NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
AYHAN ŞAHENK TARIMSAL UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÇİFTÇİ EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğünün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma biçimine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi, 14 üncü maddesi ile 31/7/2017 ve 30140 sayılı Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin (b) ve (l) bentlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yönergede geçen;
- Çiftçi eğitim koordinatörlüğü yöneticisi: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü yöneticisini,
- Danışma kurulu: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve
Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü danışma kurulunu,
- Eğitici: Eğitim ve yayın faaliyetlerinin yürütülmesinde, üniversite veya üniversite dışından
bu iş için geçici olarak görevlendirilen kişileri,
ç) Eğitim: Türkiye’nin ve üniversitenin tarım politikaları çerçevesinde insan kaynaklarını geliştirmek amacıyla sürdürülen her türlü eğitim faaliyetini,
- Eğitim koordinatörlüğü kurulu: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü kurulunu,
- Eğitim koordinatörlüğü: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal
Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğünü,
- Katılım belgesi: Kurs sonunda yapılan sınavlarda kursiyerlere ya da başarı belgesi gerektirmeyen ve sınav yapılmayan eğitimlere katılan kursiyerlere Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü tarafından verilen belgeyi,
- Kurs: Yeni bilgi, beceri, tutum ve davranış kazandırma amacıyla bir öğretim programına
göre yürütülen faaliyeti,
ğ) Kursiyer: Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü tarafından verilen eğitimlere katılan kişileri,
- Merkez: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
ı) Müdür: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve
Araştırma Merkezi Müdürünü,
- Rektör: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörünü,
- Sertifika: Eğitim kursları sonunda yapılan sınavlarda başarılı olan Kursiyerlere Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Çiftçi Eğitim Koordinatörlüğü ve Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile verilen belgeyi,
- Üniversite: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesini,
- Yönetim Kurulu: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve
Araştırma Merkezi Yönetim Kurulunu ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim Koordinatörlüğünün Amaçları ve Faaliyet Alanları
Eğitim Koordinatörlüğünün amaçları
MADDE 4- (1) Koordinatörlüğün amaçları şunlardır:
- Tarım bilimleri ve teknolojileri kapsamına giren alanlarda kamu kurumları, özel sektör ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliğinin sağlanmasına katkıda bulunmak ve yaşam boyu eğitim-öğretimi desteklemek amacıyla çiftçi eğitim programları düzenlemek ve eğitici yayınlar yapmak.
Eğitim Koordinatörlüğünün faaliyet alanları
MADDE 5- (1) Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:
- Türkiye’nin ve Üniversitenin genel tarım politikaları doğrultusunda tarımda verimliliğin artırılması, modern tarım tekniklerinin uygulamaya aktarılması ve karşılaşılan tarımsal sorunların çözümüne yönelik Kurs, Eğitim ve Sertifika programları düzenlemek.
- Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliğine dayanan çiftçi eğitim programları hazırlamak.
- Gerçek ve tüzel kişilere eğitim programları, Kurslar, seminerler, hizmet içi eğitim, sertifika programları, mesleki eğitim ve gelişim kursları düzenlemek ve bu faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamak.
ç) Hazırlanan programların yürütülmesinde eğitici görevlendirmek.
- Düzenlenen eğitim programları sonunda Kursiyerlere Katılım Belgesi ve Sertifika vermek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim Koordinatörlüğünün Yönetim Organları ve Görevleri
Eğitim Koordinatörlüğünün yönetim organları
MADDE 6- (1) Eğitim Koordinatörlüğünün yönetim organları şunlardır:
- Eğitim Koordinatörü.
- Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu.
- Danışma Kuruludur.
Eğitim Koordinatörü
MADDE 7- (1) Eğitim Koordinatörü, Rektör tarafından 2 (iki) yıl süreyle görevlendirilir. Görev süresi bitince yeniden görevlendirilebilir. Görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Koordinatör, Eğitim Koordinatörlüğünün faaliyetlerinin düzenli olarak yürütülmesinden, gözetim ve denetiminden Müdüre karşı sorumludur.
Eğitim Koordinatörünün görevleri
MADDE 8- (1) Eğitim Koordinatörünün görevleri şunlardır:
- Eğitim Koordinatörlüğüne bağlı personelin çalışma düzenini planlamak, yönetim ve denetimini yapmak.
- Eğitim Koordinatörlüğü yıllık faaliyetleri ile ilgili hazırlanan raporları, düzenlenecek Eğitim
ve Kurslar gibi programları inceleyerek kendi görüşleri ile birlikte Yönetim Kuruluna sunmak.
- Eğitim Koordinatörlüğünün kadro ihtiyacı ile ilgili önerileri ve görüşülecek diğer konuları
tespit ederek gerekçesi ile birlikte Yönetim Kuruluna sunmak.
ç) Yönetim Kurulu ile birlikte Eğitim Koordinatörlüğünün bütçesini hazırlamaktır.
Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu
MADDE 9 – (1) Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu, Eğitim Koordinatörü ve Yönetim Kurulu üyeleri Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu olarak görev yaparlar.
(2) Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu, yılda en az bir kere salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy
çokluğuyla alınır.
Eğitim Koordinatörlüğü Kurulunun görevleri
MADDE 10- (1) Eğitim Koordinatörlüğü Kurulunun görevleri şunlardır:
- Kuruluş amaçları doğrultusunda Eğitim Koordinatörlüğünün faaliyet ve yönetimiyle ilgili kararlar almak, alınan kararların uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
- Yıllık faaliyet raporunu görüşerek karara bağlamak.
- Eğitim programları sonunda Katılım Belgesi ve Sertifika verilmesi işlemlerini yürütmek. ç) Müdür ile birlikte Eğitim Koordinatörlüğü bütçesini hazırlamak.
Danışma Kurulu
MADDE 11- (1) Danışma Kurulu, Rektörün başkanlığında Eğitim Koordinatörlüğü Kurulu, Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi Bölüm Başkanları, Döner Sermaye İşletme Müdürü ve Müdürün önerdiği ilgili öğretim elamanlarından oluşur. Danışma Kuruluna gerektiğinde oy hakkı olmaksızın ilgili birim temsilcileri davet edilebilir.
- Danışma Kurulu yılda en az bir kez salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile
alınır.
- Danışma Kurulu Eğitim Koordinatörlüğünün çalışmaları ile ilgili tavsiye kararları alır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ihtiyacı
MADDE 12- (1) Eğitim Koordinatörlüğünün akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personelle karşılanır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 13 – (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Senato kararları uygulanır.