| 1 | Fizik açısından düşünmeyi geliştirme. |
| 2 | Deneysel pratikliği geliştirme. |
| 3 | Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma. |
| 4 | Güncel problemleri fiziksel düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma. |
| 5 | Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilşkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenme. |
| 6 | Doğa olayları ile fizik ve matematik arasında bağ kurup fiziksel olayları modelleme yeteneğini geliştirme. |
| 7 | Etrafında meydana gelen doğa olaylarına baktığı olayın fiziksel tarafını görme ve bundan yararlanma. |
| 8 | Edindiği fizik bilgileri sayesinde fiziksel olayların konuşulduğu bir ortamda olayı izleyenleri doğru bilgilendirme. |
| 9 | Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesi. |
| 10 | Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturma. |
| 11 | Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanma. |
| 12 | Ululararası bilim arenasında kendine edindiği bilgiler nedeniyle kendine güvenen bir kişi olarak yer almayı düşünen bir yapıya sahip olma. |
| 13 | Edindiği bilgilerle yetinmeyip kendini daima geliştirme çabasında olan bir düşünce yapısına sahip olma. |
| 14 | Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırma. |
| 15 | Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirme. |