| 1 | Ders tanıtımı | |
| 2 | İletişim nedir ve farklı iletişim çeşitleri nelerdir sorularının tartışılması (kişisel iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, uluslararası iletişim); farklı iletişim türlerinin öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 3 | Kitle iletişiminin günümüz toplumundaki yeri ve önemi ve kitle iletişiminde İngilizcenin önemi konularının tartışılması; bu konuda öğrencilerin yaptığı araştırmaların sunulması ve tartışılması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 4 | Dil ve medya konusundaki temel kavramların tartışılması ve bu kavramların öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 5 | Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 6 | Medya dili alanında yapılan çalışmaların tartışılması Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 7 | Haber sunumlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 8 | Haber sunumlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların analiz edilmesi | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 9 | Radyo programlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizcenin yapı ve üslup bakımından incelenmesi | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 10 | Köşe yazıları ve manşetlerde kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 11 | Kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslama üzerine tartışma ve öğrencilerin farklı örnekler üzerinden bu becerilerini geliştirmeleri | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 12 | Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber ve manşet yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları kısa haber ve manşet örneklerinin incelenmesi | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 13 | Kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, sözcük ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu yazma uygulaması | Kaynakçada belirtilen eserler |
| 14 | Kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, sözcük ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu yazma uygulaması | Kaynakçada belirtilen eserler |