1 | Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar. |
2 | Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir |
3 | Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar. |
4 | Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır. |
5 | Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır. |
6 | Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir. |
7 | Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar. |
8 | Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir. |
9 | Batıda ve Türkiye?de eğitimin gelişimlerine örnekler getirir. |
10 | Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler. |
11 | Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi. Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir. |
12 | Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar |