Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EPO5112 / EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. Eğitim programının öğelerini ve işlevlerini kavrayabilme. Program tasarımı yaklaşımlarını tanımlayabilme. Eğitimde program geliştirme modellerini açıklayabilme. Program geliştirme sürecini kavrayabilme. Program geliştirmede yeni yönelimleri kavrayabilme. Bir eğitim programı tasarısı hazırlayabilme. Program değerlendirme sürecini kavrayabilme. Program değerlendirme sürecinde izlenen yaklaşımları kavrayabilme. Eğitim programlarını değerlendirme modellerini kavrayabilme. Çeşitli program değerlendirme modellerinin özelliklerini, benzerliklerini ve farklılıklarını açıklayabilme. Program öğelerine dönük değerlendirme yapabilme.
Dersin Kısa İçeriği
Program Geliştirme, Değerlendirme; Program Değerlendirme Modelleri: Hedeflere dayalı program değerlendirme modeli, Çevre, Girdi, Süreç ve ürün modeli, Eğitsel eleştiri modeli; Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi: Ürüne ve erişiye dönük değerlendirme, Programın öğelerine dönük değerlendirme; Program Değerlendirmede Kullanılan Veri Türleri; Program Değerlendirmede Kullanılan Araştırma Yöntemleri: Deneysel, Survey, Gözlem, Tarihi yöntem; Program Değerlendirmede Kullanılan Veri Toplama Araçları: Testler, Gözlem formu, Tutum ölçeği, Anket ve görüşme formu; Veri Toplama Araçlarının Geçerlik ve Güvenirliğinin Sağlanması; Elde Edilen Verilerin Analizi ve Yorumu.
Dersin Önkoşulu