EYO5112 / EĞİTİMSEL AYRIŞMA

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Dersin gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve gereklilikleri 
2 Eğitimsel Ayrışma Kavramına GirişÜnal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimsel Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. Goodson, I.F. (1992). On Curriculum Form: Notes Toward a Theory of Curriculum. Sociology of Education, 65 (1), 66-75.
3Eğitimsel ayrışmanın farklı bağlamlarıJoshua, J. (1997). Pathways and Curricula: Its Distribution of Power. Paper presented at the AARE Annual Conference 1997. Web: http://www.aare.edu.au/97pap/joshj089.htm Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249.
4Toplumsal İşbölümü ve Eğitimsel ayrışmaBowles, S. (1999). Eşitsiz Eğitim ve Toplumsal İşbölümünün Yeniden Üretimi. (Çev. Kemal İnal). Eğilim ve Yaşam, 14-18.
5Eğitimsel ayrışmaya yönelik meritokratik yaklaşımlarDavis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249. Blackedge, D., Hunt, B. (1985). Sociological Interpretations of Education. London and New York: Routledge. Tezcan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Tan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.
6Eğitimsel ayrışmaya yönelik İnsan Sermayesi kuramı yaklaşımıTan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571. Bowles, S., Gintis, H. (1975). The Problem with Human Capital Theory—A Marxian Critique. American Economic Association, 65 (2), 74-82.
7Eğitimsel ayrışmaya yönelik Weberci YaklaşımlarTan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.
8Eğitimsel ayrışmaya yönelik Çatışmacı YaklaşımlarTan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.
9Eğitimsel ayrışmanın sosyoekonomik bağlamıKerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. Benavot, A. (1983). The Rise and Decline of Vocational Education. Sociology of Education, 56 (2), 63-76.
10Eğitimsel ayrışma ve kültürel kimliklerHout, M., Garnier, M. A. (1979). Curriculum Placement and Educational Stratification In France. Sociology Of Education, 52, 146-156. Buchmann, C., Park, H. (2009). Stratification and The Formation of Expectations in Highly Differentiated Educational Systems. Research in Social Stratification And Mobility, 27, 245-267. Ainsworth, J. W., Roscigno, V. J., (2005). Stratification, School-Work Linkages and Vocational Education. Social Forces, 84 (1), 259-286.
11Türk eğitim sisteminde ayrışmanın analizi IAkyüz, Y. (2001). Türk Eğitim Tarihi. (Genişletilmiş 8. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları.
12Türk eğitim sisteminde ayrışmanın analizi IITezcan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
13Dünyada eğitimsel ayrışma siyasalarıKerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. Benavot, A. (1983). The Rise and Decline of Vocational Education. Sociology of Education, 56 (2), 63-76.
14 Eğitimsel ayrışma ve eğitim yönetimine ilişkin genel değerlendirmeler