1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | Özçelik (Bölüm I, IV); Turgut & Baykul (1-2. Bölüm) |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Özçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm) |
3 | Ölçek ve Ölçek Düzeyleri | Özçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm) |
4 | Ölçüt, Değerlendirme ve Değerlendirme Türleri | Özçelik (bölüm XI) ; Turgut & Baykul (4. Bölüm) |
5 | Ölçmede Hata Kavramı | Özçelik (bölüm III) Turgut & Baykul (7. Bölüm) |
6 | ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Güvenirlik | Özçelik (bölüm III) ; Turgut & Baykul (7. Bölüm) |
7 | Geçerlik; Kullanışlılık | Özçelik (bölüm III); Turgut & Baykul (7. Bölüm) |
8 | EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI/Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru/yanlış tipi ve eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödev ve projeler | Turgut & Baykul (8.-12. Bölümler); Hakan Atılgan (5.-10. Bölümler) |
9 | Testlerin Sınıflandırılması | Hakan Atılgan (4. Bölüm) |
10 | Test Geliştirme | Turgut & Baykul (11. Bölüm, s.217) Atılgan, H. (12. Bölüm) |
11 | Madde analizleri | Turgut & Baykul (11. Bölüm, s. 225) Atılgan, H. (12. Bölüm) |
12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler • Ölçme sonuçlarının düzenlenmesi • Merkezi eğilim ölçüleri • Değişim (yayılım) ölçüleri | Turgut & Baykul (3. Bölüm) Atılgan, H. (14. Bölüm) |
13 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler • Standart puanlar (T ve z puanları) | Turgut & Baykul (3. Bölüm) |
14 | Not Verme | Turgut & Baykul (19. Bölüm) Atılgan, H. (13. Bölüm) |