Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
BMS3032 / EĞİTİM TARİHİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Bu derste söz konusu makro eğitim teorileri ve Türk eğitim tarihinin yakın dönemindeki özgün örnekleri ve siyasal biçimlenişi üzerinde durulacaktır. Bu süreçte, eğitimin bir siyasal araç olarak nasıl kullanıldığı ve bu doğrultuca nasıl ders programlarının hazırlandığı örnekler üzerinden tartışılacaktır
Dersin Kısa İçeriği
Türkiye’de eğitimde modernleşme hareketleri Tanzimat dönemi açılan yeni okullar ile başlamıştır. Çok farklı alanlarda ve deneme yanılma yöntemiyle, zaman zamanda Avrupa’dan taklit şeklinde açılan bu okullar için zaman içinde çok farklı programlar hazırlanmıştır. Bu programlar zamanın, mekanın ve siyasal durumların etkisi ile zaman derin ara sıra da yüzeysel değişimler göstermiştir. Bu derste, Tanzimat’tan bu yana faaliyet göstermiş, öğretmen yetiştirme ile ilgili okulların farklı ders ve uygulamaları için üretmiş olduğu programlar teori ve sosyolojik bağlamda incelenecektir. Buradan hareketle Türk eğitim tarihinin geleneksel sorunlarına dikkat çekilecek ve program hazırlıklarında tarihsel mirasın imkanına bakılacaktır.
Dersin Önkoşulu
KOŞULSUZ