BOT6109 / BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Ders hakkında bilgilendirme, çalışma gruplarının oluşturulması, yararlanılacak olan kaynakların tanıtımı. Bilgi-işlemsel düşünme hakkında genel bir çerçeve sunulması. Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845.
2Bilgi-İşlemsel Düşünmenin ortaya çıkışı ve tarihi gelişimi. Psikolojik, ontolojik, epistemolojik, dil bilimsel ve bilgisayar bilimleri ile ilişkisi.Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35.
3BİD alanına katkı sağlayan öncü yazarlar ve alana katkılarıOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35.
4Bilgi İşlemsel Düşünce taksonomisi ve algoritmik düşünmeOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35.
5Fiziksel Programlama, Bilgi-İşlemsel Düşünme ve eğitimde uygulama örnekleri.Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
6Fiziksel Programlama, Bilgi-İşlemsel Düşünme ve eğitimde uygulama örnekleri.Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
7Kodlama ve programlama öğretimi Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
8Kodlama ve programlama öğretimiOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
9Ödev DönütleriOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
10Proje ÇalışmasıOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
11Proje Çalışması Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
12Proje Sunumu Ozcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
13Proje SunumuOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.
14Genel DeğerlendirmeOzcinar, H., Gary, W. & Ozturk, H. T. (Eds) (2018). Handbook of Research on Teaching Computational Thinking in Primary Education. IGI Global https://www.igi-global.com/book/teaching-computational-thinking-primary-education/179845. Wing, J. W. (2006). Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (March 2006), 33-35. Özçelik, E. (2016). Bilişsel Sinirbilim ve Öğrenme. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (ss 233-258). Ankara: Pegem Akademi.