersin amacı, günümüze ışık tutmaktır. Tarih Bilimi günümüzdeki olguların daha iyi kavranmasını sağlar. Günümüz olgularının kökenleri, temelleri, nedenleri geçmişte yatmaktadır. Çizilen sınırlar, ülkenin yönetim şekli, yapılmış olan ittifaklar, ticaret ve barış antlaşmaları, genel olarak siyasal, ekonomik sosyal ve kültürel mevcut durumun kökenleri ve gelişim süreci geçmiştedir.
Zorunlu Ders ENF1021 TEMEL BİLGİSAYAR 2 2 3
Bu ders öğrencilere günlük yaşamlarında ve mesleki kariyerlerinde yardımcı olacak temel bilgisayar kullanımını ve bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda bilgisayar donanımları ve yazılımları ile ofis programları incelenmektedir. Bu ders sonunda öğrencilerin bilgi teknolojisi ortamında çalışabilecek yeterli bilgiyi almış olmaları hedeflenmektedir
Ortak Zorunlu Ders TDL1011 TÜRK DİLİ I 2 0 2
Türk Dili Dersinin amacı; yükseköğretim öğrencilerine, Yüksek Öğretim Kanunu’nda ifadesini bulduğu şekliyle “Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek, öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak, onları edebiyatımızın güzel ve değerli örnekleriyle tanıştırmak suretiyle ana dil bilincini pekiştirmektir.
Ortak Zorunlu Ders YDL1013 YABANCI DİL I 3 0 3
Öğrencilere, İngilizcenin iletişim aracı olarak kullanıldığı farklı çevrelerde kendilerini ifade edebilmeleri, bilgi alışverişinde bulunabilmeleri ve dil öğrenimlerini gelecekte de devam ettirebilmeleri için, gereksinim duyabilecekleri basit, temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Zorunlu Ders YMI1001 İLETİŞİME GİRİŞ 3 0 5
Kaynak, ileti, kanal, araç, alıcı, geri bildirim, gürültü gibi temel iletişim sürecinin kavramlarına, iletişim bilimine yönelik yaklaşımlara ve iletişim teorilerine değinilerek, kişiler arası iletişime giriş yapılmaktadır.
Zorunlu Ders YMI1003 DİJİTAL GAZETECİLİK 3 0 4
Gazeteciliğin ve haberciliğin temel ilkeleri, dijital haber hazırlama ve dijital platformda haber yazma süreçleri kapsamında ele alınmaktadır.
Zorunlu Ders YMI1005 YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI 2 1 5
Yeni Medya okuryazarlığının açıklanması, dünyada ve Türkiye’de medya okuryazarlığı süreci, kitle iletişim araçlarının hedef kitleye mesaj verme biçimleri, televizyon program türleri, televizyonun etkileme gücü, aile, çocuk ve televizyon, televizyon izleme alışkanlıkları, televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler; radyonun işlevleri, radyo program türleri ve analizleri, periyotlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar, gazetede haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri, medyada etik ve mevzuat bu dersin konusunu içermektedir.
Zorunlu Ders YMI1007 YENİ MEDYAYA GİRİŞ 3 0 4
Geleneksel medya türleri, yeni medyayı hazırlayan teknolojik gelişmeler, yeni medya 1-Bilgisayar, 2-İnternet, 3-Multimedya, 4-Yeni TV Teknolojileri, 5-Uydu, 6- Kablosuz İletişim Teknolojileri, 7-Kayıt teknolojileri kitle iletişim araçları ve modernleşme kültür ve iletişimi bilgi toplumu, kitle iletişim teknolojilerinin küreselleşmeye etkileri, teknoloji ve demokrasi konuları üzerinde durulmaktadır
Zorunlu Ders YMI1009 TEMEL HUKUK 2 0 2
Hukuk, hukuki yaptırımlar, hukukun kaynakları, hukukun kolları, haklar, hakların edinilmesi ve kaybedilmesi, hakların kullanılmasını düzenleyen kurallar, gerçek ve tüzel kişilik, hukuksal ilişkiler, hukuksal işlemler, hukuksal olaylar, sosyal kurallar ve hukuk kuralları gibi konularda genel bilgiler verilerek öğrenciler hukuksal alanda bilinçlendirilir.
2. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders ATA1018 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 0 2
Bu derste, Türk İnkılap Hareketleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Türk İnkılabının Temel İlkeleri (Atatürk İlkeleri), Bütünleyici İlkeler, Atatürk'ün Hastalığı ve Ölümü, İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanı Seçilmesi ve İsmet İnönü Dönemi (1950-1960), Askeri Darbeler ve Türkiye Cumhuriyeti (1960-1980), 12 Eylül Darbesi ve sonrasında Türkiye konuları ele alınmaktadır.
Ortak Zorunlu Ders TDL1014 TÜRK DİLİ II 2 0 2
Türk Dili Dersinin amacı; öğrencilere ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmektir. Kelime grupları, kelimelerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler, dil yanlışları, Türkçe’nin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri, roman, makale, deneme, şiir gibi yazılı anlatım türleri, sunum, rapor ve tutanak örnekleri, dilekçe, iş mektubu ve Özgeçmiş yazma, karşılıklı konuşma ve tartışma gibi anlatım türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ortak Zorunlu Ders YDL1016 YABANCI DİL II 3 0 3
Bu derste öğrencilere, İngilizcenin konuşulduğu ülkelerin kültür değerlerini öğrenerek, düzeye uygun basit ve bileşik cümlelerle İngilizce iletişim kurabilmek becerisi kazandırılması hedeflenmektedir.
Zorunlu Ders YMI1002 İLETİŞİM KURAMLARI 3 0 4
Kitle, kitleler psikolojisi, kitle iletişimi, kitle toplumu, kitle kültürü, kitle iletişiminde ana akım kuramlar, kültürel araştırmalar, izleyici araştırmaları, kitle iletişim araçlarının etkileri üzerinde durularak, öğrencilere medyayı (geleneksel ve yeni medya) analiz etme konusunda gerekli kuramsal bakış açısı kazandırılacaktır. Bilimsel araştırmalarda kullanılan kavramlar, bilimsel araştırma çeşitleri, bilimsel araştırma aşamaları, araştırmada kullanılan teknikler gibi konularda verilecek bilgilerle öğrenciler, veri toplama ve yorumlama becerisi kazandırmak üzere bilimsel araştırma örnekleri incelenecektir.
Zorunlu Ders YMI1004 HABER TOPLAMA VE YAZMA 3 0 4
Bu dersin içeriğinde; haber kavramı, özellikleri, unsurları, haber değeri, profesyonel ölçütler, haber kaynağı, birincil ve ikincil kaynaklar, haber toplama teknikleri, haber yazma teknikleri, farklı kaynaklardan gelen haberleri tekrar düzenleme(redaksiyon), farklı türden haberlerin yazılması (adliye-asayiş ve güvenlik, spor, ekonomi, politika vb) bulunacaktır
Zorunlu Ders YMI1006 TEMEL FOTOĞRAFÇILIK 2 1 5
Dersin amacı, fotoğraf alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Dersin içeriğini; fotoğrafçılığın tarihçesi, dijital gelişmeler, fotoğraf makinesinin teknik özellikleri, kullanımı, çekim ilkeleri, fotoğraf çekimi ve laboratuvar ortamında uygulama çalışmaları, laboratuvarda kullanılan kimyasalların özellikleri, araç ve gereçler, film banyo ve baskı teknikleri gibi konular oluşturmaktadır.
Zorunlu Ders YMI1008 VİDEO VE SES YAPIM TEKNİKLERİ 2 1 4
Bu derste, sinema ve televizyonda önemli olan görüntü ve ses kurgusunun kuramları ve uygulamasına dair kurgu çeşitleri, noktalama işaretleri, televizyon sistemleri, PAL, SECAM, NTSC ve sistemlerin karşılaştırılması, resim çerçevesi, senkron, A seviyesi, B seviyesi, video bantlar, resim oluşması, asamble ve insert kurgu, kurgu setinde bulunan cihazlar, edit cihazı ve kullanım teknikleri, dijital teknoloji ve iletişim gibi konular anlatılmaktadır
Zorunlu Ders YMI1010 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ 2 0 2
Derste, iletişim sosyolojisini düşünceyi oluşturan unsurlar, sosyolojinin temel ilkeleri, grup, sosyal statü, sosyal rol, sosyal yapı gibi sosyoloji kavramları, sosyoloji teorileri, temel sosyal kurumlar ve sosyal ilişkiler konuları üzerinde durulmaktadır.
Zorunlu Ders YMI1012 YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM 2 1 4
Yapılan işte dilin neden ve nasıl başarıyla kullanılacağına dair bilgi ve kurallar, yazılı ve sözlü anlatım türleri.
3. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders YMI2001 YENİ MEDYA PLANLAMASI 3 1 6
Dersin içeriği yeni medya planlamasının işlevi, medya planlama endüstrisinin, kitle iletişim araçlarının gelişimi, kitle iletişim araçlarının kuvvetli ve zayıf olduğu yönler, durum analizi, rekabet analizi, medya hedefleri, medya stratejileri, hedef kitle tespiti, rating, tiraj gibi yeni medya planlamayla ilgili temel terimler konularından oluşmaktadır.
Zorunlu Ders YMI2003 YENİ MEDYA VE TÜKETİM 2 2 6
Yeni medya ve tüketim dersinde tüketim öznesinin müşteriden tüketiciye dönüşümüyle üretim ve tüketim kalıplarında meydana gelen değişimler ve bu değişimde medyanın rolüne yönelik tarihsel bir bakış açısı oluşturmak hedeflenmektedir.
Zorunlu Ders YMI2005 GRAFİK TASARIM 1 2 6
Öğrencilere grafik tasarım kavramı ve tarihsel gelişimi, grafik sanatının akımları, grafik tasarımın temel prensipleri ve ilkeleri, illüstrasyon, logo, logotype, layout, işaret, amblem ve diğer tipografik tasarım uygulamaları ve PhotoShop, FreeHand, Illustrator, InDesign gibi grafik tasarımda kullanılan yaygın programlar öğretilmektedir
Zorunlu Ders YMI2007 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 1 4
Bu derste bilimsel araştırmalarda kullanılan kavramlar, bilimsel araştırma çeşitleri, bilimsel araştırma aşamaları, araştırmada kullanılan teknikler gibi konularda verilecek bilgilerle öğrenciler, veri toplama ve yorumlama becerisi kazandırmak üzere bilimsel araştırma örnekleri incelenmektedir.
Zorunlu Ders YMI2009 İLETİŞİM HUKUKU 3 0 4
Bu derste kitle iletişim araçlarının toplumsal işlevleri, kitle iletişim hukuku tanımı, iletişim özgürlüğü, siyasal rejimlerde haberleşme özgürlüğü, uluslar arası belgelerde, anayasamızda haberleşme özgürlüğü, haberleşme özgürlüğünün temel öğeleri, özgürlüğünü düzenleyen ve sınırlayan kanunlar ve hükümleri, basın rejimi, sansür, radyo ve televizyon rejimi, radyo ve televizyon programlarına ilişkin sınırlamalar, cevap ve düzeltme hakkı, Radyo ve Televizyonların Kuruluşu ve Yayınları Hakkında Kanun, TRT Kanunu, Avrupa Sınır ötesi Televizyon Sözleşmesi anlatılır.
Zorunlu Ders YMI2011 KARİYER PLANLAMASI 2 0 4
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Kariyer kavramı, kariyer planlama, kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi, bireysel kariyer gelişimi, özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama, süreçleri kariyer planlaması çerçevesinde incelenmektedir.
4. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders YMI2002 YENİ MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ 2 1 5
Bu derste Enformasyon toplumu ve internet, web teknolojilerinin gelişimi, sosyal medyada içerik üretimi, internet siteleri için içerik üretimi yöntem ve metotları anlatılmaktadır. Ayrıca haber yazma, haber sunma ve hazırlama, haber çeşitleri, habere uygun görüntü toplama, konularının, yeni medya çerçevesinde değerlendirilmesi, dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Zorunlu Ders YMI2004 GRAFİK TASARIM II 1 2 6
Öğrencilere grafik tasarım kavramı ve tarihsel gelişimi, grafik sanatının akımları, grafik tasarımın temel prensipleri ve ilkeleri, illüstrasyon, logo, logotype, layout, işaret, amblem ve diğer tipografik tasarım uygulamaları ve PhotoShop, FreeHand, Illustrator, InDesign gibi grafik tasarımda kullanılan yaygın programlar öğretilmektedir.
Zorunlu Ders YMI2006 DİJİTAL PAZARLAMA 3 0 5
Bu derste teknolojinin ilerlemesi ile birlikte pazarlama kavramının dijital ortama adaptasyonu ve pazarlama çalışmalarının dijital ortamda nasıl yürütüldüğü konuları detaylı olarak incelenerek öğrencilere aktarılmaktadır.
Zorunlu Ders YMI2008 DİJİTAL BİLGİ KAYNAKLARI 2 1 5
Dijital iletişim ve dijital içerik kavramı, dijital iletişim platformları, dijital iletişim platformları için içerik üretme ve yönetme bu dersin konuları arasındadır. BU derste dijital iletişim ve içerik yönetimi kavramlarını tanımlamaları, içerik üretim ve uygulamalarının yönetimi, iletişim tasarımı sürecini dijital platformları kullanarak yapılandırılmaktadır.
Zorunlu Ders YMI2010 GÖRSEL TASARIM 2 1 5
Zorunlu Ders YMI2012 MESLEKİ YABANCI DİL 3 0 4
Mesleki terimlerin öğrenilmesi, öğrencilerin mesleği ile ilgili konularda yabancı bir dilde dinlediğini ve okuduğunu anlama, alanıyla ilgili konularda yazabilme becerisi kazanmasına yönelik yabancı makaleler okutulacak ve çevirileri yaptırılacaktır.
5. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Seçmeli Ders USD3069 HABER ÇÖZÜMLEMELERİ 1 2 5
Seçmeli Ders USD3091 KRİZ İLETİŞİMİ 2 1 5
Zorunlu Ders YMI3001 HABER SUNUM TEKNİKLERİ 2 1 5
Dersin amacı, televizyon programları içinde en geniş izleyici kitlelerinden birini oluşturan televizyon haberciliği ile haber programı türleri ve özellikleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek edindikleri kuramsal bilgiler doğrultusunda kendi belirledikleri bir haber program türünü gerçekleştirerek deneyim yapmalarını sağlamaktır.
Zorunlu Ders YMI3003 YENİ MEDYA VE ETİK 3 0 5
Bu derste yeni medyada kullanılan kitle iletişim araçlarının toplumsal işlevleri, kitle iletişim hukuku tanımı, anayasamızda haberleşme özgürlüğü, haberleşme özgürlüğünün temel öğeleri, özgürlüğünü düzenleyen ve sınırlayan kanunlar ve hükümleri, basın rejimi, sansür, radyo ve televizyon rejimi, radyo ve televizyon programlarına ilişkin sınırlamalar konu alınır. Ayrıca toplumsal sorumluluk kavramı, toplumsal sorumluluk düzeyleri, etik kavramı, etik yaklaşımlar, etik çeşitleri, iletişim faaliyetleri ve medya etiği konularına odaklanılır.
Zorunlu Ders YMI3005 STAJ 0 0 5
Bu dersin amacı, öğrencilerin kuramsal eğitimlerde öğrendikleri konuları gözlem ve uygulama yaparak pekiştirmeleridir. Staj süresi 30 iş günüdür.
Seçmeli Ders YMI3021 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 3 0 5
Sürdürülebilirlik anlayışının kazandırılması, konuyla ilgili temel bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerin, iş yaşamına, kalite standartlarının aktarılması konusunda, öğrencilere pro-aktif olma becerisi ve cesareti kazandırmaktır.
Seçmeli Ders YMI3023 SOSYAL MEDYA 2 1 5
Sanal ortam ve internet, sosyal medya, sosyal medya araçları, sosyal medyada iletişimi etkileyen unsurlar, sosyal medyada iletişimin güçlendirilmesi konuları üzerinde durulmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3025 POPÜLER KÜLTÜR 3 0 5
Aydınlanma düşüncesi, modernlik, modernleşme, kültür çalışmaları ve popüler kültürün temel kavramları, kitle toplumu ve kitle kültürü, popüler kültürle ilişkili kavramlar iktidar, ideoloji (Althusser, Gramsci, Frankfurt Okulu, Stuart Hall), trendler, gündelik yaşam ve popüler kültür konularına değinilmektedir
Seçmeli Ders YMI3027 İLETİŞİM , MEDYA VE KENT 3 0 5
Bu ders, çeşitli disiplinlerde kent ve yeni medyanın değişen ve farklılaşan yönlerine odaklı araştırmaları, araştırma yöntemlerinin geliştirilmesini, sosyal ve kültürel gelişmeler hakkında yeni iletişim araçlarının araştırılmasını hedefler. Yeni medya ve kent çalışmaları, kent, toplum ve kültürle etkileşime giren bütün disiplinleri kapsayan ve etkileyen önemli bir çalışma alanıdır.
Seçmeli Ders YMI3029 DİJİTAL PLATFORMDA MARKA YÖNETİMİ 2 1 5
Bu derste belirli bir markanın, kurum ya da şahsın, dijital platformlar aracılığıyla yaptığı tüm pazarlama ve iletişim çalışmaları değerlendirilmektedir. Markanın dijital dünyadaki varlığını etkin bir şekilde yönetmek için kullanılan stratejiler incelenmektedir.
Seçmeli Ders YMI3031 YENİ MEDYADA KRİZ YÖNETİMİ 3 0 5
Bu derste yeni medya ve sosyal medya çerçevesinde krizin tanımı, krizin özellikleri, kriz türleri, evreleri, nedenleri, kriz yönetimi kapsamı, kriz yönetim stratejileri, kriz yönetim modelleri, krize yönelik örgütlenme, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım, kriz yönetiminde iletişim konuları tartışılmakta ve sosyal medya krizlerine örnekler verilmektedir.
Seçmeli Ders YMI3033 TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYA 2 0 5
Toplumsal cinsiyete dair temel bilgiler anlatılarak medyada toplumsal cinsiyetin nasıl temsil edildiği üzerinde durulmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3035 DİJİTAL SANAT 2 1 5
Bu ders, dijital teknolojinin sanat alanında kullanımı ile ortaya çıkan üretim tarzı ve pratiklerinin öğretilmesine yöneliktir.
Seçmeli Ders YMI3037 KÜRESELLEŞME VE MEDYA 3 0 5
Dersin amacı, öğrencilere, siyasal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla uluslararası iletişim düzeninin özelliklerini, sanayi sonrası küresel kapitalizm koşullarıyla bağlantılı değerlendirmeye olanak verecek bir bakış açısı kazandırmaktır.
Seçmeli Ders YMI3039 ETKİLİ İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ 2 1 5
Bu derste haberin öğeleri ve bileşenleri, haber değerlendirme ölçütleri, haber metninin özellikleri, radyo haberi ile televizyon haberi arasındaki farklar ve televizyon haberinin unsurları işlendikten sonra öğrencilerin radyo ve televizyonda haber ve diğer program sunum tekniklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Haber sunumunda spiker nedir, program sunucusu ile haber spikerinin farkları nelerdir, iyi bir spikerin özellikleri neler olmalıdır, KJ operatörlüğü ve haber sunumundaki yeri nedir, stüdyo ortamı, canlı ve bant çekimi sunumları ile haber çözümleme ve etkili sunum teknikleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
6. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders YMI3002 GÖSTERGEBİLİM 2 0 5
Görsel sanatlarla ilgili her alanda olduğu gibi iletişim alanında da son derece önemli bir yeri olan bu derste; Saussure’ın başlattığı kuramlardan hareketle gösterge, gösteren, gösterilen, ikon, belirti, simge, sembol, metin, düzanlam, yananlam kavramları açıklanacak, gösteren-gösterilen ilişkisi üzerinden anlam ilişkisi irdelenerek, göstergebilimsel çözümlemeler yapılmaktadır.
Zorunlu Ders YMI3004 YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1 2 5
İletişim ve teknoloji ilişkisi, yeni medya ve özellikleri, alternatif medya ve iletişim teknolojileri, internet ve iletişime getirdiği ivme, kablosuz iletişim teknolojileri; bluetooth, GPRS, LAN, WLAN, WAP vb, televizyon yayıncılık teknolojileri, uydu teknolojisi, video konferans sistemi, uzaktan eğitim, sayısal yayıncılık, sayısal yayıncılık ve ürünleri (CD, VCD, DAT, MD, DVD, Blue-ray, eğitimde bilişim teknolojileri, hologram (üç boyutlu görüntü tekniği), iletişim ve nano teknoloji, iletişim ve geleceğin teknolojileri, teknolojik gelişmelerin iletişim mesajlarına yansıma biçimleri ve bunun toplumsal yapıya etkileri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır
Zorunlu Ders YMI3006 STAJ 0 0 5
Bu dersin amacı, öğrencilerin kuramsal eğitimlerde öğrendikleri konuları gözlem ve uygulama yaparak pekiştirmeleridir. Staj süresi 30 iş günüdür.
Seçmeli Ders YMI3022 DİKSİYON 1 0 5
Diksiyon dersinin içeriği doğru ve güzel konuşmanın sağlanabilmesi için öğrencinin alması gereken diksiyon kuralları, ses bilgisi ve ses kullanım tekniklerinden oluşmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3024 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM 3 0 5
Bu ders, kültürlerin nasıl farklılaştıkları ve farklı kültürlere mensup insanların arasında etkileşim ve anlam aktarımları; yabancının algılanması, açıklanması ve iletişimde kültürel farklılıkların gözetilmesi üzerinedir. Kültürlenme, kültüre girme, alt kültür, etnisitenin tanımları yapılmaktadır. Kültürlerarası iletişim kuramlarına girişten sonra, iletişim sistemleri teorisi, zaman, mekan, kültürel içerik, oryantasyon teorisi, insan-doğa ilişkileri, zaman yönelimi, aktivite yönelimleri, kültürel boyut teorisi, bireycilik, kolektivizm, güç aralığı, dişillik, belirsizlikten sakınma, kültürlerarası sözsüz iletişim anlamları, popüler kültür tartışılmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3026 YENİ MEDYADA REKLAMCILIK UYGULAMALARI 2 1 5
Bu derste, reklam kavramı, tanımı ve içeriği, tarihsel gelişim süreci, reklamın işlevleri, reklamcılık çeşitleri, reklamcılıkta sosyal ve ekonomik görünüş, , reklam sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konuları, yeni medya kapsamında değerlendirilmektedir.
Seçmeli Ders YMI3028 YENİ MEDYADA HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 2 1 5
İletişim ve teknoloji ilişkisi, yeni medya ve özellikleri, alternatif medya ve iletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler uygulamalarında kullanımı, dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kitle, kitleler psikolojisi, kitle iletişimi, kitle toplumu, kitle kültürü, kitle iletişiminde ana akım kuramlar kitle iletişim araçlarının etkileri üzerinde durularak, öğrencilerin yeni medyayı analiz etmeleri sağlanmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3030 DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK 3 0 5
Bu derste, girişimciliğin kurum içi (intrapreneurship) veya küçük işletme-aile işletmesi (entrepreneurship) boyutlarında farklı türlerine bağlı olarak ortaya çıkan ekonomik, hukuki, mali, davranışsal, psikolojik, sosyal, kültürel yönlerine ilişkin inceleme ve değerlendirmeler yapılmaktadır. Geleneksel yaklaşımlardan farklı olarak girişimciliğin, dijital platformlarda uygulama alanları değerlendirilmektedir.
Seçmeli Ders YMI3032 YENİ MEDYA VE TOPLUMSAL HAREKETLER 3 0 5
Kamusal alan kavramının tarihi gelişimi ve değişimi, temsili kamuoyunun dönüşümü, 1970’lerden günümüze yeni toplumsal hareketler ve alternatif kamular, 1980’ler ve kamusal alan, sivil toplum tartışmaları, karşıt kamular ve kamusallıklar, kamusal alanın demokratikleşmesi, günümüzün kamusal alanları ve sivil toplum tanımlamaları, toplumsal hareket kavramı ve toplumsal hareketler kuramları, toplumsal hareketler ve siyaset, toplumsal hareketler ve demokrasi, sivil itaatsizlik hareketleri, sivil itaatsizlik hareketlerinin Türkiye medyasındaki yansımaları, bilişim çağında yeni toplumsal hareketler ve bunların internetle ilişkisi gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3034 SOSYAL SORUMLULUK 3 0 5
Bu derste ulusal ve uluslararası boyutta sosyal sorumluluk çalışmalarının nasıl bir değişim ve gelişim geçirdiği ele alınmaktadır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluğun aşamaları ve projelendirme süreci bu süreçte kişilere düşecek görevler tartışılmaktadır.
Seçmeli Ders YMI3036 WEB TASARIMI 2 1 5
Bu dersin amacı, öğrencilerin web sitesi tasarım ve uygulaması yapıp internet üzerinden yayınlamasının sağlanmasıdır.
Seçmeli Ders YMI3038 DİJİTAL OYUN TASARIMI 2 1 5
Bu dersin içeriği dijital medya, dijital sanatlar, 2D ve 3D grafikler, simülasyon ve modelleme, kullanıcı arayüz tasarımı, hikaye anlatımı ve anlatı mimarisi gibi konularda sunumları kapsamaktadır.
Seçmeli Ders YMI3040 DİJİTAL ANİMASYON 2 1 5
Bu derste hareketli görüntü tasarımı için Flash programı ile animasyon uygulamaları yaptırılmaktadır.
7. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Seçmeli Ders USD4067 İSLAM,İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ 2 0 5
Seçmeli Ders USD4085 SİNEMA VE SANAT 3 0 5
Zorunlu Ders YMI4001 BİTİRME PROJESİ I 0 2 5
Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerine uygun, özgün bir tez hazırlamaları veya aldıkları uygulama dersleri uyarınca özgün bir film çalışması üretmesine olanak sağlamaktadır.
Zorunlu Ders YMI4003 GRAFİK VE ANİMASYON 1 3 5
Hareketli görüntü tasarımı için Flash programı ile animasyon uygulamaları yaptırılmakla birlikte fotoğraf formatları, fotoğraf kaydetme ve hareketlendirme, fotoğraf dosyaları düzenleme, animasyon eserler oluşturma teknikleri sunulmaktadır.
Seçmeli Ders YMI4021 SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI 3 0 5
Bu derste sosyal medya içerik üretimi ve profil/sayfa yönetimi alanlarında araştırma yapma yetenek ve becerisi kazandırılmaktadır. Sosyal medya araştırmaları, sosyal medya platformlarında yayınlanan içerik oluşturma, planlama, analiz etme ve bunlarla etkileşimde bulunma sürecini kapsamaktadır.
Seçmeli Ders YMI4023 VERİ MADENCİLİĞİ 3 0 5
Bu derste daha önceden bilinmeyen, geçerli ve uygulanabilir bilgilerin geniş veri tabanlarından elde edilmesi ve bu bilgilerin işletme kararları verilirken kullanılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere yapısal veri tabanlarında depolanmış verilerden geçerli, yeni, potansiyel olarak yararlı ve anlaşılabilir verilerin seçilmesi yönünde yeterlilikler kazandırılmaktadır.
Seçmeli Ders YMI4025 İNTERNET YAYINCILIĞI 3 0 5
Derste birçok kişiye göre geleceğin haber biçimi olarak değerlendirilen internet yayıncılığının özellikleri, internet haberciliği yayıncılığı yapan kuruluşların yapıları, internet yayıncılığının farklılıkları, İnternet haberi yazma ve sunma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Seçmeli Ders YMI4027 RADYO TV HABERCİLİĞİ 2 1 5
Radyo ve televizyon haberciliğinin gelişimi, radyo haberciliğinin genel özellikleri, radyo haberi toplama teknikleri, radyo haber yazma, radyo haberini sunma ve hazırlama, televizyon haberciliği, televizyon haber çeşitleri, habere uygun görüntü toplama, televizyon haberlerinin yapısı ve yazımı, kam spk yazma, kuşak metni ve kj yazıları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Seçmeli Ders YMI4029 DİJİTAL KÜLTÜR 3 0 5
Bu derste kültürlerarası iletişim kuramları, farklı kültürel ortamlarda kurulan iletişimlerin etkinliği, ulusal kültürler ve kültürlerarası iletişim unsurları yeni medyanın gerekliliklerinden dolayı dijital platformda değerlendirilmektedir.
Seçmeli Ders YMI4031 DİJİTAL EFEKT 1 2 5
Bu ders, dijital teknolojinin sinema alanında kullanımı ile ortaya çıkan üretim tarzı ve pratiklerinin öğretilmesine yöneliktir. Bunun yanı sıra öğrencilere görsel-işitsel efekt kullanımı, ses temizleme, renk düzeltme gibi konularda ayrıntılı bilgi verilerek uygulama yapılmaktadır.
Seçmeli Ders YMI4033 YEREL MEDYADA DİJİTALLEŞME 3 0 5
Bu derste dijital medya; metin, ses, görüntü, grafik gibi unsurların bir arada kullanılması, bu durum da internet ortamında yerel sınırların ortadan kalkması yönündeki gereklilikler değerlendirilmektedir.
Seçmeli Ders YMI4035 YENİ MEDYADA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR 3 0 5
Bu ders toplumsal hayatın en önemli enformasyon kaynağı olan medyaya karşı eleştirel bir perspektif geliştirilerek, medyanın gündem belirleme ve taraflı yayıncılık anlayışına karşı bir farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.
Seçmeli Ders YMI4037 MOBİL GÖRSEL TEKNİKLER 3 0 5
Görsel sanatlarla ilgili her alanda olduğu gibi iletişim alanında da son derece önemli bir yeri olan bu derste; Saussure’ın başlattığı kuramlardan hareketle gösterge, gösteren, gösterilen, ikon, belirti, simge, sembol, metin, düzanlam, yananlam kavramları açıklanacak, gösteren-gösterilen ilişkisi üzerinden anlam ilişkisi irdelenerek, göstergebilimsel çözümlemeler yapılmaktadır.
Seçmeli Ders YMI4039 ÇEVRE GAZETECİLİĞİ 1 2 5
Bu derste çevre sorunları, bu sorunların sınıflandırılması ve haberleştirme sorunları, çevre haberlerinin sunum teknik ve biçimleri tartışılmaktadır.
8. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders YMI4002 BİTİRME PROJESİ II 0 2 5
Öğrenciler önceki yarıyılda başlamış oldukları bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı tezlerini veya özgün film çalışmalarını jüri önünde savunmaktadır.
Zorunlu Ders YMI4004 YENİ MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ 3 0 5
Ders kapsamında öğrencilerin yeni medyanın geleneksel medyadan ayrılan yönlerini ekonomi politik açısından değerlendirebilmeleri tartışılmaktadır. Bu derste öğrenciler, iletişim modellerini tanımlayabilecek, iletişim kuramlarını ve bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecek, iletişim kuramları perspektifinden medya toplum ilişkisini tartışabilecektir.
Seçmeli Ders YMI4022 VERİ VE ROBOT GAZETECİLİĞİ 3 0 5
Verilerin kaynak olarak habercilikte kullanımı, veri gazeteciliğine ilişkin tanımlar, veri gazeteciliğinin gelişimi, veri gazeteciliğine ilişkin güncel yaklaşımlar, robot gazeteciliği hakkında temel bilgiler ve kullanım alanları değerlendirilir.
Seçmeli Ders YMI4024 DİJİTALLEŞEN GAZETECİLİKTE İŞ MODELLERİ 3 0 5
Bu ders kapsamında, dijital medya gazeteciliğine ilişkin çeşitli iş modelleri üzerinde durulacak ve örnekler incelenmektedir. Ders kapsamında, çevrim içi gazeteler ve sosyal paylaşım platformları, mobil gazetecilik uygulamaları, yoğun teknolojik donanımlı yeni gazetecilik uygulamalarına yer verilmektedir.
Seçmeli Ders YMI4026 YAPAY ZEKA UYGULAMALARI 2 1 5
Bu derste zekânın en temel elemanları olan teoriler, matematiksel biçimcilikler ve algoritmalar incelenir. Arama, mantıksal betimleme ve mantıklı düşünme, otomatik planlama, belirsizlik ile temsil etme ve mantıklı düşünme, belirsizlik altında karar verme ve öğrenme biçimleri sunulur.
Seçmeli Ders YMI4028 YENİ MEDYA VE SİYASET 3 0 5
Bu dersin içerikleri arasında; basının tarihi, sahiplik yapısı ve düzenlemesi, haber yapım süreci, küresel basın ve dış politika yapımı, yeni medya, yeni medya ve seçim kampanyaları, yeni medya ve siyaset ilişkileri, yeni medya ve kamuoyu eğilimleri arasındaki ilişki konuları yer almaktadır.
Seçmeli Ders YMI4030 TEKNOLOJİ VE ENFORMASYON TOPLUMU 3 0 5
Bu derste Teknoloji ve Enformasyon toplumu ilişkisine yönelik yaklaşımlar incelenecektir.
Seçmeli Ders YMI4032 YENİ MEDYA EKONOMİSİ VE İŞLETMECİLİĞİ 3 0 5
Yeni Medya sektörüne ilişkin temel ekonomik kavramları gözden geçirilecek, sektörün karar birimlerinin davranış biçimleri ve piyasa yapısı incelenecek, ulusal ve küresel düzlemde ortaya çıkan sosyo ekonomik değişmelerin bu yapılar üzerindeki etkilerini çözümlemeye yönelik yaklaşım ve yöntemleri tanıtılacaktır.
Seçmeli Ders YMI4034 GÜNDELİK HAYAT VE YENİ MEDYA 3 0 5
Gündelik hayat ve medya dersinin kavramlarına giriş, Tarih ve medya ilişkisi, tarih yazımı, Gündelik hayat kavramının tartışmaya açılması, Gündelik hayatın kurgusunda iletişim araçları, Osmanlı’nın son dönemlerindeki gündelik hayatın basında yer alışı, Cumhuriyet’in kuruluş yıllarında gündelik hayat düzenlemeleri ve basında resmedilişi, Çok partili hayata geçme denemeleri sürecinde gündelik hayat ve basın, Savaş dönemlerindeki gündelik hayat ve medya, Askeri darbeler dönemlerinde gündelik hayatın kurgusu ve medya, Popüler kültürün gündelikliği, Günümüz kültürünün gündelik hayatta ve basında yansımaları.
Seçmeli Ders YMI4036 HABER ÇÖZÜMLEMELERİ 1 2 5
Dersin amacı haber programı türleri ve özellikleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek edindikleri kuramsal bilgiler doğrultusunda kendi belirledikleri bir haber program türünü gerçekleştirerek deneyim yapmalarını sağlamaktır ve eleştiri yeteneği kazandırmaktır.
Seçmeli Ders YMI4038 YENİ MEDYA VE MARKA ŞEHİR 3 0 5
Bu ders öğrencilere medya ve kentle ilgili disiplinler arası teorik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Şehrin paylaşılan amaçları ve istenilen geleceğine yeni yöntem ve teknikleri ile birlikte karar verilmesi ve yöntem ile tekniklerin uygulanabilirliği konu alınmaktadır
Seçmeli Ders YMI4040 KÜRESELLEŞME VE POST MODERNİTE 2 0 5
Bu derste öğrencilere modernizm ile farkı üzerinden yola çıkılarak postmodernite kavramının temeli açıklandıktan sonra postmodernizmle gelen küresel değişimlerin toplumu nasıl etkilediği anlatılmaktadır. Ders kapsamında şu temel başlıklar ele alınmaktadır: Kapitalizmin bir aşaması olarak postmodernizm, büyük ölçekli evrensel veya global kavramlara karşı yerel olaylar, küresel eşitsizlikler, küreselleşmede medya ve iletişimin gücü gibi konulara değinilmektedir.