EMZ0010 / EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemiÖzçelik (Bölüm I, IV); Turgut & Baykul (1-2. Bölüm)
2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlarÖzçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm)
3Ölçek ve Ölçek DüzeyleriÖzçelik (Bölüm II) ; Turgut & Baykul (6. Bölüm)
4Ölçüt, Değerlendirme ve Değerlendirme TürleriÖzçelik (bölüm XI) ; Turgut & Baykul (4. Bölüm)
5Ölçmede Hata KavramıÖzçelik (bölüm III) Turgut & Baykul (7. Bölüm)
6ÖLÇME ARAÇLARINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER GüvenirlikÖzçelik (bölüm III) ; Turgut & Baykul (7. Bölüm)
7Geçerlik; KullanışlılıkÖzçelik (bölüm III); Turgut & Baykul (7. Bölüm)
8EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI/Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru/yanlış tipi ve eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödev ve projelerTurgut & Baykul (8.-12. Bölümler); Hakan Atılgan (5.-10. Bölümler)
9Testlerin SınıflandırılmasıHakan Atılgan (4. Bölüm)
10Test Geliştirme Turgut & Baykul (11. Bölüm, s.217) Atılgan, H. (12. Bölüm)
11Madde analizleriTurgut & Baykul (11. Bölüm, s. 225) Atılgan, H. (12. Bölüm)
12Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler • Ölçme sonuçlarının düzenlenmesi • Merkezi eğilim ölçüleri • Değişim (yayılım) ölçüleriTurgut & Baykul (3. Bölüm) Atılgan, H. (14. Bölüm)
13Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler • Standart puanlar (T ve z puanları)Turgut & Baykul (3. Bölüm)
14Not VermeTurgut & Baykul (19. Bölüm) Atılgan, H. (13. Bölüm)