Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EPO6105 / EĞİTİMİN SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Eğitim toplumsal bir olgudur. Her toplum geçmişten gelen birikimlerine göre kendi yapısını oluşturur. Dolayısıyla her toplumun kendine özgü eğitim sisteminin olması gerekmektedir. Çağı yakalama ve gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek için toplumsal yapının da kendini yenilemesi yeniliklere uygum sağlaması gereği her geçen gün daha da artmaktadır. Bu derste, toplumsal yapı analizi doğrultusunda toplumsal yapıya uygun eğitim anlayışının geliştirilmesinin önemi üzerinde durulacaktır.
Dersin Kısa İçeriği
EĞİTİMİN SOSYAL (TOPLUMSAL) TEMELLERİ: Toplumsal yapı, Toplumsal yapı ve eğitim, Toplumsallaşma ortamları, Toplumsal bir kurum olarak aile, Toplumsal bir kurum olarak eğitim, Toplumsal davranış kalıpları , Toplumsal hareketlilik, Toplumsal değişme, Toplumsal değerler, Toplumsal yapı ve kültür. EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ: Felsefe ve ilgili olduğu alanlar, Felsefe eğitim ilişkisi, Felsefi akımlar, Eğitim felsefesi akımları EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ : İslamiyet Öncesi Türklerde Eğitim, Dönemin eğitiminin genel özellikleri, Hunlarda eğitim, Göktürklerde eğitim, Uygurlarda eğitim Müslüman Türk Devletlerinde Eğitim, Karahanlılarda eğitim, Selçuklularda eğitim, Osmanlılarda eğitim, Eğitimde Yenileşme Hareketleri, Tanzimat dönemi yenileşme hareketleri, Mutlakiyet dönemi yenileşme hareketleri, Meşrutiyet dönemi yenileşme hareketleri, Kurtuluş savaşı dönemi yenileşme hareketleri, Cumhuriyet dönemi yenileşme hareketleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı, Türk milli eğitim sisteminin teşkilat yapısı, Türk milli eğitim sisteminin bölümleri, Eğitimde Yeni Sistem Arayışları
Dersin Önkoşulu