FBZ3001 / FEN ÖĞRETİMİ 1

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı[7] s. 8, [1] s. 45-47
2Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları[1] s. 60-74, [2] s. 2-19, [3] s. 163-182
3Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları[1] s. 60-74, [2] s. 2-19, [3] s. 163-182
4Fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları[1] s. 192-212, [3] s. 393-399
5Fen alanında yaygın olarak kullanılan öğretim strateji, yöntem, teknikleri (Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, 5E Modeli)[6] Ders Notu
6Fen alanında yaygın olarak kullanılan öğretim strateji, yöntem, teknikleri (Buluş yoluyla öğrenme stratejisi, 6 Şapkalı Düşünme Tekniği )[6] Ders Notu, [5] s. 371-382
7Fen alanında yaygın olarak kullanılan öğretim strateji, yöntem, teknikleri (işbirlikli öğrenme, gösteri yöntemi)1] s. 138-157, [5] s. 179-197
8Ara sınav 
9Laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması[1] s. 220-248, [3] s. 341-380
10 Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.)[4] s. 330-351
11Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı [Kavram çarkı (Roundhouse Diyagramı)][6] Ders Notu
12Analojilerle öğretim tekniği (birleştirici benzetme vb.) ve Fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı[1] s. 300-316
13Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması 
14Genel Değerlendirme