FBO6146 / OKUL DIŞINDA FEN EĞİTİMİ

Kaynaklar

 
KAYNAK KİTAPLAR 
1Kara, E. (2010). Fen ve Teknoloji Eğitiminde İnformal Bilimsel Liderlik. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Üniversitesi.
2Elçin, A. E. ve Erkoç, F. (2010). Biyoloji Laboratuvarı ve Arazi Uygulamaları: Canlılar, Ekoloji, Doğayı Koruma. Ankara: Palme Yayıncılık. s: 255-351.
3Erentay, N. ve Erdoğan, M. (2009). 22 Adımda Doğa Eğitimi. Ankara: ODTÜ Yayıncılık.
4Senden Önce Anadolu (2009). Senden Önce Anadolu Projesi Eğitim Kitapları. Anadolu Uygarlıkları Eğitim Kitapları Serisi. Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Ankara.
5San, İ. (2007). Eğitim ve Müze Semineri 18-21 Ekim 2007. Ankara: Kök Yayıncılık.
6Alpagut, B. (2003). Türkiye'de Doğa Tarihi Araştırmalarının Örgütlenmesi. I. Ulusal Doğa Tarihi Kongresi. Ankara: Kırsal Çevre ve Ormancılık Sorunları Derneği. S: 71-78.
7Sakınç, M. (2003). Anadolu'nun Doğa Tarihi, Evrimi ve Ulusal Doğa Müzesi. I. Ulusal Doğa Tarihi Kongresi. Ankara: Kırsal Çevre ve Ormancılık Sorunları Derneği. S: 7--81.
8Özuluğ, O. (2003). İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü Zooloji Müzesi. I. Ulusal Doğa Tarihi Kongresi. Ankara: Kırsal Çevre ve Ormancılık Sorunları Derneği. S: 82-87.
9Özsüle, Z. (2003). Hayvanat Bahçelerinin Evrimi ve Doğa Bilimleri Tarihindeki Rolü. I. Ulusal Doğa Tarihi Kongresi. Ankara: Kırsal Çevre ve Ormancılık Sorunları Derneği. S: 88-108.
10Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı. s: 141-144.


 
DERS NOTLARI 
1Rahmi M. Koç Müzesi (2011). Öğretmen ve Öğrenci Eğitim Paketi. http://www.rmk-museum.org.tr/turkce/education/1_tum.pdf
2Hooper-Greenhill, E. (1999). Müze ve Galeri Eğitimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi. s: 89-101, 127-140, 141-154..http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/374.pdf
3Ozaner, S. (2008). Çiçek, Böcek ve Taşların Doğanın Dilinin Öğretilmesindeki Bilimin Sevdirilmesindeki Önemi. Ekolojik Okur Yazarlık Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Yayınları.s: 12-20.
4Alevcan, S. (2008). Çevre Eğitiminde Drama Yöntemi. Ekolojik Okur Yazarlık Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Yayınları.s: 273-284.
5Ergün, Y. (2008). Doğa'da Yaşamın Temel Kuralları. Ekolojik Okur Yazarlık. Yaşar Ergün, Şükran Yalçın-Özdilek ve Hatice Pamir (Ed.). Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Yayınları. s: 336-342.
6Egitim Her Yerde (2011). Non-Formal ( Yaygın ) Eğitim Hakkında. http://egitimheryerde.org/web/non-formal-yaygin-egitim-hakkinda
7Oktay, F. (2003). Yaygın Eğitim ve Gençlik Sivil Toplum Örgütleri. Ankara Üniversitesi. http://www.setav.org/ups/dosya/10419.pdf
8Gazi Üniversitesi (2011). LDV Programı ile İlgili Tanımlar ve Terimler. http://www.intoffice.gazi.edu.tr/leonardo/tanimlar_terimler.html
9Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış ve Eğitimimize Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (39), 46-59
10Balkan Kıyıcı, F. ve Atabek Yiği E. (2010). Sınıf Duvarlarının Ötesinde Fen Eğitimi: Rüzgar SantralineTeknik Gezi. International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 225-243.


 
DİĞER KAYNAKLAR 
1Aydın, F. ve Taşar, M. F. (2006). İnformal Öğrenme Kapsamında Bilimsel Alan Gezilerinin Fen Eğitimindeki Yeri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 7-9 Eylül 2006, Gazi Üniversitesi, Ankara. s: 386-390..
2Bozdoğan, A. E. (2007). Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri ve Önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
3Bozdoğan, A. E. (2008). İnformal Eğitim Çevrelerine Yapılan Gezilerin Planlanması ve Değerlendirme Çalışmaları: Enerji Parkı Örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (2), 82-390.
4Ilgar, R. (2007). Çevre Eğitiminde Yaygın Eğitimin Rolü ve Önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 38-50.
5Çolak, C. (2006). Sanal Müzeler. XI. Türkiye?de İnternet Konferansı. 21-23 Aralık 2006. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Ankara.http://inet-tr.org.tr/inetconf11/bildiri/47.pdf
6Tezcan, K. (1998). Kabataş Erkek Lisesi'nin Türkiye'de ortaöğretim bağlamında okul-müze olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi.
7Akyıldırım, B. (2006). İstanbul'daki orta dereceli öğretim kurumlarında bulunan bitki ve hayvan koleksiyonlarının envanteri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi.
8Çıldır, Z. (2007). Öğretmenlerle Müzede Yetişkin Eğitimi-Feza Gürsey Bilim Merkesi Örneği-. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
9Karadeniz, C. (2009). Dünyada Çocuk Müzeleri ile Bilim, Teknoloji ve Keşif Merkezlerinin İncelenmesi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.