| 1 | Dersin tanıtımı, öğretmenlik uygulamasının amaçları ve beklentiler. | 1, 2 |
| 2 | Öğretmenin sınıftaki rolü ve öğretmenlik yeterlikleri. | 1, 3 |
| 3 | Okul ortamını ve sınıf düzenini gözlemleme. | 1, 3, 4 |
| 4 | Öğrenci özelliklerini gözlemleme (yaş, dil düzeyi, öğrenme stilleri). | 1 |
| 5 | Öğretim programını ve ders kitabını inceleme. | 2, 4 |
| 6 | Öğretmenlerin ders hazırlığı ve sınıf yönetimi uygulamalarını gözlemleme. | 1, 2 |
| 7 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini gözlemleme. | 3, 4 |
| 8 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretimini gözlemleme. | 3, 4 |
| 9 | Dilbilgisi, kelime ve telaffuz öğretimi uygulamalarını gözlemleme. | 3, 4 |
| 10 | Ders planı hazırlama: hedefler, içerik, yöntem, etkinlikler. | 1, 2 |
| 11 | Mikro öğretim (micro-teaching) uygulamaları. | 1 |
| 12 | Gözlem raporu hazırlama ve sınıf içi uygulamaların tartışılması. | 1, 2 |
| 13 | Ders planlarının geliştirilmesi ve sınıf içi uygulamaların paylaşımı. | 1 |
| 14 | Genel değerlendirme, deneyimlerin paylaşılması ve öz değerlendirme. | |