1 | Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmeler ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | |
2 | Özel sektör çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmeler ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | |
3 | Akademisyenlerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmeler ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | |
4 | Girişimcilerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmeler ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler (Hayalinde bir girişimcilik hikâyesi var mı?” sorusu ile ilgili araştırma yaparak yazı hazırlanması) | |
5 | Yetenek Kapısı nedir? Öğrenciler için faydası nedir? Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | |
6 | Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | |
7 | Kariyer planlama dersi nedir? Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | |
8 | Zekâ ve kişilik nedir? Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | |
9 | Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? Öğrencinin bu dönem alacağı derslerin bilgi, beceri ve bağlantısı nedir? (Öğrencilerin bu dönem alaçağı derslerin hangi kazandıracağını ders eğiticilerine sorarak bir yazı/sunum hazırlaması) | |
10 | İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var? (Öğrencinin bu modülde anlatılan becerilerden hangilerini üniversite hayatında kazanmak istediğine dair yazı/sunum hazırlanması) | |
11 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması | |
12 | Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | |
13 | Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | |
14 | Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler (öğrencilerin hangi STK da çalışmak istediklerine dair araştırma ve yazılı sunumları) | |