NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
AYHAN ŞAHENK TARIMSAL UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇİFTÇİ EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı; Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğünün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma biçimine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –(1) Bu Yönerge; Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk
Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –( 1) Bu Yönerge, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesi ile 31/7/2017 ve 30140 sayılı Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yönetmeliğinin 6’cı maddesinin b ve l bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;
- Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü Yöneticisi: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü yöneticisini
- Danışma Kurulu: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü Danışma Kurulunu,
- Eğitici: Eğitim ve yayın faaliyetlerinin yürütülmesinde, Üniversite veya Üniversite dışından bu iş için geçici olarak görevlendirilen kişileri,
ç) Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü kurulunu
- Eğitim Koordinatörlüğü: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğünü
- Eğitim: Türkiye’nin ve Üniversitenin tarım politikaları çerçevesinde; insan kaynaklarını geliştirmek amacıyla sürdürülen her türlü eğitim faaliyetini
- Katılım Belgesi: Kurs sonunda yapılan sınavlarda başarısız olan kursiyerlere ya da başarı belgesi gerektirmeyen ve sınav yapılmayan eğitimlere katılan kursiyerlere Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü tarafından verilen belgeyi
- Kurs: Yeni bilgi, beceri tutum ve davranış kazandırmayı amaçlayan, bir öğretim programına göre yürütülen faaliyeti
- Kursiyer: Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü tarafından verilen eğitimlerde eğitim gören kişileri
ı) Merkez: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezini,
- Müdür: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürünü,
- Rektör: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörünü,
- Sertifika: Eğitim kursları sonunda yapılan sınavlarda başarılı olan kursiyerlere Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü ve Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde verilen belgeyi
- Üniversite: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesini,
- Yönetim Kurulu: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulunu,
ifade eder
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim Koordinatörlüğünün Amaçları ve Faaliyet Alanları
Eğitim koordinatörlüğünün amaçları
MADDE 5 – (1) Koordinatörlüğün amaçları şunlardır:
a) Bitkisel ve hayvansal tarım bilimleri ve teknolojileri kapsamına giren tüm alanlarda kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliğinin sağlanmasına katkıda bulunmak ve yaşam boyu eğitim ve öğretimi desteklemek amacıyla sürekli çiftçi eğitim programları düzenlemek.
b) Bu çalışmaları desteklemek ve yayımlamak
Eğitim koordinatörlüğünün faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:
- Düzenlenen eğitim programları sonunda kursiyerlere katılım belgesi ve benzeri belgeler vermek,
- Gerçek ve tüzel kişilere eğitim programları, kurslar, seminerler, hizmet içi eğitim, sertifika programları, mesleki eğitim ve gelişim kursları düzenlemek ve bu faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamak,
- Hazırlanan programların yürütülmesinde eğitici görevlendirmek,
ç) Türkiye’nin ve Üniversitenin genel tarım politikaları doğrultusunda tarımda verimliliğin artırılması, modern tarım tekniklerinin uygulamaya aktarılması ve karşılaşılan tarımsal sorunların çözümüne yönelik kurs, eğitim ve sertifika programları düzenlemek,
- Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliğine dayanan çiftçi eğitim programları hazırlamaktır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim Koordinatörlüğünün Yönetim Organları ve Görevleri
Eğitim koordinatörlüğünün yönetim organları
MADDE 7 – (1) Eğitim Koordinatörlüğünün yönetim organları şunlardır:
a) Koordinatör Yönetici.
b) Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu.
c) Danışma Kuruludur.
Koordinatör yönetici
MADDE 8 – (1) Koordinatör Yönetici, Merkez müdürü tarafından görevlendirilir. Görev süresi bitince yeniden görevlendirilebilir, görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Koordinatör yönetici, Eğitim koordinatörlüğünün faaliyetlerinin düzenli olarak yürütülmesinden, gözetim ve denetiminden Müdüre karşı sorumludur.
Koordinatör yöneticisinin görevleri
MADDE 9 – (1) Koordinatör yöneticisinin görevleri şunlardır:
a) Eğitim Koordinatörlüğüne bağlı personelin çalışma düzenini planlamak, yönetim ve denetimini yapmak.
b)Eğitim Merkezinin yıllık faaliyetleri ile ilgili hazırlanan raporları, düzenlenecek eğitim ve kurslar gibi programları inceleyerek kendi görüşleri ile birlikte Yönetim Kuruluna sunmak.
c) Eğitim Koordinatörlüğünün kadro ihtiyacı ile ilgili önerileri ve görüşülecek diğer konuları tespit ederek gerekçesi ile birlikte Yönetim Kuruluna sunmak.
ç)Yönetim Kurulu ile birlikte Eğitim koordinatörlüğünün bütçesini hazırlamaktır.
Eğitim koordinatörlüğü kurulu
MADDE 10 – (1) Eğitim koordinatörlüğü kurulu, eğitim koordinatörü ve merkez yönetim kurulu üyeleri eğitim koordinatörlüğü kurulu olarak görev yaparlar.
(2) Eğitim koordinatörlüğü kurulu, yılda en az bir kere salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır.
Eğitim koordinatörlüğü kurulu görevleri
MADDE 11 – (1) Eğitim koordinatörlüğü kurulu görevleri şunlardır:
a) Kuruluş amaçları doğrultusunda Eğitim Koordinatörlüğünün faaliyet ve yönetimiyle ilgili kararlar almak, alınan kararların uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
b) Yıllık faaliyet raporunu görüşerek karara bağlamak.
c)Eğitim programları sonunda başarı belgesi, katılım belgesi, sertifika ve benzeri
belgelerin verilmesi işlemlerini yürütmek,
ç) Müdür ile birlikte eğitim koordinatörlüğü bütçesini hazırlamak
Danışma Kurulu
MADDE 12 –(1) Danışma Kurulu; Rektörün başkanlığında, Eğitim koordinatörlüğü kurulu,
Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi Bölüm Başkanları ve Döner Sermaye İşletme Müdürü ve Merkez müdürünün önerdiği ilgili öğretim elamanlarından oluşur. Danışma Kuruluna gerektiğinde oy hakkı olmaksızın ilgili birim temsilcileri davet edilebilir.
(2) Danışma Kurulu yılda en az bir kez salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile
alınır.
(3) Danışma Kurulu Eğitim Koordinatörlüğünün çalışmaları ile ilgili tavsiye kararları alır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ihtiyacı
MADDE 13 –( 1) Eğitim koordinatörlüğünün akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personelle karşılanır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14 –(1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat
hükümleri ve Senato kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu Yönerge Üniversite senatosu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 –( 1) Bu Yönerge hükümlerini Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Rektörü yürütür.