| 1 | Derse ilişkin temel kavramlar bilgisi |
| 2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. |
| 3 | Eğitim-öğretim programının öğelerinin özelliklerini açıklayabilme |
| 4 | İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi ile ilgili temel ölçütleri açıklayabilme. |
| 5 | Eğitimde amaçların aşamalı sınıflamasını kavrayabilme. |
| 6 | Değişik düzeyde amaç yazabilme. |
| 7 | Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme |
| 8 | Öğretim hizmetinin öğelerini etkili biçimde uygulama ilkelerini kavrayabilme. |
| 9 | Program geliştirmede ihtiyaç belirleme yaklaşım ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme |
| 10 | Program geliştirmenin temellerini ve program geliştirme açısından önemini kavrayabilme |
| 11 | Program geliştirme tasarımlarını ve özelliklerini kavrayabilme |
| 12 | Program geliştirmede ihtiyaç belirleme yaklaşımlarını kavrayabilme |
| 13 | Program değerlendirme modellerinin özelliklerini kavrayabilme |
| 14 | Öğretim planları ve özelliklerini kavrayabilme |
| 15 | Türkiyede program geliştirme çalışmalarını kavrayabilme |