Genel Bilgi
1992 yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin açılmasıyla birlikte kurulan Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı 1995 yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim - öğretime başlamıştır. Ana Bilim Dalımız merkez kampüste Eğitim Fakültesi binasının içinde yer almaktadır.
Ana Bilim Dalımız, Cumhuriyet çocuklarını ve gençlerini geleceğe hazırlayacak olan Müzik öğretmen adaylarının yetişmelerine ve Milli Eğitimin temel amaçlarına uygun olarak eğitim almalarını sağlamaktadır.
Ana Bilim Dalımızın eğitim-öğretim kadrosunda, 1 profesör, 2 doçent, 4 yardımcı doçent bulunmaktadır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Müzik Öğretmenliği alanında yüksek lisans diploması verilir.
Amaç ve Hedefler
Amaç:
Yarattığı çağdaş, özgün yapısını koruyarak, sanatta, tasarımda ve bilimde sürekli gelişmeyi hedefleyen eğitim öğretim anlayışını sürdürmek, ülkemizin, bilim ve teknolojiden sanata kadar her alanında ihtiyaç duyduğu aydın kimliğini kazanmış, nitelikli Müzik Öğretmenleri yetiştirmektir.
Hedef:
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı olarak ülkemizin çağdaş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi için; Türk Milli Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda; Atatürk İlke ve İnkılâplarına gönülden bağlı, hak ve sorumluluklarını bilen, sosyal bilinci gelişmiş, toplumsal ve kültürel değerlerine sahip çıkan, gerekli mesleki donanıma sahip, sanatsal faaliyetlere duyarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, demokrat, aydın bireyler ve alanında yetkin müzik eğitimcileriyetiştirmektir.
Düzey-Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Verilen Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS DERECESİ verilecektir.
Müzik Öğretmenliği yüksek lisans programı 120 AKTS kredisinden oluşan 2 yıllık (4 yarıyıl) bir programdır.
Program, Bologna Süreci’nin “Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)” sinde tanımlanan “İkinci Düzey (Second Cycle)” ile “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” nde tanımlanan "7. Düzey" yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS kredi koşullarını ve düzey yeterliliklerini; ayni zamanda, “Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi(EQF-LLL)” nde tanımlanan "7. Düzey" yeterliliklerini sağlamaktadır.
Kabul Koşulları
Yüksek lisans programlarına ALES’ten (SAY) en az 55 puan veya ALES taban puanına karşılıkları Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen sınavlardan eşdeğer puanı alanlar başvurabileceklerdir. ALES puanının geçerlilik süresinin belirlenmesinde YÖK’ün belirlediği süre esas alınmaktadır. Tezli yüksek lisans programlarına; ALES puanı, lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat/yetenek sınavından alınan puan esas alınarak öğrenci kabul edilmektedir.
Yabancı uyruklu öğrenciler bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan yüksek lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz. Daha fazla bilgi için lütfen Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi ile irtibata geçiniz.
İletişim
Uluslararası İlişkiler Ofisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Kampüs, Bor Yolu, Niğde, TÜRKİYE Tel: 0 388 2252148
Faks: 0 388 2252385
E-posta: erasmus@ohu.edu.tr
Web: http://web.ohu.edu.tr/uluslararasi
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi yaşam boyu öğrenme ilkesini esas alarak, daha önce bir başka kurumda alınmış dersleri tanır ve bu derslerin öğrenme çıktıları Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde kayıtlı programınkilerle uyumlu olduğu takdirde mezuniyet kredisinden muaf tutar. Öğrenme çıktılarının uyumu ve muafiyet konularına Enstitü Kurulu tarafından ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak karar verilir.
Program Profili
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, öğrenci yaratıcılıklarının geliştirilmesi, öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek nitelikte bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve kuramsal araştırmalara katılımlarını sağlamak için kurulmuştur. Bu sebeple öğrencilere müziksel algı bilincinin aynı zamanda teknoloji donanımı ile kullandırılarak bunu sonraki nesillere aktarma becerisi kazandırılmaktadır.
Müzik Eğitimi lisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde Birinci Düzey, TYYÇ’de 7. Düzey), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı bir programdır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir:
•ISCED Eğitim Alan Kodu: 14 – Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri
•ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 7, Kategorisi (Profili): 74, Alt Kategorisi: 747 - Akademik ağırlıklı yüksek lisans derecesi
•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 14 –Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri
•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı "7. Düzey" yüksek lisans derecesi
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ndeki programlarda en çok kullanılan eğitim-öğretim yöntemleri aşağıda verilmiştir. Programlar, amaç ve hedeflerine göre, bu listede sıralanan yöntemlerin çoğunu kullanmaktadır. Müzik Eğitimi Bölümünün, hedeflediği program öğrenme çıktılarına ulaşmak için, programın tümünde kullandığı eğitim-öğretim yöntemleri “program öğrenme çıktıları” kısmında, programdaki bir dersle ilgili yöntemler ise “ders tanıtım ve uygulama bilgileri” kısmında yer almaktadır.
Kullanılan Eğitim-Öğretim Yöntemlerinden Örnekler
Ders & Sınıf İçi Etkinlikler
Yaratıcı uygulamalar
Grup Çalışması
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Uygulama
Sosyal Faaliyet
Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması
Örneklerle Birlikte Mezunların Mesleki Profilleri
Mezuniyet sonrası doktora eğitimi yapılabilmektedir. Müzik Eğitimi Bilim Dalı yüksek lisans mezunları özel okullarda Müzik öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler. Bunun yanı sına kendi özel atölyelerinde çalışmalarını sürdürebilirler, özel dersler verebilirler.
Yeterlilik Ölçütleri & Yönetmelikler
Müzik Eğitimi Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,
· Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak,
· 4.00 üzerinden en az 2.50 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.
Detaylı bilgi için: "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Yüksek Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"
Akademik İlerleme Olanakları
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Müzik Eğitimi bölümünde ya da bölümle ilgili alanlarda Yüksek lisans ve bazı durumlarda doktora programlarına başvurabilir. Lisansüstü Eğitim Ulusal Yönetmeliği’ne göre, öğrenciler yüksek lisans programlarına, lisans programlarındaki başarı seviyeleri ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda ilgili alanlarda aldıkları puanları esas alınarak kabul edilmektedirler. Bu bağlamda ulusal yönetmelikler ve her üniversitenin senatosu tarafından belirlenen yönetmelikler, adayların genel değerlendirmesinde ALES sonuçlarının ağırlığını belirleyecektir. Kurumların yönetmeliklerine bağlı olarak, başvurulan bölümlerin bazılarına kabul edilmek için yabancı dilde belirli düzeyde yeterlilik de gerekmektedir.
Sınav Yönetmelikleri, Değerlendirme ve Not Sistemi
Müzik Eğitimi programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir.
· Ara Sınav
· Final Sınavı
· Telafi Sınavı
· Ödev Değerlendirme
· Tez Sunma
· Belge Sunma
Sınavlar:
Öğrencilerin, Müzik Eğitimi programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.
Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve bir ödev içerir.
Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.
Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.
Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur.
Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.
Değerlendirme:
Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.
Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin Müzik Öğretmenliği programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir:
Geçer not alarak 120 AKTS kredisini tamamlamak (7 yüksek lisans dersi için en az 54 AKTS kredisi, Seminer Dersi için 6 AKTS kredisi, 2 Özel Alan Dersi için 30 AKTS kredisi ve art arda 2 yarıyıl boyunca yapılan Tez Çalışmaları için 60 AKTS kredisi)
4.00 üzerinden en az 2.50 genel not ortalamasına sahip olmak
Tezini hazırlayıp başarıyla sunmak
Detaylı bilgi için: "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"
Öğretim Türü
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans programı, tam zamanlı ve yüz yüze eğitim vermektedir.