Yüksek Lisans / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / fen bilgisi eğitimi

Genel Bilgiler



Genel Bilgi

 Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı 2005-2006 eğitim-öğretim yılında lisans öğrencisi alarak, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında yüksek lisans öğrencisi alarak eğitim-öğretime başlamıştır. Bölümümüz 2 Profesör, 4 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesinden oluşan genç, dinamik ve yetkin akademik kadroya sahiptir. 

 

Bilim Dalı kendi alanında oldukça saygın akademik ve bilimsel çalışmalar gerçekleştirmekte ve TÜBİTAK, tarafından desteklenmiş farklı bilimsel projeleri yürütmüş olup dinamik ve genç bir akademisyen kadrosu ile yeterli bir eğitim fırsatı vaat etmektedir. 

 

Yüksek Lisans Programı sayesinde öğrenciler bilimsel etkinliklere katılma becerilerini geliştirmekte ve elde ettikleri sonuçları bilim camiasıyla paylaşmaktadır. Öğrenciler Türkiye’deki ve yurt dışındaki üniversitelerin ilgili Doktora programlarına kayıt olarak akademik kariyerlerine de devam edebilirler. 

 

Amaç ve Hedefler

 

Amaç:

 

Bilim dalı, problem çözme yeteneğine sahip, proje üretebilen, Fen bilimlerine ilişkin edindiği teorik bilgileri olayları anlamada, yorumlamada ve açıklamada kullanan, Fen öğretirken, çağın gerektirdiği modern yaklaşımları uygulayan, Fen bilimleri ve fen öğretimi hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştiren, diğer bilimlerle disiplinler arası çalışmalar yürütebilen, evrensel değerleri savunan, sorgulayan, ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunan lisansüstü öğrenciler yetiştirmeyi ve bilimsel üretkenliği kendisine görev edinmiştir. 

 Hedefler:

 

  1. Fen Eğitimi alanında
  2. Evrensel bilime Fen Eğitimi alanında katkı sağlamada rol oynamak
  3. Ulusal ilerlemeye katkı sağlayacak düzeyde bilgi ve teknoloji geliştirmek
  4. Bilimsel düşünceyi geliştirmek ve teknolojik ilerlemeleri entegre eden fen eğitimi projeleri oluşturmak

 

Verilen Derece:

 

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere FEN BİLGİSİ EĞİTİMİİ YÜKSEK LİSANS DERECESİ verilecektir. 

 

Düzeyi

 

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI 120 AKTS kredisinden oluşan 2 yıllık (4 yarıyıl) bir programdır. Program, Bologna Süreci’nin Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)” sinde tanımlanan “İkinci Düzey (Second Cycle)” ile Türkiye YükseköğretimYeterlilikler Çerçevesi

(TYYÇ)” nde tanımlanan "7. Düzey" yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS kredi koşullarını ve düzey yeterliliklerini; ayni 

zamanda, Avrupa Yaşam  Boyu  Öğrenme   Yeterlilikler  Çerçevesi(EQF-LLL) nde tanımlanan "7.  Düzey" yeterliliklerini sağlamaktadır.       

 

Bazı Kabul Koşulları

 

Kabul koşullarına Türkiye Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği yönetmeliklere uygun olarak karar verilmektedir. Yüksek lisans programlarına başvuru ve kabul için gerekli koşullar hakkındaki bilgi, her akademik yılın başında üniversitenin web sayfasında duyurulur. Aşağıdaki koşullar hem Türk hem de yabancı uyruklu öğrenciler için geçerlidir: 

 

  1. Eğitim fakültelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde lisans derecesi sahibi olmak
  2. ALES’ten  (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) en az 60 puan (veya eşdeğeri) almış olmak
  3. Ulusal düzeyde yapılan ÜDS (Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı) veya KPDS (Kamu Personeli Dil Sınavı) ya da Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen uluslararası düzeydeki IELTS (Uluslararası İngilizce Test Sistemi) veya TOEFL (Yabancı Dil Olarak İngilizce Sınavı) yabancı dil sınavlarından yeterlilik almış olmak. Yabancı dil yeterliliği olmayan öğrenciler başvuruda bulunabilir ancak bu alandaki puanları 0  olarak değerlendirilecektir.
  4. Yurtdışında Lisans Derecesi almış adayların, Yükseköğretim Kurulu’ndan denklik belgesi almaları 

          gerekmektedir.

  1. ALES puanı 3 yıl geçerlidir.
  2. Adayların şahsen başvurması gerekmektedir. Eksik evrakla yapılan başvurular değerlendirilmeyecektir.

 

Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgiler menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz. 

Yabancı öğrencilerin kabul koşulları hakkında daha fazla bilgi için lütfen Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi il e irtibata geçiniz.  

İletişim:

 

Uluslararası İlişkiler Ofisi 

 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Kampüs, Bor Yolu, Niğde, TÜRKİYE 

 

Tel: 0 388 225 21 48 

 

Faks: 0 388 225 23 85 

 

E-posta: erasmus@ohu.edu.tr

 

Web: http://www.ohu.edu.tr/uluslararasi

  

 

Önceki Öğrenmenin Tanımlanması için Bazı Düzenlemeler

 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi yaşam boyu öğrenme ilkesini esas alarak, daha önce bir başka kurumda alınmış dersleri tanır ve bu derslerin öğrenme çıktıları Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans programınınkilerle uyumlu olduğu takdirde mezuniyet kredisinden muaf tutar. 

 

Program Profili

 

Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek nitelikte bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve kuramsal araştırmalara katılımlarını sağlamak için kurulmuştur. Lisans programı, ortak eğitim stratejisi ve uygulama yaparak deneyim kazandırma anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Böylece eğitim alanındaki yeni tekniklerin kolayca uyarlanması mümkün olacaktır. Program Temel fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji), Fen eğitimi ve Eğitim bilimleri alanlarından oluşmaktadır. Programda öğrencilere Bilimsel süreç becerilerini kazandırma, öğrencilerin Fen konularını hayatla ilişkilendirmelerini sağlama, Fen-teknoloji-toplum ve çevre ilişkileri hakkında farkındalık kazandırma hedeflenmektedir. FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde "İkinci Düzey", TYYÇ’de "7. Düzey"), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı bir programdır. Programın, , “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011. " ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir: 

 

• ISCED Eğitim Alan Kodu: 14 - Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri 

 

•ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 7, Kategorisi (Profili): 74, Alt Kategorisi: 747 - Akademik ağırlıklı yüksek lisans derecesi 

 

•Türkiye Yükseköğretim  Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 14- Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri 

 

•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı "7. Düzey" yüksek lisans derecesi 

 

Eğitim Öğretim Metotları

 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ndeki programlarda en çok kullanılan eğitim-öğretim yöntemleri aşağıda verilmiştir. Programlar, amaç ve hedeflerine göre, bu listede sıralanan yöntemlerin çoğunu kullanmaktadır. 

 

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMININ, hedeflediği program öğrenme çıktılarına ulaşmak için, programın tümünde kullandığı eğitim-öğretim yöntemleri “program öğrenme çıktıları” kısmında, programdaki bir dersle ilgili yöntemler ise “ders ünitelerinin tanımı” kısmında yer almaktadır. 

 

Eğitim Öğretim Metotları

 

  1. Ders & Sınıf İçi etkinlikler
  2. Grup Çalışması
  3. Laboratuvar

Okuma

Ödev

Proje Hazırlama

Seminer

Web Tabanlı Öğrenme

Uygulama

Tez Hazırlama

Alan Çalışması

 

Rapor Yazma

Örneklerle Birlikte Mezunların Mesleki Profilleri

 

Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans programı mezunları, yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev alabilirler. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi veya başka yükseköğretim kurumlarındaki doktora (PhD) programlarına başvurabilirler. 

 

Yeterlilik Ölçütleri & Yönetmelikler

 

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS DERECESİ, Genel Akademik Not Ortalaması (GANO) 2.5/4.00’den az olmayan, tezini başarıyla savunmuş olan ve programdaki tüm derslerini (120 AKTS) en az CB ya da S notuyla geçmiş olan öğrencilere verilmektedir. 

 

Detaylı bilgi için "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" ne bakınız. 

 

Akademik İlerleme Olanakları

 

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ  alanında doktora programlarına başvurabilir. 

 

Sınav Yönetmelikleri, Değerlendirme ve Not Sistemi

 

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir 

 

  1. Ara Sınav
  2. Final Sınavı
  3. Telafi Sınavı
  4. Kısa Sınav
  5. Ödev Değerlendirme
  6. Rapor Sunma
  7. Bilgisayarla Sunum Yapma
  8. Tez Sunma
  9. Belge Sunma

 

Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. 

 

Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı % 40 ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için % 60’dır. 

 

Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. 

 

Değerlendirme:

 

Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür. 

Bir dersten AA, BA, BB, CB, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları 4.00 üzerinden hesaplanarak belirlenir ve her dönemin sonunda duyurulur. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dâhil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına (120 AKTS) bölünmesiyle bulunur. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: 

  

 

Başarı Notları (harf ile) 

 

Katsayılar

 

AA 

 

4,00 

 

BA 

 

3,50 

 

BB 

 

3,00 

 

CB 

 

2,50 

 

CC 

 

2,00 

 

DC 

 

1,50 

 

DD 

 

1,00 

 

FD 

 

0,50 

 

FF 

 

0,00 

 

 

Diğer Notlar:

 

S (Başarılı): Kredisiz derslerde başarılı, 

 

U (Başarısız): Kredisiz derslerde başarısız,

 

P (Devam Ediyor): Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, 

 

EX (Muaf): Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, 

 

NI (Dahil Değil): Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, 

 

NA (Devamsızlık): Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, 

 

T (Transfer):Diğer bölüm veya üniversitelerden transfer edilen öğrencilerin dersten aldıkları not. CPA hesaplamalarına dahil edilmez. Transfer edilen ders notu 

 

TB: 3.0 GANO ile kaldığı tek dersten başarılı. GNO hesaplarına dahil edilmez. 

 

 

 

Detaylı bilgi için Not Değerlendirme bölümünü ziyaret ediniz. 

 

 

 

Yeterliliklerin Sınıflandırılması

 

2.00-2.99 GANO’ya sahip öğrenci Başarılı Öğrenci, 3.00-3.49 GANO’ya sahip öğrenci Onur Öğrencisi ve 3.50-4.00 GANO’ya sahip öğrenci Yüksek Onur Öğrencisi olarak kabul edilmektedir. 

 

Mezuniyet Koşulları

 

Bir öğrencinin FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ Yüksek Lisans Programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir: 

 

  1. Geçer not alarak 120 AKTS kredisini tamamlamak (7 yüksek lisans dersi için en az 54 AKTS kredisi, Seminer 

Dersi için 6 AKTS kredisi, 2 Özel Alan Dersi için 30 AKTS kredisi ve art arda 2 yarıyıl boyunca yapılan Tez 

          Çalışmaları için 60 AKTS kredisi)                                              

  1. 4.00 üzerinden en az 2.50 genel not ortalamasına sahip olmak
  2. Tezini hazırlayıp başarıyla sunmak

 

Öğretim Türü

 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans programı, tam zamanlı ve yüz yüze eğitim vermektedir.

Son Güncelleme Tarihi:04.09.2024