| 1 | Sınıf yönetiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve boyutlarını açıklayabilmesi |
| 2 | Sınıf yönetimini etkileyen sosyolojik, psikolojik ve eğitsel etmenleri analiz edebilmesi |
| 3 | Sınıfın fiziksel düzenini planlayarak öğrenme ortamını etkili biçimde düzenleyebilmesi |
| 4 | Sınıf disiplini ve kuralları oluşturma, öğretme ve uygulama süreçlerini yönetebilmesi |
| 5 | Etkili iletişim ve etkileşim tekniklerini sınıf ortamına uygulayabilmesi |
| 6 | Zaman yönetimi stratejilerini kullanarak ders süresini verimli biçimde organize edebilmesi |
| 7 | Öğretim etkinliklerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanması |
| 8 | İstenmeyen öğrenci davranışlarını önleme ve yönetme stratejilerini uygulayabilmesi |
| 9 | Öğrencilerin güdülenmesini sağlayacak yöntem ve teknikleri kullanabilmesi |
| 10 | Özel gereksinimi olan öğrenciler için uygun düzenleme ve uygulamaları gerçekleştirebilmesi |
| 11 | Sınıf yönetiminde çağdaş yaklaşımları ve uygulamaları değerlendirebilmesi |