| 1 | Rehberliğin temel kavramlarını tarihsel gelişimini,amaç ve ilkelerini bilme |
| 2 | Rehberliğin ortaya çıkıp gelişmesinin nedenlerini bilme |
| 3 | Rehberliğin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme |
| 4 | Rehberliğin işlevlerini, hangi işlevin ne tür hizmetlerle yerine getirilebiliceğini kavrayabilme |
| 5 | Eğitsel rehberlik hizmetlerini kavrar ve sınıfında eğitsel rehberlik hizmetlerini başarıyla uygulayabilme |
| 6 | Mesleki ve kişisel rehberlik çalışmalarını kavrar ve yönlendirme hizmetlerine asgari düzeyde katkı sağlayabilme |
| 7 | Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetlerinin amaçlarını kavrar, etkinlikler hakkında bir anlayış geliştirebilme |
| 8 | Geleneksel rehberliğin olumsuzluklarını farkederek gelişimsel rehberliğin üstünlüklerini benimseyabilme |
| 9 | Öğrenme eksikliklerinin neler olduğunu farkedebilme |
| 10 | Bireyi tanımanın önemini ve gereğini kavrar. Bireyin hanyi özelliklerinin incelenmesi gerektiğini kavrayabilme. |
| 11 | Bireyi tanımada kullanılacak test dışı teknikleri kullanabilme |
| 12 | Psikolojik danışman kuramlarını tanır, hümanist yaklaşımın ilkelerini benmiseyabilme |
| 13 | Rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısını kavrayabilme |
| 14 | Rehberlik hizmetlerinde bir sınıf rehber öğretmenine düşen görevleri yapabilir düzeye ulaşabilme |