Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
GSR3007 / ÇAĞDAŞ SANAT I
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Modern ve Post-modern sanatı; akım, manifesto, sanatçı ve seçilmiş örnekler üzerinden giderek tartışmak. Çağdaş sanatı hazırlayan koşulları, tarihsel süreci ile birlikte ele alarak incelemek ve eleştirel bakış açısı kazanmak.
Dersin Kısa İçeriği
Sanat alanındaki köklü dönüşümlerin ilk nüvelerinden olan Romantizm akımından başlayarak, neden sonuç ilişkisi içerisinde 20. yüzyıl ve günümüz sanatını büyük ölçüde biçimlendiren akım ve düşünce pratiklerini incelemek. Söz konusu akımlardan; Fovizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Fütürizm, Dada Hareketi, Sürrealizm, Yeni Gerçekçilik, Almanya'da Bauhaus pratiği, Pop art, Minimalizm Kavramsal Sanat, Foto Realizm, Arazi Sanatı (Land art), Yeni Dışavurumculuk ve Yeni Soyutlama, video sanatı ve güncel sanatın bütün formlarına ilişkin örnekler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
Dersin Önkoşulu
Dersin ön koşulu yoktur.