İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ / İSLAMİ İLİMLER / IIF3053 - EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Eğitim ve program kavramıDemirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya. Pegem Akademi.
2Programın öğeleri: hedef, içerik, süreç, değerlendirmeErtürk, S. (2013). Eğitimde Program Geliştirme. Edge Akademi.
3Program geliştirme süreci ve modelleriTyler, R. W. (2013). Basic Principles of Curriculum and Instruction. University of Chicago Press.
4Programın felsefî temelleriOrnstein, A. C. & Hunkins, F. P. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Pearson.
5Programın psikolojik temelleriDemirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme. Bölüm 4.
6Programın toplumsal temelleriVarış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teoriler ve Teknikler. Alkım Yayınları.
7Programın dinî temelleri – İslam eğitim anlayışıYavuz, K. (2017). İslam’da Eğitim ve Terbiye Anlayışı. Diyanet Yayınları.
8Hedeflerin belirlenmesi – Bloom TaksonomisiBloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. McKay.
9İçeriğin seçimi ve düzenlenmesiPrint, M. (2020). Curriculum Development and Design. Routledge
10Öğretme–öğrenme süreçlerinin planlanmasıDemirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme. Bölüm 6.
11Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarıTurgut, M. F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi.
12Program değerlendirme modelleri (CIPP, Stake, Scriven)Ornstein & Hunkins (2018), Bölüm 11.
13Din eğitimi programı örnekleri (İHL, DKAB, DİB, EBA)MEB DÖGM (2023). DKAB Programı ve Öğretim Kılavuzu.
14Genel değerlendirme ve proje sunumlarıTüm kaynaklar + öğrenci sunumları.