| 1 | Ekoloji kavraminin-ekoloji bilimin kökeninin kavratilmasi, 3P kavrami, temel ekolojik sorunlari ulusal ve uluslararasi ölçekte ifade edebilmek ve tartisabilmek |
| 2 | Ekolojinin disiplinlerarasi bir bilim oldugunun vurgulanmasi |
| 3 | Dunyada canliligin baslayabilmesi ve gelisebilmesi icin gecirilen ekolojik olusum ve degisimlerin onemini vurgulamak |
| 4 | Temel ekolojik kavramlar hakkinda bilgi sahibi olmak ve gorusler gelistirmek |
| 5 | Ekolojik faktorleri sıniflandirmak ve her bir ekolojik faktorun onemini vurgulamak |
| 6 | Kuresel isinma, erozyon, toprak ve su gibi ekolojik sonuclari cok buyuk olan sorunlara ait bilgi sahibi olunmasi |
| 7 | Biyotik faktorlerin ekolojik onemlerini degisik orneklerle vurgulayabilmek |
| 8 | Populasyon kavramini olusturmak, populasyonun yapisal ozelliklerini ortaya koymak |
| 9 | Populasyon dinamiginin ne oldugunu, ne tur bilgileri ortaya koydugunu belirtmek |
| 10 | Komunite kavramini, ekosistemle iliskisini belirtmek. Bir alanin komunite olarak tanimlanmasinda yapilmasi gerekenler. |
| 11 | Ekosistemlere insanlarin yaptigi olumlu olumsuz etkileri ortaya koyabilmek |
| 12 | Tür cesitliliginin azalmasinda insanin artan rolunu ve sebeplerini vurgulamak |
| 13 | Ekolojik acidan dunyanin yoneldigi istikameti ortaya koyabilmek |
| 14 | Evrensel bir doga sevgisi kazandirmak, cevre politikalarinin onemini kavratmak |
| 15 | Çevreyi koruma-dogayi dengede tutma-tür cesitliligini azaltmama gibi kavramlarin tamamiyla insanin elinde oldugunun farkindalik |