| 1 | Eğitim ve program kavramı | Demirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya. Pegem Akademi. |
| 2 | Programın öğeleri: hedef, içerik, süreç, değerlendirme | Ertürk, S. (2013). Eğitimde Program Geliştirme. Edge Akademi. |
| 3 | Program geliştirme süreci ve modelleri | Tyler, R. W. (2013). Basic Principles of Curriculum and Instruction. University of Chicago Press. |
| 4 | Programın felsefî temelleri | Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Pearson. |
| 5 | Programın psikolojik temelleri | Demirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme. Bölüm 4. |
| 6 | Programın toplumsal temelleri | Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teoriler ve Teknikler. Alkım Yayınları. |
| 7 | Programın dinî temelleri – İslam eğitim anlayışı | Yavuz, K. (2017). İslam’da Eğitim ve Terbiye Anlayışı. Diyanet Yayınları. |
| 8 | Hedeflerin belirlenmesi – Bloom Taksonomisi | Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. McKay. |
| 9 | İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi | Print, M. (2020). Curriculum Development and Design. Routledge |
| 10 | Öğretme–öğrenme süreçlerinin planlanması | Demirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme. Bölüm 6. |
| 11 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi. |
| 12 | Program değerlendirme modelleri (CIPP, Stake, Scriven) | Ornstein & Hunkins (2018), Bölüm 11. |
| 13 | Din eğitimi programı örnekleri (İHL, DKAB, DİB, EBA) | MEB DÖGM (2023). DKAB Programı ve Öğretim Kılavuzu. |
| 14 | Genel değerlendirme ve proje sunumları | Tüm kaynaklar + öğrenci sunumları. |