1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | Özçelik (Bölüm I, IV); Turgut & Baykul (1-2. Bölüm) |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Özçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm) |
3 | Ölçek ve Ölçek Düzeyleri | Özçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm) |
4 | Ölçüt, Değerlendirme ve Değerlendirme Türleri | Özçelik (Bölüm XI) ; Turgut & Baykul (4. Bölüm) |
5 | ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Ölçmede Hata Kavramı, Güvenirlik | Özçelik (Bölüm III) Turgut & Baykul (7. Bölüm) |
6 | ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Güvenirlik ve Geçerlik | Özçelik (bölüm III) ; Turgut & Baykul (7. Bölüm) |
7 | ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER Geçerlik ve Kullanışlılık | Özçelik (bölüm III) ; Turgut & Baykul (7. Bölüm) |
8 | Testlerin Sınıflandırılması, Test Geliştirme | Hakan Atılgan (4. Bölüm) Turgut & Baykul (11. Bölüm, s.217); Atılgan, H. (12. Bölüm) |
9 | Testlerin Sınıflandırılması, Test Geliştirme | Hakan Atılgan (4. Bölüm) Turgut & Baykul (11. Bölüm, s.217); Atılgan, H. (12. Bölüm) |
10 | EĞİTİMDE KULLANILAN GELENEKSEL ÖLÇME ARAÇLARI/Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru/yanlış tipi ve eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | Turgut & Baykul (8.-12. Bölümler); Hakan Atılgan (5.-10. Bölümler) |
11 | EĞİTİMDE KULLANILAN TAMAMLAYICI ÖLÇME ARAÇLARI/Tanılayıcı dallanmış ağaç, kavram haritası, yapılandırılmış grid, vee diyagramı, performans görevleri | Bıçak & Koğar (Bölüm 4) |
12 | EĞİTİMDE KULLANILAN TAMAMLAYICI ÖLÇME ARAÇLARI/Portfolyolar, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçekleri, kontrol listesi | Bıçak & Koğar (Bölüm 5) |
13 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler/• Merkezi eğilim ölçüleri • Değişim (yayılım) ölçüleri | Turgut & Baykul (3. Bölüm); Atılgan, H. (14. Bölüm) |
14 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Standart puanlar (T ve z puanları) | Turgut & Baykul (3. Bölüm) |