Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
EĞİTİM FAKÜLTESİ - RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS İÇERİKLERİ
1. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders EGZ0001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 2 0 3
Osmanlı Devleti’nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler; XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri; Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları; XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti’nin siyasi ve askeri durumu; I. Dünya Savaşı ve Ermeni meselesi; Anadolu’nun işgali ve tepki- ler; Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı ve faaliyetleri; kongreler dönemi ve teşkilatlanma; son Osmanlı Mebuslar Meclisi’nin açılışı ve Misak-ı Millî’nin kabulü; Millî Mücadele’ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller; TBMM’nin açılışı ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesi’nin imzalanması, Lozan Konferansı’nın toplanması ve Barış Antlaşması’nın imzalanması.
Zorunlu Ders EGZ0003 YABANCI DİL 1 2 0 3
Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Zorunlu Ders EGZ0005 TÜRK DİLİ 1 3 0 5
Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama; yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri; paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragra arı); düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uy- gulamaları); metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri); metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerara- sılık); metin yazma (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma); bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma; öyküleyici metin yazma; betimleyici metin yazma; tartışmacı ve ikna edici metin yazma.
Zorunlu Ders EGZ0007 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3 0 5
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algo- ritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Zorunlu Ders EMZ0001 EĞİTİME GİRİŞ 2 0 3
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik te- melleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Zorunlu Ders EMZ0003 EĞİTİM FELSEFESİ 2 0 3
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de mo- dernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.
Zorunlu Ders ROZ1001 TEMEL TASARIM I 2 4 5
Sanat eserini oluşturan elemanlar (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik), iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, sanat elemanları ve tasarım ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan iki ve üç boyutlu özgün çalışmaları kapsar; ayrıca bu ders kapsamında öğrencilerin alternatif uygulamalar için kavramsal fikirlerin keşfedilmesi ve farklı stratejileri geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de esinlenilmesi sağlanır; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Zorunlu Ders ROZ1003 DESEN I 1 2 3
Canlı model ya da nesnelerin gözlemine dayalı, çizgi, form, oran-orantı, ışık-gölge, hareket, bütünlük, denge gibi eleman ve ilkeleri temel alarak kompozisyon oluşturmaları sağlanır; görsel algının geliştirilmesi, çeşitli malzeme ve tekniklerle çizgisel çalışmalar üzerinde durulur.
Zorunlu Ders ATA1015 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 0 2
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı İnkılap ve İnkılapla Alakalı Kavramlar Osmanlı Devletinin Yıkılışı XIX. Yüzyılda Osmanlı Devletinde Yenilik Hareketleri Osmanlı Devletinin Son Döneminde Devleti Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devletinin Durumu Mondros Ateşkes Antlaşması Sonrası Memleketin Durumu Milli Mücadeleye Hazırlık Dönemi Büyük Millet Meclisinin Açılması ve Çalışmaları Büyük Millet Meclisinin Açılışından Sonraki Siyasi ve Askeri Gelişmeler Lozan Barış Antlaşması, Önemi ve Sonuçları
Zorunlu Ders YDL1013 YABANCI DİL I 3 0 3
Öğrencilerin, somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayatta sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilmeleri ve bunlarla kendilerini ifade edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilmeleri ve bu tür sorulara yanıt verebilmeleri için gerekli temel konuları ( verb to be, Simple Present, can, can't, a/an, some, any, object pronouns, there is / are, have got, past of to be, Simple Past, etc.) içermektedir.
2. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders EGZ0002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 2 0 3
Siyasi alanda yapılan inkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, Halifeliğin kaldırılması vb); sosyal alanda yapılan inkılaplar (Şapka inkılabı, Tekke ve zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu ); eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf inkılabı, Türk Tarih ve Dil inkılabı); hukuk alanında yapılan inkılaplar; Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler (Terakkiperver Cumhuriyet Fırka’nın kuruluşu ve kapatılması, Şeyh Sait isyanı ve Atatürk’e suikast girişimi); Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş de- nemeleri (Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, kapatılması ve Menemen Olayı); Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası (İzmir İktisat Kongresi); Atatürk dönemi Türk dış politikası (Nüfus Mübadelesi, Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Paktı); Atatürk dönemi Türk dış politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın Anavatan’a katılması, Türkiye’nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk’ten sonra Türkiye, Demokrat Parti’nin iktidar yılları, 1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası.
Zorunlu Ders EGZ0004 YABANCI DİL 2 2 0 3
Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler (can, could, may, must vb.); bu zamanlarda ve kiplerde ko- nuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma, yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazma vb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.).
Zorunlu Ders EGZ0006 TÜRK DİLİ 2 3 0 5
Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları.
Zorunlu Ders EMZ0002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2 0 3
Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Zorunlu Ders EMZ0004 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 0 3
Sosyolojinin temel kavramları: Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay vd.; sosyolojinin ön- cüleri (İbn-i Haldun, A. Comte, K. Marx, E. Durkheim, M. Weber vd.) ve eğitim görüşleri; temel sosyolojik teoriler (işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori, fenomenoloji ve etnometodoloji) açısından eğitim; toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal taba- kalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din, ekono- mi, siyaset) ve eğitim; Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.); kültür ve eğitim; sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul.
Zorunlu Ders RES1002 TEMEL TASARIM II 4 4 9
TEMEL TASARIM II Sanat elemanları ve tasarım ilkeleri ile tasarımın görselleştirilebilmesi için farklı teknikler, renk bilgisi ile ilgili iki ve üç boyutlu uygulama çalışmalarını (kağıt, mukavva, alçı, kil, ahşap, vb.) kapsar; alternatif uygulamalar için kavramsal fikirlerin keşfedilmesi ve farklı stratejiler geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de esinlenilmesi sağlanır; öğrencilerin öğrendikleri bilgileri sanat eserleri üzerinde göstermeleri ve tartışma yapmaları üzerinde durulur; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Zorunlu Ders RES1006 TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM 2 0 3
TÜRK DİLİ II
Zorunlu Ders RES1010 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3 0 4
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Zorunlu Ders ROZ1002 TEMEL TASARIM II 2 4 5
Sanat elemanları ve tasarım ilkeleri ile tasarımın görselleştirilebilmesi için farklı teknikler, renk bilgisi ile ilgili iki ve üç boyutlu uygulama çalışmalarını (kağıt, mukavva, alçı, kil, ahşap, vb.) kapsar; alternatif uygulamalar için kavramsal fikirlerin keşfedilmesi ve farklı stratejiler geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de esinlenilmesi sağlanır; öğrencilerin öğrendikleri bilgileri sanat eserleri üzerinde göstermeleri ve tartışma yapmaları üzerinde durulur; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Zorunlu Ders ROZ1004 DESEN II 1 2 3
Canlı model ya da nesnelerin gözlemine dayalı desen çalışmalarının yanı sıra imgeleme dayalı desen çalışmaları, üsluplaşma, yorum katma, deforme etme, farklı görüş açılarının kullanıldığı bireysel yaklaşımların geliştirilmesine yönelik uygulamaları.
Zorunlu Ders ROZ1006 PERSPEKTİF 2 0 2
Temel perspektif bilgileri (ufuk çizgisi, kaçış noktası, ölçü, oran-orantı, perspektif çeşitleri vb.), çizgi ve renk (hava) perspektifi uygulama çalışmaları; özgün örnekler üzerinde araştırmalar.
Zorunlu Ders ROZ1008 SANAT TARİHİNE GİRİŞ 2 0 3
Paleolitik Çağ’dan, Roma dönemine kadar dünyada ve Anadolu'da süregelen sanat gelişmeleri, geçmiş uygarlıkların sanat eserlerinde toplumsal ve tarihsel değerler, bunları temsil eden örnekler, farklı kültürler arasındaki sanat ilişkilerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini kapsar.
Zorunlu Ders ATA1016 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 0 2
Türk İnkılâp Hareketleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Türk İnkılâbının Temel İlkeleri (Atatürk İlkeleri), Bütünleyici İlkeler, Atatürk’ün Hastalığı ve Ölümü, İsmet İnönü’nün Cumhurbaşkanı Seçilmesi ve İsmet İnönü Dönemi (1938–1950), II. Dünya Savaşı, Demokrat Parti İktidarı ve Adnan Menderes Dönemi (1950–1960), Askeri Darbeler ve Türkiye Cumhuriyeti (1960–1980), 12 Eylül 1980 Darbesi ve Sonrasında Türkiye
Zorunlu Ders YDL1014 YABANCI DİL II 3 0 3
Öğrencilerin, güncel hayatla ilgili cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilmeleri (kendileri, aileleri, iş ve yakın çevreleri, alışveriş vb. ile ilgili bilgileri), gerekli durumlarda anlaşılır ve bildik konuların doğrudan aktarımını yapabilmeleri, temel seviyedeki anlatımlarla kendilerini, eğitimlerini, yakın çevrelerini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumlarını anlatabilmeleri için Yabancı Dil I dersini temel alan ve devamı olan konuları (Present Continuous, adverbs of manner, comparison of adjectives, superlative adjectives, prefer + noun/-ing form, will, Present Perfect, have to/ don’t have to, wh- questions, be going to for intentions and plans, infinitive of purpose, verbs + infinitive/-ing form etc.) içermektedir.
3. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Seçmeli Ders EGS0001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE 2 0 3
Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağım- lılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlam- da risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hiz- metin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci.
Seçmeli Ders EGS0002 BESLENME VE SAĞLIK 2 0 3
Doğal ve sağlıklı beslenme; obezite ile mücadele; gıda katkı maddeleri; sağlıklı yaşam ve egzersiz; büyüme ve gelişme; sağlıklı cinsel yaşam; bağımlılıkla mücadele (tütün, alkol, madde bağımlılığı vb.); trafik, afet ve ilkyardım.
Seçmeli Ders EGS0003 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ 2 0 3
Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sını andırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Seçmeli Ders EGS0004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ 2 0 3
Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve teli e ilgili etik sorunlar; tarama, yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler.
Seçmeli Ders EGS0005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK 2 0 3
Ekonomi biliminin temel kavramları ve ekonomik sistemler; işletme ve işletme yönetiminin temel kavramları; işletmenin kuruluşu, amaçları ve hukuki yapısı; işletmelerde yönetim süreçleri ve işlev- leri; insan kaynakları ve diğer kaynakların yönetimi; girişimci ve girişimcilik kavramları, girişimcilik- te başarı faktörleri; girişimcilik kültürü, girişimcilik süreci ve girişimcilik türleri; kariyer planlama, özgün fikirler, sıra dışı örnekler; Türk Patent ve Marka Kurumu; Sınai Mülkiyet Kanunu; küçük ve orta boyutlu işletmeler; küçük işletmelerde yönetim süreçleri ve işlevleri; iş fikri geliştirme, yenilik ve inovasyon, iş planı yapma, iş planının öğeleri, yazılması ve sunumu; belirli bir alanda ve konuda girişimcilikle ilgili bir proje hazırlama.
Seçmeli Ders EGS0006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI 2 0 3
Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar; geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları; Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar; geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sını andırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları; geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması.
Seçmeli Ders EGS0007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 2 0 3
İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yak- laşımları ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul ve sınıf ortamı.
Seçmeli Ders EGS0008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM 2 0 3
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sını andırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşım- lar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; ile- tişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Seçmeli Ders EGS0009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME 2 0 3
Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları; bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması; kariyer planlama modeli, ilgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri; özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, CV formatı ve örnekleri, CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar; kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları; görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler.
Seçmeli Ders EGS0010 KÜLTÜR VE DİL 2 0 3
Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve öğeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kül- türlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değiş melerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; milli kültürler; küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük.
Seçmeli Ders EGS0011 MEDYA OKURYAZARLIĞI 2 0 3
Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerin- deki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.
Seçmeli Ders EGS0012 MESLEKİ İNGİLİZCE 2 0 3
Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri; çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavram- lar; temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar; eğitim bilimleri ile ilgili temel kavram- lar; öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri; akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.); profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.); yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluştur-ma, kısa mesaj yazma, ders heceleri oluşturma vd.); okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.); ilgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.
Seçmeli Ders EGS0013 SANAT VE ESTETİK 2 0 3
Sanat, güzel sanatlar, zanaat ve kültür; sanat ve eğitim; sanat, yaratıcılık ve sanat eseri; sanat felsefesi ve estetik; sanat ve estetik kuramları; sanat eleştirisi; sanat tarihi, modernlik öncesi, modern ve post-modern dönemlerde sanat; sanat ve toplumsal bağlam; sanat ve gündelik hayat; Türk-İslam sanatı-estetiği ve sanat eserleri; toplumsal değişme sürecinde sanat ve zanaatçının konumu; Türkiye’de sanatın gelişimi; günümüzde sanat anlayışları; medeniyet inşası ve sanat; sanat, estetik ve ahlak.
Seçmeli Ders EGS0014 TÜRK HALK OYUNLARI 2 0 3
Folklorun tanımı; ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk oyunla- rında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğrenme, halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yö- resel figür öğrenme; öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyun- larının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
Seçmeli Ders EGS0015 TÜRK İŞARET DİLİ 2 0 3
İşaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde har er; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sını arı ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Seçmeli Ders EGS0016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI 2 0 3
Kültür, insan ve toplum; Türk kültürü ve Türk uygarlığı; Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar; Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı; Türklerde halk inançları ve mitoloji; Türklerde insan ve mekân ilişkisi; Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür; Türklerde aile yapısı; Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları; Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi; Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması.
Seçmeli Ders EGS0017 TÜRK MUSİKİSİ 2 0 3
Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi; müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteci- ler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi.
Seçmeli Ders EGS0018 TÜRK SANATI TARİHİ 2 0 3
Hun Sanatı’ndan, Göktürk, Uygur, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemine kadar sanat üslupları, bu dönemlere ait mimari, heykel ve resim örnekleri karşılaştırmalı olarak incelenir; Cumhuriyet Dönemi Sanatı’ndan başlayarak günümüz Türk sanat eserleri ve sanatçıları.
Seçmeli Ders EMS0001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME 2 0 4
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Tür- kiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişisel- leştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim ma- teryali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Seçmeli Ders EMS0002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ 2 0 4
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dö- nemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Seçmeli Ders EMS0003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU 2 0 4
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
Seçmeli Ders EMS0004 EĞİTİM HUKUKU 2 0 4
Hukuk ve yönetim hukukunun temel kavramları; yönetim hukukunun kaynakları; yönetimde haklar ve görevler; Çocuk Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Beyannamesi; öğretmenlerin idari ve yargısal denetimi; Türk Eğitim Sistemini kuran ve düzenleyen temel yasalar; eğitim paydaşlarının görev, hak ve sorumlulukları.
Seçmeli Ders EMS0005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ 2 0 4
Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kül- türleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür vd.; eğitimin kültürel temel- leri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
Seçmeli Ders EMS0006 EĞİTİM TARİHİ 2 0 4
Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıkların- da) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
Seçmeli Ders EMS0007 EĞİTİMDE DRAMA 2 0 4
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pe- dagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı
Seçmeli Ders EMS0008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER 2 0 4
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal et- kinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Seçmeli Ders EMS0009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2 0 4
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedefl erin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Seçmeli Ders EMS0010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA 2 0 4
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
Seçmeli Ders EMS0011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME 2 0 4
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşün- menin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Seçmeli Ders EMS0012 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ 2 0 4
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumla- rı; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
Seçmeli Ders EMS0013 KAPSAYICI EĞİTİM 2 0 4
Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders mater- yallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
Seçmeli Ders EMS0014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ 2 0 4
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sını andırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hede eri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa- ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Seçmeli Ders EMS0015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM 2 0 4
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finans- manı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden kar- şılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sis- temleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar
Seçmeli Ders EMS0016 MİKRO ÖĞRETİM 2 0 4
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tu- tum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sı- nırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sını a örnek ders anlatma uygula- maları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Seçmeli Ders EMS0017 MÜZE EĞİTİMİ 2 0 4
Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; Türk mü- zeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik.
Seçmeli Ders EMS0018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI 2 0 4
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortam- larda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğ- renme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının gelişti- rilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Seçmeli Ders EMS0019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ 2 0 4
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sını andırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yay- gınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki mo- deli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Seçmeli Ders EMS0020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA 2 0 4
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfreda- ta dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sını arında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
Seçmeli Ders EMS0021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM 2 0 4
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürüle- bilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın ge- leceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalış- maları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
Seçmeli Ders EMS0022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME 2 0 4
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eği- timi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eği- timiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
Zorunlu Ders EMZ0006 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 0 3
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, strate- jileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenme- lerin değerlendirilmesi.
Zorunlu Ders EMZ0007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 0 3
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sını andırılması; öğretim tek- nolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okurya- zarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendir- me ölçütleri
Zorunlu Ders RES2003 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE I 2 2 6
Grafik teknik ve yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak kavratabilme, Bir objenin, fikrin veya konunun grafiksel imgeye dönüştürülmesini öğretebilme, Sentez ve yorum yapma yöntemlerini kavratabilme, Yaratıcılık; görsel kültürün grafik anlatımında kullanımı, kültür-tasarım ilişkisi, görsel kültürün grafik tasarım içindeki yerini öğretebilme, Grafik tasarım problem çözüm teknikleri; soruna yaklaşım, araştırma, analiz, görsel veri dosyaları aşaması, bilgilerin organize edilmesi.
Zorunlu Ders RES2005 BİLGİSAYAR I 2 2 3
BİLGİSAYAR 1
Zorunlu Ders RES2007 YAZI 1 2 3
Öğretmen adaylarının düzgün el yazılarına sahip olmaları için gerekli alıştırmaları ve uygulamaları içerir. Düzgün el yazı. Sanatsal uygulamalar.
Zorunlu Ders RES2009 BATI SANATI TARİHİ 3 0 3
Bizans sanatindan başlayarak 19. Yy sanat akımlarına kadar olan sürecin, toplumlarin sosyal yaşantilarinin, tarihsel gelişimlerinin ve dinsel anlayIşlarının sanata etkisi vurgulanarak tanıtılması. Bu dönem içinde gelişen sanat analayışların; mimari, heykel, resim, el sanatlari gibi alanlar dahilinde sanatçılarından da bahsedilerek anlatılması.
Zorunlu Ders RES2011 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3 0 3
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri ve öğretim hizmetini değerlendirme.
Seçmeli Ders RES2013 RESİM EĞİTİMİNDE DRAMA 2 0 3
RESİM EĞİTİMİNDE DRAMA
Seçmeli Ders RES2015 SANAT VE ÇEVRE KÜLTÜRÜ 2 0 3
XX
Seçmeli Ders RES2017 DİKSİYON 2 0 3
DİKSİYON
Seçmeli Ders RES2019 RESTORASYON VE KONSERVASYON 2 0 3
XX
Seçmeli Ders ROS0001 ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI 2 0 4
19.yüzyıl sanat ortamı; asker ressamlar, Türk primitif ressamları; heykel sanatının öncüleri, 1914 Kuşağı ve Şişli Atölyesi; D Grubu; 1.Millî Mimarlık Dönemi; Cumhuriyetin ilk yirmi yılında heykel ve resim; II. Ulusal Mimarlık Dönemi; Türk resminde soyut eğilimler; 1950'ler ve modernizm; 1960'lar ve sanatta post modernist yaklaşımlar; çağdaş Türk sanatı üzerine genel değerlendirme.
Seçmeli Ders ROS0002 GELENEKSEL TÜRK RESİM SANATI TARİHİ 2 0 4
Türk sanatı kavramı; Orta Asya, kronoloji ve kültür çevreleri; kurgan buluntuları ve duvar resimlerinde Hun hayvan üslubu örnekleri, inançlarla ilişkisi; Göktürk mezar taşlarındaki tasvirler; Uygur dönemi duvar resimleri ve minyatürleri; Türk-İslam döneminde oluşan yeni tasvir stilinin özellikleri ve İslam’da tasvir yasağı; Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu dönemleri tasvir üslubunun özellikleri; Büyük Selçuklu Dönemi örnekleri; Anadolu Selçuklu dönemi figürlü plastik, çini ve seramik sanatı örnekleri, Anadolu Selçuklu dönemi tasvirli mezar taşları; Orta Asya’dan Anadolu’ya uzanan tasvir stilinin oluşum ve gelişme süreci.
Seçmeli Ders ROS0003 MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ 2 0 4
Dersin konusunu mitoloji ve ikonografi oluşturur, mitolojinin sanat ile ilişkisinden bahsedilir; farklı kültürlerin mitolojileri incelenir; mitolojik ve ikonografik kavramlar vazolar, duvar resimleri, mozaik, resim, heykel, kabartma gibi eserler üzerindeki betimlere dayanılarak tanıtılır.
Seçmeli Ders ROS0004 ÖZEL GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ 2 0 4
Sanat, sanat eseri ve sanatçı kavramlarının ne olduğunun öğrenilmesi ve engellilik olgusunu ele almış sanatçıların incelenmesi; insan, eğitim, sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi kavramlarının ne olduğunun öğrenilmesi, normal ve normal dışı özellik gösteren bireylerin ne olduğunun bilinmesi ve algılama yapılarının öğrenilmesi; engelli bireyler için görsel sanatların ne olduğu, gerekliliği ve öneminin bilinmesi, normal gelişim gösteren bireyler için uygulanan görsel sanatlar eğitimine benzeyen ve ayrılan yönlerinin ne olduğu, teknik ve yöntemlerin tanınması; çok-alanlı yaklaşımların öğrenilmesi, eğitim ve terapi amaçlı kullanım yapılarının öğrenilmesi; engelli bireylere yönelik uyarlama araçlarının ve düzenlemelerin öğrenilmesi, uygulama sürecinde kullanılan uygulama aşamalarının öğrenilmesi; kayıt formunun geliştirilmesi, kaydının tutulması ve belgelendirilmesi.
Seçmeli Ders ROS0005 SANAT ELEŞTİRİSİ 2 0 4
Sanat kuramları çerçevesinde sanat eserlerini inceleyerek eleştirel düşünmeyi geliştirme, sözlü ve yazılı olarak sanat eserini yorumlayabilme ve değerlendirebilmeyi içerir; ayrıca öğrencilerin çağdaş sanat eserlerine ilişkin felsefi düşüncelerini geliştirmeleri teşvik edilir; dersin karşılıklı tartışmalarla işlenmesi sağlanır, tartışmaların etik kurallara uygun olarak yürütülmesine dikkat edilir; sanat eleştirisinin görsel sanatlar eğitimindeki yeri ve önemi üzerinde durulur.
Seçmeli Ders ROS0006 SANAT FELSEFESİ 2 0 4
Sanat ve estetik kavramlarının, sanatçı, sanat eseri, tüketici ve doğa, toplum gibi unsurlarla ilişkisi, sanatın kaynağına ilişkin kuramlar, sanat kuramları (yansıtmacı, anlatımcı, biçimci, işlevsellik), sanat kuramlarında söz sahibi olan düşünürlerin görüşleri, sanatın değeri üzerinde durulur; sanat ve sanat eserleri ile ilgili karşılaştırmalı tartışmalar yapılarak, estetik beğeni düzeyi yüksek bireyler yetiştirilmesi sağlanır; çağdaş sanat felsefesi konularına da değinilerek manifesto kavramı üzerinde durulur; görsel sanat uygulamalarında, etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Seçmeli Ders ROS0007 SANAT ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI 2 0 4
Anasanat ve seçmeli sanat atölye derslerini alarak farklı teknik ve malzemelerle uygulamalar yapmayı öğrenen öğrencilerin bunları öğretmenlikte yaratıcılığı geliştirebilecek uygulamalarla öğretebilmeleri için kullanacakları çeşitli teknik ve uygulamalar; temel ve ortaöğretim öğrencilerinin sanatsal gelişim özelliklerini dikkate alarak günümüz sanat anlayışlarıyla da ilişkilendirerek disiplinler arası ve kültürlerarası sanatsal uygulamalara ilişkin çalışmalar.
Seçmeli Ders ROS0008 SANAT PSİKOLOJİSİ 2 0 4
Görsel sanatlara psikolojik açıdan genel bir bakış açısı geliştirilmesi; öğrencinin deneysel ve teorik estetiğin birbiri ile olan ilişkisinin de dahil olduğu bu içeriği farklı psikoloji ekollerinin nasıl ele aldığını anlamasının sağlanması; sanat psikolojisinin tanımı, yaratıcılık, sanatta psikolojik unsurların etkisi, algı, sezgi, ilgi, yetenek, beğeni, farklı psikoloji kuramlarıyla sanat eseri çözümleme gibi konuları kapsar.
Seçmeli Ders ROS0009 SANAT SOSYOLOJİSİ 2 0 4
Sanatı toplumsal bir süreç olarak ele alıp inceleyerek öğrencilerin sanat ve toplum etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmalarını, sanatla toplum arasındaki ilişkiye yönelik teorik, tarihsel ve sosyolojik bakış açıları kazanması; sanatın sosyolojik ölçütlerle değerlendirilmesi, sosyo-politik, sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik koşullarla sanat arasındaki bağ, kültür endüstrisi gibi konulardan oluşur.
Seçmeli Ders ROS0010 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 0 4
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Seçmeli Ders ROS0011 TASARIM KÜLTÜRÜ 2 0 4
İm, sembol, bezeme, bezek, yanış, su gibi geleneksel tasar tanımları hakkında bilgi; kültür ve medeniyet tanımı; dinî inançların kültür ve tasarıma etkilerini görseller eşliğinde tanıtma; ilk Türkler sanat eserlerinden örnekler ve tasar özellikleri; Selçuklu sanat eserlerinden örnekler ve tasar özellikleri; Osmanlı sanat eserlerinden örnekler ve tasar özellikleri; Türkiye Cumhuriyeti sanat eserlerinden örnekler ve tasar özellikleri.
Seçmeli Ders ROS0012 TÜRK MİTOLOJİSİ 2 0 4
Mitolojinin tanımı ve mitoloji ile ilgili kavramlar; mit çeşitleri; din-halk inanması-mitoloji ilişkisi; dünyada mitoloji; Türk mitolojisinin kaynakları; mitoloji ve şamanizm; Türk mitolojisi-totemizm-animizm; Türk mitolojisine dair metin örnekleri; Türk mitolojisinde hayvan sembolizmi; mitoloji ve resim sanatı.
Seçmeli Ders ROS0013 YAZI 2 0 4
Çeşitli yazı türleri ile ilgili (dik temel yazı büyük ve küçük harfler, eğik temel yazı büyük ve küçük harfler, dik el yazısı, eğik el yazısı, dik ve eğik dekoratif yazılar, noylant yazı vb.) bilgi ve beceriler, yazı türleri ile blok uygulamaları, gelişen teknoloji içerisinde yazının kullanımı, üsluplaşma ve güzel yazı yazma becerisi kazandırmaya dönük çalışmaları kapsar; yazının bir sanat unsuru olduğu kavratılarak tipografi ve kaligrafi ile ilgili örnekler incelenir; harf anatomisi, harf metaforu, harflerin biçimsel tarihi, sınıflandırma düzeni, kompozisyon ve sayfa düzeni, okunaklılık, okunurluk ve tipografik ifade oluşturma üzerinde durulur; güncel sanatla ilişkilendirilerek disiplinler arası yaklaşımlarla farklı uygulamaların gerçekleştirilmesi sağlanır; görsel kültür kapsamında bu ders öğrencilerin çeşitli görüntü, nesne ve alanlara uygulayabilecekleri tasarımları da kapsar.
Zorunlu Ders ROZ2001 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 0 3
Görsel sanatlar öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; görsel sanatlar öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; görsel sanatlar öğretiminin tarihçesi, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının görsel sanatlar öğretimine yansımaları; görsel sanatlar öğretimde temel beceriler, sınıf-içi uygulama örnekleri; görsel sanatlar öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir görsel sanatlar öğretiminin bileşenleri; görsel sanatlar öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Zorunlu Ders ROZ2003 ANASANAT ATÖLYE I 1 4 4
?
Zorunlu Ders ROZ2005 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE I 1 2 3
?
Zorunlu Ders ROZ2007 BATI SANATI TARİHİ 2 0 3
Roma dönemi sanatından, 19. yüzyıla kadar süregelen (Romanesk, Gotik, Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko, Neoklasik, Romantizm, Realizm, vb.) sanat akım ve üslupları; her dönem ve sanat akımında yer alan belli başlı sanatçıların resim, heykel ve mimari örnekleri karşılaştırmalı olarak incelenir.
4. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders RES2002 ANASANAT ATÖLYE II 2 4 9
Grafik tasarım temel bilgiler, temel grafik eğitimi, basım ve yayım teknikleri.
Zorunlu Ders RES2004 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE II 2 2 6
Grafik teknik ve yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak kavratabilme, Bir objenin, fikrin veya konunun grafiksel imgeye dönüştürülmesini öğretebilme, Yaratıcılık; görsel kültürün grafik anlatımında kullanımı, kültür-tasarım ilişkisi, görsel kültürün grafik tasarım içindeki yerini öğretebilme, Grafik tasarım problem çözüm teknikleri; soruna yaklaşım, araştırma, analiz, görsel veri dosyaları aşaması, bilgilerin organize edilmesi
Zorunlu Ders RES2006 BİLGİSAYAR II 2 2 3
BİLGİSAYAR II
Zorunlu Ders RES2008 SANAT FELSEFESİ 2 0 3
Sanat tarihi dönemlerine ait felsefelerin karşılaştırılması.
Zorunlu Ders RES2010 ÇOCUĞUN SANATSAL GELİŞİMİ 2 0 4
Çocuğun gelişim bilişsel, fiziksel vb. gelişimlerini gözden geçirerek, sanatsal gelişimi arasında bağlantıları kurmak. Ayrıca projelerle her yaş grubu dönemine göre çocukların sanatsal gelişimlerini tespit etmek.
Zorunlu Ders RES2012 ÖĞRETİM TEKNİK VE MATERYAL TASARIMI 2 2 5
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) , eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
5. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders RES3001 ANASANAT ATÖLYE III 2 4 8
Resim sanatının tarihçesi,çağdaş ifadeye dönüşümü, kullanılan teknik ve uygulamalar, sana takımları ve sanatçılar,çalışma örnekleri. denemeler, uygulamalar, karakalem çalışmaları, çeşitli elemanlarla denemeler, pastel boya teknikleri, sulu boya teknikleri, yağlı boya , çeşitli baskı teknikleri.
Zorunlu Ders RES3003 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE III 2 2 6
Fotoğraf sanatının genel tekniklerinin kavratılıp,günümüzdeki teknik gelişmeler ışığında incelenip tanınması ve fotoğraf çekimi ve uygulamalarının yapılması.
Zorunlu Ders RES3005 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I 2 2 4
Alan özgü özel öğretim yöntemlerinin araştırılması. Öğretmenlik deneyimine yönelik yurt içi tasarım ürünleriyle projelerin hazırlanıp uygulanması.
Zorunlu Ders RES3007 TÜRK SANATI TARİHİ 3 0 4
Türk sanatının İslamiyet’ten önceki dönemlerinden başlayarak cumhuriyete kadar olan süreçteki, değişik topraklarda Gerçekleştirilen her türlü sanat olayının ve ürünlerinin tanıtılması.
Zorunlu Ders RES3009 SINIF YÖNETİMİ 2 0 4
Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma.
Zorunlu Ders RES3011 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 0 4
Bilimsel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve bu yöntemler aracılığıyla bilimsel bir makale denemesi oluşturma.
6. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders RES3002 ANASANAT ATÖLYE IV 2 4 8
Resim sanatı tarihi , sanat akımları ve sanatçılar,teknik ve uygulamalar, sanat terimleri ve kavramlar,sanat elemanları, konu seçimi ve kompozisyon düzenlemeleri,eskiz çalışmaları ve teknik uygulamalar, yağlı boya renk karışımı,renk arayışında dikkat edilecek hususlar, kazanılması gerekli bilgilerin deysel çalışmalarla pekiştirilmesi
Zorunlu Ders RES3004 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE IV 2 2 6
Fotoğraf sanatının genel tekniklerinin kavratılıp,günümüzdeki teknik gelişmeler ışığında incelenip tanınması ve fotoğraf çekimi ve uygulamalarının yapılması.
Zorunlu Ders RES3006 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II 2 2 4
Çok Alanlı Görsel Sanatlar Yöntemine göre Ders planı ve proje hazırlanır.
Zorunlu Ders RES3008 SANAT ELEŞTİRİSİ 2 0 3
Eleştiri nedir ve sanat eleştirisi nasıl yapılır örneklerle kavranır.
Zorunlu Ders RES3010 ÇAĞDAŞ SANAT 3 0 3
Kübizm sanat akımından başlayarak günümüze kadar olan süreç içinde ortaya çıkan bütün sanat akımlarının ve her türlü sanatsal üretimin öğretilmesi.
Zorunlu Ders RES3012 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 0 2
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
Zorunlu Ders RES3014 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 0 4
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
7. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders RES4001 ANASANAT ATÖLYE V 4 4 8
Üç boyutlu çalışmada çeşitli uygulamar.farklı malzemeler ve tekniklerle günümüz anlatımınıyakalayacak uygulamalarda bulunmak. modelaj çalışmalarıyla, form arayışlarıyla, plastik elemanlar nelerdir tanımak.
Zorunlu Ders RES4003 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE V 2 2 6
Üç boyutlu çalışmada çeşitli uygulamar.farklı malzemeler ve tekniklerle günümüz anlatımınıyakalayacak uygulamalarda bulunmak. modelaj çalışmalarıyla, form arayışlarıyla, plastik elemanlar nelerdir tanımak.
Zorunlu Ders RES4005 MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI 2 2 4
Müze Eğitiminin Görsel Sanatlar Öğretiminde kullanılmasına yönelik gezi ve uygulamaları kapsar.
Zorunlu Ders RES4007 ÖZEL EĞİTİM 2 0 3
Özel eğitimle ilgili tanımlar terimler Özel eğitimin ilkeleri Dünyada ve Türkiye de özel eğitime tarihsel bir bakış, Özel eğitimde değerlendirme, Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri, Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Özel gereksinimli öğrencilerin özelikleri ve eğitimleri
Zorunlu Ders RES4009 REHBERLİK 3 0 4
Rehberliğin temel kavramlarını,rehberlik hizmet alanlarının tanıtımı, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma kuramları, gelişimsel rehberlik hizmetlerinin esasları, öğretmenlerin rehberlik tekniklerinden öğretim hizmetlerinde ve yönlendirme hizmetlerinde yararlanma yolları, öğrenci tanıma teknikleri,tekniklerin uygulanışı ve rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısı.
Zorunlu Ders RES4011 OKUL DENEYİMİ 1 4 5
Öğretmenlik uygulaması için öğretmenlik deneyimi kazanmak.
8. DÖNEM DERSLERİ
Ders Tipi Ders Teorik Pratik AKTS
Zorunlu Ders RES4002 ANASANAT ATÖLYE VI 4 4 10
Heykel çalışmalarının dünü bu günü, zaman içinde elemanların değişimi, üç boyutlu ifadenin değişimi,yöntem teknik ve amaçların değişimi, malzeme değişmi ,çeşitli araaç ce gereçlerin kullanılması, üç boyut, hareket ve zaman kapsamlı çalışmaların insan hayatındaki yeri ve önemi.
Zorunlu Ders RES4004 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE VI 2 2 6
Üç boyutlu çalışmada çeşitli uygulamar.farklı malzemeler ve tekniklerle günümüz anlatımınıyakalayacak uygulamalarda bulunmak. modelaj çalışmalarıyla, form arayışlarıyla, plastik elemanlar nelerdir tanımak.
Zorunlu Ders RES4006 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 2 3
Öğrencinin mesleki bilgisini kullanarak, çevresindeki kurumlarda (birleştirilmiş sınıflar, huzur evleri, yatılı okullar, özürlüler okulları, yurtlar v.b) eksik ya da yanlış gördüğü bazı sorunları gidermek için projeler hazırlama becerisi kazandırmak. Proje üretmenin ve dosya hazırlamanın teknik bilgisini öğretilmesi.
Zorunlu Ders RES4008 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 6 8
Staj okullarına yönelik uygulama ders planları hazırlama ve bunların değerlendirilmesi.
Zorunlu Ders RES4010 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 0 3
Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.