Yüksek Lisans / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / matematik eğitim

Genel Bilgiler


Yirmi birinci yüzyılda ortaya çıkan büyük teknolojik gelişim ve beraberinde yaşanan sosyal değişimler, bütün toplumların bilgi çağının sürekli değişen ve yenilenen şartlarına uyum sağlamasını zorunlu kılmaktadır. Bu değişim ve gelişmelerden en çok etkilenen alanlardan biri de matematik eğitimidir. Matematik öğretmenlerinin mesleki alanlarıyla ilgili yenilik ve değişimlerden sürekli haberdar olması artık bir zorunluluktur. Matematik eğitimi bilim dalı öğretmenlerin bilgi, beceri ve bakış açılarını geliştirmeyi amaçladığı için onların etkili birer öğretmen olmalarına imkân veren bir programa sahiptir. Öğretmenlerin sadece yıllar içerisinde yaşamış oldukları deneyimler sonucunda etkili birer öğretmen olmaları hem oldukça zaman alıcı olabilir hem de edindikleri deneyimlerde hatalar ve eksiklikler bulunabilir. Bu durum öğrencilere de olumsuz şekilde yansıyabilir. Matematik öğretmeni matematik eğitiminde karşılaştığı güçlükleri gidermede doğru zamanda doğru yaklaşımları tercih ederek müdahalelerde bulunabilmelidir. Bu nedenle kuramsal bilgilerle uygulamayı harmanlayarak uygulamadaki deneyimleri analiz edebilmek, matematik eğitimine bilimsel bakış açısıyla yaklaşmak, matematik eğitimiyle ilgili bir olayı farklı bakış açılarından değerlendirebilmek ve olayları kuramsal bilgilerin ışığında açıklamayı sağlamak yönündeki eğitimler, matematik eğitimi bilim dalına odaklanmayı gerektirir. Matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde karşılaştığı problemleri çözebilmelerine yardımcı olabilecek güncel kuramsal bilgiler, matematik eğitimi bilim dalında oldukça önemli bir yer tutar. Matematik öğretmenlerinin yaşadıkları problemleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeleri ve analiz sonuçlarına uygun olarak farklı yöntem ve teknikleri ortaya koyup uygulayabilmeleri etkili bir matematik eğitimi açısından oldukça olumlu bir kazanım olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda matematik eğitimi alanında uzmanlaşacak eğitimcilerin yetiştirilmesi önem arz etmektedir.

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı öğrencilere yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde eğitimdeki gelişmeleri, iyi uygulama örneklerini alanın kuramsal temelleri bağlamında incelemek, yenilik ve iyileştirme önerileri geliştirmek, bilimsel araştırma yapabilme, bilimsel rapor yazabilme beceri ve etiğini kazandırmayı amaçlamaktadır.

8 öğretim elemanının (3 Prof. Dr. 2 Doç. Dr., 2 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Arş. Gör.) bulunduğu Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı, mesleki konuda bilgi kazandırarak ve mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını göstererek alanın ihtiyaç duyduğu uzmanlaşmış bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. 

Son Güncelleme Tarihi:09.09.2024