BAF3020 / DAVRANIŞ BİLİMLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Davranış Bilimlerinin Temelleri; İnsan Kavramı, Davranış Bilimlerinin Tanımı, Kapsamı, Birey, Grup, Örgüt ve Çevre İlişkisi, Hedefi, Temel Kavramları.Doç.Dr. Salih GÜNEY(2000), Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Yayın No: 178, Ankara.
2Algılama; Tanımı ve Kapsamı, Algılama Süreci, Algılama Eşikleri,Algısal Değişmezler, Algının Özellikleri, Algısal Yanılmalar, Sosyal Algı.Doç.Dr. Salih GÜNEY(2000), Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Yayın No: 178, Ankara.
3Kişilik ve Benlik: Tanımlanması, Önemi, Kişiliği Oluşturan Kavramlar ve Temel Özellikleri, Kişiliğin Oluşmasında Etkili Olan Faktörler, Benliğin Tanımı, Gelişmesi, İş ve Kişilik UyumuDoç.Dr. Salih GÜNEY(2000), Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Yayın No: 178, Ankara.
4Tutumlar ve Önyargı: Tutumun Tanımlanması, Bileşenleri, Önemi, Özellikleri, Tutum ve Davranış Arasındaki İlişki, Tutumların Oluşmasına Etki Eden Faktörler, Önyargının Tanımı, Özellikleri, Kaynakları, Önyargının AzaltılmasıDoç.Dr. Salih GÜNEY(2000), Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Yayın No: 178, Ankara.
5Uyum Sorunları ve Savunma Mekanizmaları: Engellenme Kavramı, Engellenmenin Yarattığı Durumlar, Savunma Mekanizmaları, Kullanılma Sıklığına Göre Olumlu veya Olumsuz Olabilen Savunma ŞekilleriDoç.Dr. Salih GÜNEY(2000), Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Yayın No: 178, Ankara.
6Kişilerarası İletişim: İletişim Kavramı, Tanımı, Önemi, Özellikleri, Süreci, Türleri, İletişimde Beden Dilinin, Dinlemenin, Yapıcı Eleştirinin, Farklılıklara Tahammüllü Olmanın ve Empatinin, İmajın Önemi.Tamer KOÇEL (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 10 Baskı, İstanbul.
7Kişilerarası İletişim: İletişim Kavramı, Tanımı, Önemi, Özellikleri, Süreci, Türleri, İletişimde Beden Dilinin, Dinlemenin, Yapıcı Eleştirinin, Farklılıklara Tahammüllü Olmanın ve Empatinin, İmajın Önemi.Tamer KOÇEL (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 10 Baskı, İstanbul.
8Örgüt Kültürü: Kültür Kavramı ve Önemi, Özellikleri, Örgüt Kültürünün Özellikleri, Güçlü ve Zayıf Örgüt Kültürleri, Liderin Rolü, Sosyalizasyon, T Tipi (Türk Tipi) Yönetim ve Örgütlenme Modeli.Tamer KOÇEL (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 10 Baskı, İstanbul.
9Duygusal Zeka: Zeka-Duygusal Zeka Kavramı ve İlişkisi, Duygusal Zekanın Önemi, DZ Yetenekleri, Performans Belirleme Aracı Olarak DZ, İş Hayatında ve İşletmelerde Duygusal Zeka.Tamer KOÇEL (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 10 Baskı, İstanbul.
10Liderlik: Tanımı ve Önemi, Liderlik-Yöneticilik Arasındaki Farklar ve Benzerlikler, Liderin Güçleri ve Etkili Liderlik, Geleneksel Liderlik Davranış Tarzları ve Bu Konuda Yeni Yaklaşımlar.Tamer KOÇEL (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 10 Baskı, İstanbul.
11Stres: Tanımı, Çalışma Yaşamı, Yöneticiler ve Stres, Stres Kaynakları, Stresin Belirtileri ve Etkileri, Stresle Başa Çıkma, Stres ve Kişilik Özellikleri İlişkisi.Selami SARGUT (2001), Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim, İmge Kitabevi, 2. Baskı. Ankara
12Çatışma: Çatışma Kavramı ve Tanımı, Çatışma Türleri, Çatışmaya Bakış Açıları, Çatışmanın Nedenleri, Başlıca Çatışma Yönetimi Yolları, Yöneticinin Çatışmayı Yönetme Becerileri.Selami SARGUT (2001), Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim, İmge Kitabevi, 2. Baskı. Ankara
13Motivasyon: Tanımı, İnsanları Motive Etme Süreci, Organizasyonlarda Kullanılan Motivasyon Yöntemleri, Motivasyon Teorileri.Selami SARGUT (2001), Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim, İmge Kitabevi, 2. Baskı. Ankara
14Sosyal Grup: Tanımı, Özellikleri, Fonksiyonları, Türleri, Grup Dinamiği ve Grupların Bireyler Üzerindeki Etkileri, Grup Yapısı ve İletişim, Sosyal Gruplara Üye Olma Nedenleri.Selami SARGUT (2001), Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim, İmge Kitabevi, 2. Baskı. Ankara