1 | Tarihsel Süreçte Eğitim Anlayışını Kavratmak: Öğrencilerin, İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk toplumunda eğitim anlayışının nasıl geliştiğini ve değiştiğini anlamalarını sağlamak. |
2 | Kültürel ve Kurumsal Mirası Tanıtmak: Türk eğitim tarihinde önemli kurumları (Enderun, Sıbyan mektepleri, medreseler, rüştiyeler, Darülfünun vb.) tanıtmak ve bu kurumların toplumsal-kültürel yaşama etkilerini tartışmak. |
3 | Modernleşme ve Reformları İncelemek: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e ve günümüze kadar eğitim sisteminde yapılan reformları, düzenlemeleri ve dönüşümleri öğrencilerin kavramasını sağlamak. |
4 | Eğitim-Toplum-Devlet İlişkisini Analiz Etmek: Eğitim politikalarının ve kurumlarının, Türk toplumunun sosyal, siyasal ve ekonomik yapısıyla olan ilişkisini irdelemek. |
5 | Eğitim Felsefesi ve İdeolojilerini Tartışmak: Türk eğitim tarihindeki farklı felsefi ve ideolojik yönelimleri (Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Batıcılık, Cumhuriyetçi-modernist yaklaşımlar vb.) öğrencilere tanıtmak. |
6 | Eleştirel ve Karşılaştırmalı Bakış Geliştirmek: Türk eğitim tarihindeki gelişmeleri, farklı dönem ve toplumlarla karşılaştırmalı olarak ele alabilme ve eleştirel yorum yapabilme becerisi kazandırmak. |
7 | Güncel Eğitim Tartışmalarını Tarihsel Bağlama Oturtmak: Bugünün eğitim sorunlarını (müfredat, öğretmen yetiştirme, yükseköğretim politikaları, özel okullar vb.) tarihsel gelişim süreci içinde değerlendirebilmek. |
8 | Milli ve Evrensel Değerleri Birlikte Görmek: Türk eğitim tarihindeki milli unsurları tanıtmak, aynı zamanda evrensel eğitim yaklaşımlarıyla ilişkilerini göstermek. |