1 | Türkçede yazılı anlatımın sorunları ve çözüm yolları; iletişim-dil-milli kültür ilişkisi; okumanın insan hayatındaki önemi; öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırabilmek için yapılması gerekenler. | [1] s.1-8; [2] s.4-16 |
2 | Farklı okuma tekniklerinin örneklerle anlatılması (amaçsız okuma, özgür okuma, sesli okuma, sessiz okuma, eleştirel okuma, toplu okuma) | [1] s.9-16; [3] s.9-17 |
3 | Etkili okumayı engelleyen fiziki ve psikolojik etkenler; okunan bir metnin kalıcı hale getirilmesi; hızlı okuma becerisinin geliştirilmesi | [2] s.17-21; [3] s. 19-34; [4] s.16-17 |
4 | Yazma becerisinin önemi; yazılı anlatımda başarılı olmanın yolları (üslup, gözlem, okumak, düşünmek) | [2] s.21-32; [3] s. 35-46; [4] s.17-23 |
5 | Yazılı anlatımın biçim ve içerik yönünden planlanmasının örneklerle anlatılması | [2] s.33-44; [3] s. 47-51; [4] s.24-36 |
6 | Metnin başarılı olması için gerekenler; iyi bir cümlenin ve iyi bir paragrafın özellikleri; paragraf oluşturma çalışmalarının yapılması | [2] s.33-46; [3] s. 47-52; [4] s.17-23 |
7 | Ara sınav | |
8 | Anlatım biçimlerinin örneklerle tanıtılması (açıklayıcı anlatım, kanıtlayıcı anlatım, tasvir edici anlatım, öyküleyici anlatım, manzum anlatım, konuşma yoluyla anlatım) | [2] s.56-68; [3] s. 69-72; [4] s.58-69 |
9 | Yazma öğretim yöntemlerinin örneklerle tanıtılması (kontrollü yazma, serbest yazma, dikte yöntemiyle yazma, araştırmaya dayalı yazma, güdümlü yazma, küme çalışmasıyla yazma) | [2] s.56-69; [3] s. 73-81; [4] s.58-65 |
10 | Form yazı türlerinin örneklerle tanıtılması (öz geçmiş, dilekçe, rapor); anlatım bozukluklarının cümleler üzerinde tespit edilmesi | [2] s.70-79; [3] s. 82-93; [4] s.66-81 |
11 | Form yazı türlerinin örneklerle tanıtılması (mektup, telgraf, tutanak ve tebliğ); anlatım bozukluklarının cümleler üzerinde tespit edilmesi | [1] s.43-51; [2] s. 82-97; [3] s.82-93 |
12 | Öğretici metin türlerinin örneklerle tanıtılması (makale, eleştiri, deneme, sohbet ve fıkra); anlatım bozukluklarının cümleler üzerinde tespit edilmesi | [1] s.56-68; [2] s. 98-111; [3] s.99-116 |
13 | Öğretici metin türlerinin örneklerle tanıtılması (röportaj, hatıra, biyografi ve gezi); anlatım bozukluklarının cümleler üzerinde tespit edilmesi | [1] s.56-68; [2] s. 98-111; [3] s.99-116 |
14 | Edebî türlerin örneklerle tanıtılması (destan, masal, fabl, hikâye, roman ve şiir) | [1] s.72-89; [2] s. 112-119; [3] s.117-121 |
15 | Yazılı anlatım türlerinin genel değerlendirilmesi ve tekrarı | |