| 1 | Rehberliğin temel kavramları bilgisi |
| 2 | Rehberliğin eğitim süreci içindeki yerini ve önemini kavrayabilme |
| 3 | Rehberliği gerekli kılan sosyal ve psikolojik faktörleri kavrayabilme |
| 4 | Rehberliğin temel işlevlerini birbirinden ayırtedebilme |
| 5 | Okul kademelerine göre reberliğin amaçlarını kavrayabilme |
| 6 | Rehberlik hizmetlerini problem alanlarına göre ayırabilme |
| 7 | Geleneksel rehberlikle gelişimsel rehberlik anlayışını karşılaştırarak, gelişimsel rehberliğin özelliklerini açıklayabilme |
| 8 | Okul rehberlik hizmetlerini ve özelliklerini kavrayabilme |
| 9 | Bireyi tanımanın önemini kavrayabilme |
| 10 | Bireyi tanıma tekniklerini tanıyabilme |
| 11 | Bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilme |
| 12 | Psikolojik danışma kuramlarını ve yöntemlerini kavrayabilme |
| 13 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin örgütsel yapısını tanıyabilme |