1 | Konuşma ve dinleme becerilerinin önemi; konuşma becerisiyle ilgili sorunlar ve çözüm yolları | Kantemir, Enise. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi. |
2 | Farklı dinleme tekniklerinin örneklerle anlatılması (dikkatli dinleme, doğru dinleme, eleştirel dinleme); dinleme becerisinde not almanın önemi | Beyreli, Latif. (2008). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
3 | Etkili dinlemeyi engelleyen fiziki ve psikolojik etkenler; dinleme becerisinin verimliliğini artırmak için yapılması gerekenler | Beyreli, Latif. (2008). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
4 | Diksiyonun önemi; Türkçe sözcüklerin söylenişinde önemli bazı hususların örneklerle gösterilmesi | Topçuoğlu, Fulya ve Özden, Mehtap. (2012). Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
5 | Diksiyonun önemi; Türkçe sözcüklerin söylenişinde önemli bazı hususların örneklerle gösterilmesi | Gürzap, Can. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
6 | Konuşma yanlışlarının örneklerle gösterilmesi ve bunları düzeltme yolları | Gürzap, Can. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
7 | Konuşma becerisinin öğretim programlarındaki yeri, metin okuma çalışmaları, şiir okuma teknikleri | Beyreli, Latif. (2008). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
8 | Önemli günler için konuşma hazırlama aşamalarının öğretilmesi (hazırlık, heyecanın kontrolü, konuşmanın planlanması, konuşmayı etkili kılan unsurlar) | Aktaş, Şerif. ve Gündüz, Osman. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları. |
9 | Karşılıklı konuşma çeşitlerinin örneklerle tanıtılması (diyalog ve mülakat); sınıf içi örneklerinin yapılması | Kavcar, Cahit. ve Oğuzkan, Ferhan. (1999). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara. Anı Yayıncılık. |
10 | Topluluk karşısında konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (nutuk ve konferans); sınıf içi örneklerinin yapılması | Aktaş, Şerif. ve Gündüz, Osman. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları. |
11 | Tartışmalı konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (tartışma, münazara, açıkoturum); sınıf içi örneklerinin yapılması; kısa sınav | Kavcar, Cahit. ve Oğuzkan, Ferhan. (1999). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara. Anı Yayıncılık. |
12 | Tartışmalı konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (panel, forum, sempozyum); sınıf içi örneklerinin yapılması | Kavcar, Cahit. ve Oğuzkan, Ferhan. (1999). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara. Anı Yayıncılık. |
13 | Görsel ve işitsel medyadaki dil yanlışlarının örneklerle değerlendirilmesi, bu yanlışların düzeltilmesi için çözüm yollarının bulunması | Şenbay, Nüzhet. (2016). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
14 | Sözlü anlatım türlerinin genel değerlendirilmesi ve tekrarı | Aktaş, Şerif. ve Gündüz, Osman. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları. |