CTL2010 / KLASİK TÜRK EDEBİYATI II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Sözle ilgili sanatlar(cinas, kalb, iştikak, akis, iâde), uygulamalar [1]s.64-67, [2]s.106-107, [3]s.97, [5]s.111
2Sözle ilgili sanatlar(tarsî, muammâ ve lugaz,akrostiş, leb değmez ), uygulamalar [1]s.68-75, [2]s.108-110, [3]s.112, [5]s.115
3Sözle ilgili sanatlar(noktalı-noktasız, bitişen-bitişmeyen harflere ilişkin sanatlar, tarih), uygulamalar[1]s.76-80, [2]s.111-115, [3]s.115, [5]s.120
4Nazım şekli nedir, Klasik Türk şiirinde nazım şekli ve tarihi gelişimi [1]s.82-83, [4]s.35-40
5Beyitlerden oluşan (tek kafiyeli) nazım şekilleri (gazel, müstezâd, kasîde, kıta, nazm) [1]s.85-89, [4]s.41-45
6Beyitlerden oluşan (ayrı kafiyeli) nazım şekilleri (mesnevî) [1]s.90-95, [4]s.46-52
7Bendlerden oluşan nazım şekilleri (tek bendliler) (rubâî, tuyuğ) [1]s.96-100, [4]s.55-60
8Bendlerden oluşan nazım şekilleri (çok bendliler/ dört mısralık bendliler)(murabba-terbî) [1]s.112-120, [4]s.62-68
9(Dört mısralık bendliler) (Four verses bendliler)(muhammes, tardiyye, tahmis, taştir) [1]s.121-130, [4]s.69-75
10(Altı mısralık bendliler) (müseddes, tesdis) [1]s.135-140, [4]s.76-80
11(Yedi mısralık bendliler)(müsebbâ, tesbî)[1]s.141-150, [4]s.85-95
12(Sekiz mısralık bendliler) (müsemmen, tesmîn) [1]s.151-160, [4]s.96-98
13(Dokuz mısralık bendliler) (mütessa- tetsî) [1]s.161-170, [4]s.100-112
14(On mısralık bendliler)(muaşşer,taşîr) ve terkib-i bend, tercî-i bend [1]s.171-180, [4]s.113-140